Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

uurloon amateur

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 13 sep 2022 08:53

Ik vind het zelf ook lastig om iets te vragen, omdat ik zelf vaak voorstel dat ik wel even wil helpen. Wanneer iemand iets aan mijn fiets doet kan dat vanalles zijn:
- kostprijs onderdelen naar boven afronden (wanneer hij/zij de onderdelen inkocht)
- op het volgende fietsrondje eentje trakteren bij de caféstop
- misschien is er iets wat ik kan, waar zij mee geholpen zijn?
- een speciaal biertje/fles wijn (wanneer ik weet dat dat in hun interessegebied ligt)
Vaak zijn zij die mij helpen ook degene waar ik het makkelijkst aan denk wanneer er eens wat overschot is in de moestuin of wanneer ik eens zin heb in een BBQ met vrienden of... maar dat is dan meer vanuit vriendschap in plaats van dat ik hen wil "betalen" voor het werk dat ze deden.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 13 sep 2022 09:23

Het komt niet vaak voor dat ik aan andere fietsen sleutel dan mijn eigen fietsen. Maar enkele keren per jaar is het nodig en ik laat het dan aan de ander over om een gepaste vergoeding te bedenken. Meestal rekent men met €20/uur voor de hobbyist.
Gratis doe ik het niet, uiteindelijk gaat er ook tijd mee om die ik niet meer aan iets anders kan besteden. Kleine klusjes daargelaten, buurvrouw is niet zo handig met banden, dus ff snel bandje wisselen is gratis.
Dogma F

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 13 sep 2022 10:09

Alles valt en staat met diegene die het vraagt. Vrienden waar wij ook regelmatig eten/borrelen help ik met alle liefde. Vaak krijg ik dan een flesje wijn ofzo. Voorwaarde is wel dat de fiets schoon is en recent materiaal. Ik heb een hekel aan sleutelen aan oude bagger en begin ik niet aan. Ze weten, als ik iets sloop is voor eigen rekening. Dat is het risico als je geld wil besparen op de FM.

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 13 sep 2022 18:29

Theo V schreef: 13 sep 2022 08:02
SqueeZer schreef: 12 sep 2022 19:00 ........
- Polieren wagen (toch een vriend of 3 voor wie ik het jaarlijks 2x doe).
........
Nooit te oud om te leren. ;)
Tot nu toe nog nooit van polieren gehoord. :winkthumb:
Offtopic wel maar lost veel foutjes in de lak op en ... je kan het zelfs met fietsen doen (op voorwaarde dat je geen mat frame hebt en zelf heb ik het nu voor de eerste keer gedaan bij mijn daily van 5 jaar oud die wat kleine oorlogsschade was opgelopen, zeker niet iets wat ik jaarlijks zou doen.).

Ik krijg vaak schrammetjes en krassen uit de lak waarvoor mensen hun wagen al zouden laten herspuiten (of hun frame).

Doet ook mirakels trouwens met voorlichten van wagens die helemaal dof geworden zijn 'en garantie zijn op afkeuring'.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 13 sep 2022 20:11

Maak vooral voor jezelf uit of het werk is of gewoon een vriendendienst of een uit de hand gelopen hobby.
In de praktijk wens ik iedereen toe een vriendennetwerk te hebben waarbij je terecht kan voor kleine werkjes waarbij de overlast van iemand te vinden voor het werk groter lijkt dan de eigenlijke kost van het werk.

Plaats reactie