Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Onderscheid virtuele en reële rit

marcvv
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:16

marcvv 10 sep 2022 12:53

In Strava wil ik graag mijn virtuele ritten niet laten meetellen in de statistieken (het totaal gereden kilometers per jaar) maar wil wel graag bijhouden wat ik per jaar aan “binnen kilometers” heb gemaakt. Dus ik wil graag kunnen zien wat ik totaal per jaar aan virtuele km maak en wat ik in dat jaar totaal op de weg/in het bos heb gefietst. Het liefst doe ik dat onder hetzelfde Strava account.
Ik heb natuurlijk wel verschillende fietsen (waaronder mijn indoorfiets) in mijn account zitten maar behalve dat je hier niet de gereden km per jaar, maar wel het totaal over de jaren heen per fiets kan zien, tellen alle fietskilometers, incl de indoor, mee voor het totaal aantal km per jaar. Dat wil ik dus niet.

Kan dat onder hetzelfde Strava account of moet ik dan verschillende accounts aan maken?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 10 sep 2022 13:00

Heb je een gratis of een betaald account?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

marcvv
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:16

marcvv 10 sep 2022 13:11

Ik heb een betaald account

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 10 sep 2022 13:22

Mede daarvoor gebruik Veloviewer.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 10 sep 2022 13:32

Als je onder 'jij' kijkt zie je het kopje 'voortgang'. Wanneer je die aanklikt kun je verschillende activiteiten kiezen, zoals alle fietssporten, fietsrit en virtuele fietsrit. Die laatste twee zou je volgens mij moeten gebruiken om het uit te splitsen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 10 sep 2022 16:08

marcvv schreef: 10 sep 2022 12:53 In Strava wil ik graag mijn virtuele ritten niet laten meetellen in de statistieken (het totaal gereden kilometers per jaar) maar wil wel graag bijhouden wat ik per jaar aan “binnen kilometers” heb gemaakt. Dus ik wil graag kunnen zien wat ik totaal per jaar aan virtuele km maak en wat ik in dat jaar totaal op de weg/in het bos heb gefietst. Het liefst doe ik dat onder hetzelfde Strava account.
Ik heb natuurlijk wel verschillende fietsen (waaronder mijn indoorfiets) in mijn account zitten maar behalve dat je hier niet de gereden km per jaar, maar wel het totaal over de jaren heen per fiets kan zien, tellen alle fietskilometers, incl de indoor, mee voor het totaal aantal km per jaar. Dat wil ik dus niet.

Kan dat onder hetzelfde Strava account of moet ik dan verschillende accounts aan maken?
Aangezien je binnen op zwift makkelijker kilometers maakt in bijv groepsritten (ligt de snelheid hoger dan buiten) kijk ik vooral naar uren ipv kilometers. Ook ik de bergen trap ik minder kilometers weg dan op het vlakke.. door naar uren te kijken heb je daar geen last van.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 sep 2022 17:17

TSS en IF toch? :mrgreen:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

marcvv
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:16

marcvv 11 sep 2022 20:51

JPAR schreef: 10 sep 2022 13:32 Als je onder 'jij' kijkt zie je het kopje 'voortgang'. Wanneer je die aanklikt kun je verschillende activiteiten kiezen, zoals alle fietssporten, fietsrit en virtuele fietsrit. Die laatste twee zou je volgens mij moeten gebruiken om het uit te splitsen.
Dit was me nog nooit opgevallen. Het is me nog niet gelukt uit te vogelen of dit mijn “probleem” oplost, maar er zijn belangrijkere dingen op de wereld om je zorgen over te maken.
Hoe dan ook bedankt voor je reactie

Plaats reactie