Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Airco in huis

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 14 sep 2022 19:41

Lcsmet schreef: 14 sep 2022 16:04
wasbeer2006 schreef: 13 sep 2022 20:12 Nouja Elk land is gewoon een BV.
Je kan wachten op rekening rijden in NL iig.
In Brussel en Vlaanderen is dit ook een hot item.
Het is dan eens te meer vooral de werkende burger die het gelag betaald.
De klimaatwaanzin en het daarbij horende kostenplaatje neemt ondertussen waanzinnige proporties aan.
Wat een zever toch allemaal om alles op 'klimaatwaanzin' te schuiven. In tijden van onbetaalbaar gas en olie, ga jij over klimaatwaanzin beginnen. We hadden beter al lang weg geweest van fossiele brandstoffen. Iedereen die nu zonnepanelen heeft, is winnaar.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 sep 2022 19:54

Gede, je had beloofd wat rustiger te reageren. Het lukt nog niet echt.
Dat je het niet met Lcsmet eens bent kan toch ook anders geformuleerd worden? Ik ben het ook niet met hem eens maar dat terzijde.

En als iemand een airco onzin vindt, dan is dat misschien iemand die overal en altijd kan slapen. Er zijn ook mensen die moeilijker slapen en een airco daar graag voor aanschaffen.
Laatst gewijzigd door Jans op 14 sep 2022 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 14 sep 2022 19:59

Jans schreef: 14 sep 2022 19:54 Gede, je had beloofd wat rustiger te reageren. Het lukt nog niet echt.
Dat je het niet met Lcsmet eens bent kan toch ook anders geformuleerd worden? Ik ben het ook niet met hem eens maar dat terzijde.
Ik vind het nu eenmaal flauw om alweer alles in dat populaire mandje 'klimaatwaanzin' te gooien. Ook dat de burger het gelag betaalT, klopt gewoon niet. Overheid, KMO, grote bedrijven (een paar uitzonderingen daar gelaten), iedereen ziet af. Ik ben nu eenmaal ik en heb mijn stijl. Ik heb niemand beledigd, ik ben gewoon duidelijk in mijn standpunten. Ik vind dat er wel heel gevoelig word gereageerd. Zolang het gaat over de inhoud die ik zeg, accepteer ik ook even stevig wederwoord hoor.
Laatst gewijzigd door gede op 14 sep 2022 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 sep 2022 20:01

gede schreef: 14 sep 2022 19:59
Jans schreef: 14 sep 2022 19:54 Gede, je had beloofd wat rustiger te reageren. Het lukt nog niet echt.
Dat je het niet met Lcsmet eens bent kan toch ook anders geformuleerd worden? Ik ben het ook niet met hem eens maar dat terzijde.
Ik vind het nu eenmaal flauw om alweer alles in dat populaire mandje 'klimaatwaanzin' te gooien. Ik ben nu eenmaal ik en heb mijn stijl. Ik heb niemand beledigd, ik ben gewoon duidelijk in mijn standpunten.
Dat laatste, maar je kunt het ook anders zeggen. Maar dat lijkt niet aan je besteed te zijn. Wees gerust, ik reageer er niet meer op, maar begin dan niet over een "hetze" tegen jou.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 14 sep 2022 20:03

Jans schreef: 14 sep 2022 20:01
gede schreef: 14 sep 2022 19:59
Jans schreef: 14 sep 2022 19:54 Gede, je had beloofd wat rustiger te reageren. Het lukt nog niet echt.
Dat je het niet met Lcsmet eens bent kan toch ook anders geformuleerd worden? Ik ben het ook niet met hem eens maar dat terzijde.
Ik vind het nu eenmaal flauw om alweer alles in dat populaire mandje 'klimaatwaanzin' te gooien. Ik ben nu eenmaal ik en heb mijn stijl. Ik heb niemand beledigd, ik ben gewoon duidelijk in mijn standpunten.
Dat laatste, maar je kunt het ook anders zeggen. Maar dat lijkt niet aan je besteed te zijn. Wees gerust, ik reageer er niet meer op, maar begin dan niet over een "hetze" tegen jou.
Ik vind het heeeeeel erg overgevoelig worden allemaal. Je kan iets wat je zever vindt geen 'zever' meer noemen of je wordt aangepakt... Je mag mijn woorden gerust zo noemen als je dat echt vindt, ik zal er niet kinderachtig over doen, laat staan het forumbeheer gaan zoeken.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 14 sep 2022 22:35

Gebruik het negeerfilter, Gede. En laat het achter je.
hun fietsen.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 15 sep 2022 00:42

SiO2 schreef: 14 sep 2022 15:06 ...Met 24/25 graden mogen we blij zijn en einde dag (ondanks dat alles dicht zit en mijn huis goed geïsoleerd is) is het gewoon weer 27 graden boven. Maar goed, voor een paar dagen per jaar zit ik daar niet zo mee.
Je bedoelde '...einde van de nacht...'?
De oefening is idd te zorgen dat de ochtend voldoende koel is; lukt dat niet dan moet begin al te warm en kom je idd bij veel te hoge temperaturen uit.
Eventueel de dagen voor de aangekondigde hittegolf al wat koelte sparen.

Ivm ventileren; je moet eigenlijk niet alles op zetten; het moet dat er tocht ontstaat. Veelal moet je op zoek naar een schoorsteen effect waarbij de lucht door het huisgetrokken wordt naar boven (of bij gebrek aan een boven; veelal is er een gevel die koeler is dan de andere wat ook helpt).
Hier thuis is het een verbouwing. Het oude huis is 35cm volle muren en ondanks de massa geraakt het wel goed afgekoeld.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 15 sep 2022 00:43

Lcsmet schreef: 14 sep 2022 15:36
walter- schreef: 13 sep 2022 22:47
Lcsmet schreef: 12 sep 2022 16:32 ...
Voor alle duidelijkheid, ik geloof niet dat de (r)overheid het goed voor heeft met haar burgers maar vooral zichzelf in stand wil houden.
Ik kan je dan alleen maar aanraden zelf te participeren in de maatschappij zodat dat wat jij de overheid noemt, zoveel mogelijk doet wat jij zinvol vindt. We leven in een democratie, maak er gebruik van...
Je maakt een grapje neem ik aan.
Ok ben heel serieus. Of zat jij in de gevangenis omdat je andere ideeën hebt?

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 15 sep 2022 00:46

Lcsmet schreef: 14 sep 2022 16:04
In Brussel en Vlaanderen is dit ook een hot item.
Het is dan eens te meer vooral de werkende burger die het gelag betaald.
...
Euh? Wie zou het anders moeten betalen?

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 sep 2022 06:40

Er is de laatste decennia al veel gepraat (en geschreven) over de verhouding tussen opbrengst uit arbeid en die uit vermogen Walter, is je dat ontgaan?
Dat bij het betalen van de rekening onmiddellijk aan de (arbeidende) burger gedacht wordt toont hoe pijnlijk het blijkbaar is om het paradigma wat te verschuiven.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 sep 2022 06:51

RobertvD schreef: 14 sep 2022 16:56
Lcsmet schreef: 14 sep 2022 16:04 De klimaatwaanzin en het daarbij horende kostenplaatje neemt ondertussen waanzinnige proporties aan.
Dat klinkt als een zin recht uit de PR machine van een populistische oppositiepartij. ;)
Misschien, maar daarmee heb je niets weerlegd.

Een voorbeeldje; de kerncentrale van Cattenom (één van de 58 kerncentrales van Frankrijk) produceert evenveel energie als alle Nederlandse groene duurzame energiebronnen samen.

i-mac

i-mac 15 sep 2022 07:46

gede schreef: 14 sep 2022 19:41 We hadden beter al lang weg geweest van fossiele brandstoffen. Iedereen die nu zonnepanelen heeft, is winnaar.
Ik heb zelf nog geen zonnepanelen, maar lang zal het niet meer duren. Maar veel mensen kunnen dit financieel niet aan. Nog anderen mogen het dan weer niet (mensen die huren, of waar de stad het verbied, waaronder centrum Brugge vanwege Unesco).

De voordelen van zonnepanelen zie ik wel, maar ik ben er 200% van overtuigd dat daar ooit een taks op komt. In België hebben ze er een handje van weg om eerst alles te pushen, en er nadien een taks op te leggen. Politici denken nu eenmaal in termijnen van 4 of 6 jaar.

Plaats reactie