Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Gestolen in buitenland

phil23
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 nov 2020 14:27

phil23 01 sep 2022 21:50

Goeden avond.......
Aller eerst wil ik melden dat wij een heerlijk vakantie hebben gehad in de omgeving van Genua-Pisa- en Rome.( 12 dagen bij elkaar)
Veel met de gravel bikes op pad geweest en heerlijk de bergen in geweest niet al te hoog zeker omdat dit ons eerste keer was voor in de bergen te fietsen.
Maar helaas op ons laatste plek waar we even wat wouden bekijken in Rome zijn ons beide
Cube nuroad fietsen gestolen :dislike:
Fietsen goed aan elkaar aan een hek vast gemaakt met dikke kabel sloten( ging overal goed) tot een wijsneus met denk ik een stevige betonschaar, de kabelsloten door geknipt heeft en ons fietsen mee genomen.Het enigste bewijs dat ze achterlieten waren de door geknipte sloten.
Wij balen want we waren in al die dagen zo voorzichtig geweest in waar en hoe we alles op slot maakten en vast zetten.
Natuurlijk ff zoeken maar helaas .......die vindt je nooit meer.Aangifte doen was een totale ramp bij de Italiaans politie....geen tijd....geen tijd...en wij de taal niet onder de knie.
Jammer en ontzettend balen zijn wij naar huis gekomen zonder fietsen maar wel met aangifte papieren.
Verzekering is dezelfde dag gebeld en vandaag alle benodigde papieren( aankoop bewijzen,aangifte en vakantie bestemming bewijs) verzameld en verzonden naar verzekering....nu maar afwachten.
Reis verzekering hebben we en de fietsen vallen onder bagage verzekering werd ons verteld....dus we horen over een paar weken wat ze er mee gaan doen.
Nu wil ik dit niet nog eens mee maken en zit te denken aan een gps tracker te monteren in de nieuwe fietsen( hoop dat het nooit meer nodig is) want we willen wel meer in buitenland gaan fietsen na onze berg ervaring ook al is het nog maar de eerste keer.
Wie weet een goede gps tracker?
Wou dit gewoon melden om te horen of er meer mensen zijn met gps tracker ervaringen
Phil

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 01 sep 2022 22:24

Nieuwsgierig: wat zou je doen als je door de tracker zou weten dat je fietsen in een scharrige achterbuurt van Rome staan? Of in een busje op weg zijn naar een ander land? Of hoop je ze ergens te vinden langs de oevers van de Tiber?

phil23
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 nov 2020 14:27

phil23 02 sep 2022 07:14

Ja op dat moment weet ik ook niet maar je zou in elk geval kunnen proberen ze te traceren en met de darrvoor bevoegde mensen op af gaan.Al heb ik nu wel mijn twijfels bij de politie in Rome.
Of het een beter gevoel geeft dat ik weet waar ze zijn en de kans iets beter is van terug vinden in welke staat dan ook.
Gelukkig zijn we verzekerd denk ik dan maar

marsman
Forum-lid
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 02 sep 2022 08:01

Gewoon never ever je fiets achterlaten. Ook niet met slot. Gewoon in het zicht houden.

Dieven hebben altijd zwaar materiaal mee om de meest dikke kabels door te knippen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1397
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 02 sep 2022 09:10

marsman schreef: 02 sep 2022 08:01 Gewoon never ever je fiets achterlaten. Ook niet met slot. Gewoon in het zicht houden.

Dieven hebben altijd zwaar materiaal mee om de meest dikke kabels door te knippen.
Da’s ook mijn methode. Zeker in de grote stad.
hun fietsen.

Wout88
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 02 sep 2022 13:56

Laat ook nooit mijn fiets buiten het zicht achter. Is best wel eens lastig met bikepacking trips. Maar een gestolen fiets is nog lastiger. Sloten worden naar mijn idee te makkelijk doorgeknipt, zoals ook uit dit verhaal blijkt. Wel enorm bale zeg. Hopelijk keert de verzekering alles uit en heb je snel weer een nieuwe fiets.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 sep 2022 18:04

Ik ben ook wel benieuwd hoe de verzekering dit gaat afhandelen.
Hoe oud waren de fietsen?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 sep 2022 18:18

In Rome wordt alles gestolen. Ook rugzakken, bagage etc. Dat is echt zo’n Italiaanse stad waar roversbendes rondtrekken op zoek naar spullen van waarde. (Zelf ook slachtoffer geweest)

Maar de meeste ander steden in Italië, behoudens Napels heb ik toch weinig problemen ervaren hoor.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

phil23
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 nov 2020 14:27

phil23 02 sep 2022 19:37

Ja heb een wijze les en dure les geleerd.
Fietsen waren zijn nog net geen drie jaar oud.
Alles is ingediend bij de verzekering en we wachten het wel af.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 03 sep 2022 11:23

Wouw, dat is echt balen zeg, hoop voor jullie dat de verzekering uitbetaald. Ik zal voor jullie duimen🤞
Ghost Nivolet 6LC

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 03 sep 2022 22:22

Toch beter een kaarsje branden of... mag het niks kosten. :D

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 sep 2022 08:05

Ik ben heel benieuwd wat de verzekering gaat doen.

In de meeste reisverzekeringen zijn fietsen heel beperkt (tot niet) meeverzekerd. Dat wil zeggen 250 euro per stuk of iets in die trand.
Je moet het echt apart aangegeven en dan is het vaak nog maar tot 3000 euro, dat zal met deze fietsen geen probleem zijn.

Nu is het zelfs buiten gebeurt, ben benieuwd, ik hoop dat het naar tevredenheid wordt geregeld.

Plaats reactie