Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Gestolen in buitenland

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 05 sep 2022 15:16

marsman schreef: 02 sep 2022 08:01 Gewoon never ever je fiets achterlaten. Ook niet met slot. Gewoon in het zicht houden.

Dieven hebben altijd zwaar materiaal mee om de meest dikke kabels door te knippen.
Mijn fiets gaat zelfs mee de winkel of pompstation in.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 05 sep 2022 20:22

In Frankrijk mensen tegen gekomen wiens fietsen na een Ventoux rit waren gestolen, 5 minuten alleen gelaten op de fietsendrager en foetsjie. Sloten hingen er nog aan, waren blijkbaar stevige sloten maar ze hadden ze losgekregen. Politiekantoor zat blijkbaar vol met toeristen wiens fiets gestolen was...

phil23
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 nov 2020 14:27

phil23 05 sep 2022 21:27

Ja ,volgende keer laten we de fietsen gewoon in het verblijf als we de grote stad in gaan.Dan maar met het OV of lopen.
In afwachting van de verzekering wat een aantal weken zou kunnen duren, gaan we toch deze week nog langs de dealer om nieuwe fietsen te bestellen.
Werd al verteld dat het best wel ff kan duren voordat ze geleverd kunnen worden.....en omdat we toch weer dezelfde merk en types willen dan zijn ze in elk geval maar besteld
We kunnen met de racefietsen op pad nog gelukkig.
Wat de verzekering uitbetaald zien we dan weer wel....voorzover ik begrepen had vallen ze onder bagage plus verzekering en dat hebben wij in ons pakket.
Maar hoeveel de uitkering wordt dat blijft de vraag......
Phil

lanz
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 mar 2006 15:01

lanz 09 sep 2022 13:53

Als ik op vakantie ga, dan neem ik bewust een oude fiets mee die niet te veel waard meer is (Canyon Ultimate AL uit 2009). Ik heb ook wel eens een wat nieuwere fiets meegenomen, maar dit bevalt me een stuk beter. Op deze manier maak ik me een stuk minder zorgen om mijn fiets en met 7,8 kg (incl. pedalen en fietscomputer) is hij nog meer dan goed genoeg om een berg mee op te fietsen. Met waslijnen, velgremmen, niet zo fris stuurlintje, een deukje in de bovenbuis en niet te veel poetsen hoop ik dat mijn fiets er onaantrekkelijk genoeg uitziet voor het dievengilde om hun eraan voorbij te laten lopen.
We rarely think people have good sense unless they agree with us.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 09 sep 2022 17:34

Haha, dat is ook een methode.

Ooit eens op een camping gestaan bij Alpe D'huez. Mijn racer stond toen achter slot en grendel bij de receptie. Maar ik weet nog dat we op een ochtend wakker werden en dat er een hele sloot fietsen gejat was van mensen die hem in de tent of op de auto hadden staan. De campingeigenaar had al gewaarschuwd.

Het is echt iets om rekening mee te houden in populaire fietsregio's. Ook in Limburg bijvoorbeeld. Er zijn echt bendes die deze regio's afrijden en profi materiaal bij zich hebben om de meest dikke kabels door te knippen. Veel mensen leggen hun fiets dan vast met zo'n lekker licht kabeltje wat in je achterzak past. Dat is echt kansloos.

Houd je fiets in het zicht. Dat is de beste methode.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

phil23
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 nov 2020 14:27

phil23 13 sep 2022 20:43

Goeden avond,
Vandaag bericht ontvangen van de verzekering.
Beide fietsen worden voor 80% vergoed.Ze waren beide verzekerd dmv ons reis verzekering,en is mij uitgelegd dat de bedragen die wij mogen ontvangen gebaseerd is op leeftijd van de fietsen.
Ben in elk geval tevreden( hele bedrag had ik ook niet verwacht,dan had ik ze anders/beter moeten verzekeren) en zal in de loop van volgende week een bezoek brengen aan de fietsen dealer.
Twee nieuwe gravel bikes bestellen en zien wel hoelang dat gaat duren voordat ze geleverd kunnen worden.
Dacht ik zal het maar even melden om in elk geval deze onderwerp af te kunnen sluiten.
Phil

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 13 sep 2022 21:17

Fijn dat je nog iets terug krijgt. 80% lijkt mij niet gek. Succes met de aankoop van de nieuwe fietsen!

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 13 sep 2022 21:38

Ik weet niet of je je voorwaarden van te voren al kende maar ik heb voor mijn vakantie gekeken en mijn verzekering vergoed maximaal 700 euro per fiets. Hoe zuur ook voor je, het had dus nog veel erger kunnen zijn.

Hopelijk vergeet je de pijn snel en lukt het om snel nieuwe fietsen te krijgen.

phil23
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 nov 2020 14:27

phil23 13 sep 2022 21:53

Het had zeker minder kunnen zijn ja,had wel minder verwacht eerlijk gezegd.
Ben in elk geval happy met de snelle afwikkeling,dacht dat gaat lang duren maar 1,5 week vindt ik reuze mee vallen.
De fietsen komen er wel ook al moeten we (verwacht ik)lang wachten
Eerst maar bestellen zodra we tijd hebben komende of volgende week
Phil

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 13 sep 2022 22:17

Met 80% mag je in je handen klappen!
Kies gewoon wat moois uit en geniet van de nieuwe fietsen.
WiND 56 - 2020

Plaats reactie