Mijn vrouw heeft een dure auto (EV), ik een Corolla uit 2001. Dan mag je heel wat fietsen kopen om de stand gelijk te trekkenmarcelb schreef: ↑30 aug 2022 23:13 Ik bouw mijn fietsen al enkele jaren zelf op en sprokkel de onderdelen langzaam bij elkaar. Alleen bij de aanschaf van een frame gaat het om grote bedragen en is er sprake van enige ‘exposure’. Ik betaal een en ander van de woon werk vergoeding (en een beetje extra zo nu en dan ). Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat het mijn vrouw iets interesseert wat ik uitgeef aan al dat gefröbel, zo lang als alle rekeningen betaald kunnen worden en er een leuke buffer is. Heb verder ook geen dure auto of een duur huis en dat geeft wat ruimte voor leuke hobby-uitgaven.
Ultegra heel duur geworden
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12634
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik vertel het gewoon. Mijn vrouw heeft een duurdere smaak in huis wat ik bv zelf niet zou doen. (wel heel mooi overigens).
En de flessen shampoo, make-up ,smeersels en kleding zijn ook niet goedkoop.
Ik he geen geheimen voor mijn vrouw. Niet nodig.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37638
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mijn smaak is duurder dan wat ik kan veroorloven
Less is bore
Mijn vrouw weet perfect wat alles kost .. en ze weet ook dat ik dit bekostig met wat ik van mijn woon/werk vergoeding met de fiets terugverdien - 1 x samen uit eten per maand.
Wij hebben ook maar 1 rekening en eerlijkheid en openheid lijken mij nog altijd een basiszaken voor iedere gezonde relatie.
Alternatief (weet ze ook) is dat ik geld uitgeef en dagelijks met de wagen dik 32 (binnenkort 46) km rijd en huishoudbudget opsoupeer en dus niet 1 x per maand gaat uit eten.
Ontopic. Ultegra en 105 is ook duur geworden denk ik door het wegvallen van de 'mechanische' optie. Ik begin zelfs te overwegen om op mijn daily hierdoor terug te kijken richting Campagnolo of de GRX (gravel) groepsets. DI2 is leuk maar niet wat ik nodig heb (no nonsens, altijd werkende best bang for the buck groepset).
Dat de vraag erg groot is en het aanbod klein doet bovenop de huidige inflatie ook weinig goed voor de prijzen.
Wij hebben ook maar 1 rekening en eerlijkheid en openheid lijken mij nog altijd een basiszaken voor iedere gezonde relatie.
Alternatief (weet ze ook) is dat ik geld uitgeef en dagelijks met de wagen dik 32 (binnenkort 46) km rijd en huishoudbudget opsoupeer en dus niet 1 x per maand gaat uit eten.
Ontopic. Ultegra en 105 is ook duur geworden denk ik door het wegvallen van de 'mechanische' optie. Ik begin zelfs te overwegen om op mijn daily hierdoor terug te kijken richting Campagnolo of de GRX (gravel) groepsets. DI2 is leuk maar niet wat ik nodig heb (no nonsens, altijd werkende best bang for the buck groepset).
Dat de vraag erg groot is en het aanbod klein doet bovenop de huidige inflatie ook weinig goed voor de prijzen.
Idem hier. Ik betaal fietsspullen logischerwijs ook met eigen spaargeld (wij hebben gezamenlijke spaarrekening (de grootste) maar ook elk een eigen spaarrekening).
Daarbij... Ik toon altijd eerst dure fietsen om dan zelf een exemplaar te kopen die een stuk goedkoper is. Al is 'goedkoop' hier misschien niet echt op z'n plaats.
En fietsvergoeding werk helpt ook. Ik werd net gecontacteerd door de redacteur van het personeelsblad. Ik stond in 2021 op plaats drie qua werknemers die naar het werk fietsen met 6044 km. 6044 x 0.24cent = 1450 euro fietsvergoeding. Daarmee is m'n fiets in twee jaar betaald
Ik vergeet nu even bewust alle fietsspullen die ik jaarlijks koop
Daarbij... Ik toon altijd eerst dure fietsen om dan zelf een exemplaar te kopen die een stuk goedkoper is. Al is 'goedkoop' hier misschien niet echt op z'n plaats.
En fietsvergoeding werk helpt ook. Ik werd net gecontacteerd door de redacteur van het personeelsblad. Ik stond in 2021 op plaats drie qua werknemers die naar het werk fietsen met 6044 km. 6044 x 0.24cent = 1450 euro fietsvergoeding. Daarmee is m'n fiets in twee jaar betaald
Ik vergeet nu even bewust alle fietsspullen die ik jaarlijks koop
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37638
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
24 ct voor fietskm's? Dat is een mooie regeling!
Less is bore
Recent verhoogd naar 25 cent per km. En dat is idd heel fijn.
Ik fiets niet voor de centen, maar het is echt wel mooi meegenomen.
Ik fiets niet voor de centen, maar het is echt wel mooi meegenomen.
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Dat is inderdaad netjes. Ikzelf fiets iedere dag naar mijn werk, en kom daarmee aan ongeveer 800 woon-werkkilometers per maand. Daar krijg ik een reiskostenvergoeding van 76,60 euro voor. 9,5 cent per kilometer.
Voor een fietsplan kom ik niet in aanmerking. Daarvoor fiets ik iedere dag te ver
Voor een fietsplan kom ik niet in aanmerking. Daarvoor fiets ik iedere dag te ver
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15946
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik denk dat het in Nederland anders geregeld is dan in België.
Met de fiets komen werken is, behalve een firmawagen, fiscaal het interessantste.
Wij krijgen op het werk "slechts" 15 cent/km.
Het wettelijk vrijgestelde maximum, dat sociaal en fiscaal is vrijgesteld, is vanaf dit jaar ondertussen 25 cent/km.
En er is geen beperking op het aantal woon/werk fietskilometers.
Met de fiets komen werken is, behalve een firmawagen, fiscaal het interessantste.
Wij krijgen op het werk "slechts" 15 cent/km.
Het wettelijk vrijgestelde maximum, dat sociaal en fiscaal is vrijgesteld, is vanaf dit jaar ondertussen 25 cent/km.
En er is geen beperking op het aantal woon/werk fietskilometers.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Wat een kromme redenering en in hokjes denkend gedrag.robbebopper schreef: ↑31 aug 2022 14:16 Voor een fietsplan kom ik niet in aanmerking. Daarvoor fiets ik iedere dag te ver
In Nederland is het maximaal 0,19 EUR per km. Vervoersmiddel maakt niet uit, maar ik dacht wel dat er een minimale afstand was. Die 0,19 EUR mag inmiddels wat wat ruimer natuurlijk, gezien de prijsverhogingen van Ultegra (back on topic ) en natuurlijk ook brandstofprijzen . Maar het laatste nieuws uit Den Haag is dat ze pas vanaf volgend jaar iets kunnen doen (= gaan doen in Haagse termen) qua verhoging van die maximale vergoeding en inflatiecorrectie.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -ontvangen
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -ontvangen
Ik pak ze wel weer in de afdaling