Ook offtopic maar op 2:12 stuur je bij die rode groep wel erg snel weer naar rechts. Vooral omdat er ook renners in je wiel zitten die daardoor die groep min of meer afsnijden.
Laatst gewijzigd door Kornuit op 24 aug 2022 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja nu zie je elke klapjosti een dikke col opdraaien en je moet niet vragen hoe, maar ze vallen nog net niet bijna om. Maar ja he...hij kan wel zeggen dat hij de Stelvio of wat dan ook maar op heeft gereden.
Inclusief 6 tussenstops met rustpauzes, aanmoedigingen en advies van de personal coach... zelf gezien.
NuitKor schreef: ↑24 aug 2022 15:37
....
Ook offtopic maar op 2:12 stuur je bij die rode groep wel erg snel weer naar rechts. Vooral omdat er ook renners in je wiel zitten die daardoor die groep min of meer afsnijden.
Dat is een heel andere discussie, maar ik heb zelden geweten dat de "snelle" groepen echt rekening houden met andere weggebruikers.
jakkel schreef: ↑24 aug 2022 14:53
Bijtrap afdalingen, dat doe ik amper. Zelfs in de Alpen niet (verkeer, blinde bochten,...). Liever die 50 voor de pakweg 90% vlakke ritten.
En dus kunnen we concluderen dat het ideale verzet voor iedereen anders kan zijn.
Oké, bedankt voor de info.
Laatst gewijzigd door jakkel op 24 aug 2022 16:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Ook offtopic maar op 2:12 stuur je bij die rode groep wel erg snel weer naar rechts. Vooral omdat er ook renners in je wiel zitten die daardoor die groep min of meer afsnijden.
Moest ik al iets gevaarlijks gedaan hebben, wat ik hier persoonlijk niet onmiddellijk zie, dan bied ik hierbij alvast mijn welgemeende excuses aan, aan de fietsers die ik in gevaar gebracht zou hebben. Goed zo?
NuitKor schreef: ↑24 aug 2022 15:37
....
Ook offtopic maar op 2:12 stuur je bij die rode groep wel erg snel weer naar rechts. Vooral omdat er ook renners in je wiel zitten die daardoor die groep min of meer afsnijden.
Dat is een heel andere discussie, maar ik heb zelden geweten dat de "snelle" groepen echt rekening houden met andere weggebruikers.
En toch... doen we dat zoveel mogelijk. Ik geef toe dat er soms wel eens iets gebeurt dat niet altijd even hoffelijk of veilig is, maar dat is toch eerder uitzondering dan regel. Ik zie bijvoorbeeld veel bejaarde e-bikers gemiddeld meer gevaarlijke toeren uithalen dan dat wij doen. Het is natuurlijk ook zo dat 45/50 per uur rijden dikwijls makkelijker tot incidenten kan leiden, net door het soms grote snelheidsverschil met de eerder trage groepen fietsers.
Ook offtopic maar op 2:12 stuur je bij die rode groep wel erg snel weer naar rechts. Vooral omdat er ook renners in je wiel zitten die daardoor die groep min of meer afsnijden.
Moest ik al iets gevaarlijks gedaan hebben, wat ik hier persoonlijk niet onmiddellijk zie, dan bied ik hierbij alvast mijn welgemeende excuses aan, aan de fietsers die ik in gevaar gebracht zou hebben. Goed zo?
Jij ziet niet dat je bij het passeren direct naar rechts stuurt terwijl er ook nog anderen in je wiel zitten?
jakkel schreef: ↑24 aug 2022 14:53
Bijtrap afdalingen, dat doe ik amper. Zelfs in de Alpen niet (verkeer, blinde bochten,...). Liever die 50 voor de pakweg 90% vlakke ritten.
En dus kunnen we concluderen dat het ideale verzet voor iedereen anders kan zijn.
Oké, bedankt voor de info.
En ik zette er nogwel een smile bij. Maar het is hier op het forum natuurlijk wel een serieuze zaak he
Ook offtopic maar op 2:12 stuur je bij die rode groep wel erg snel weer naar rechts. Vooral omdat er ook renners in je wiel zitten die daardoor die groep min of meer afsnijden.
Moest ik al iets gevaarlijks gedaan hebben, wat ik hier persoonlijk niet onmiddellijk zie, dan bied ik hierbij alvast mijn welgemeende excuses aan, aan de fietsers die ik in gevaar gebracht zou hebben. Goed zo?
Jij ziet niet dat je bij het passeren direct naar rechts stuurt terwijl er ook nog anderen in je wiel zitten?
Luister jongen, er zijn geen gewonden gevallen, er werd noch enige opmerking gemaakt door de andere groep naar ons toe. Zo dramatisch zal het dan allemaal wel niet geweest zijn. Bovendien heeft iedereen ogen in z'n kop. Voor de de rest, iets met muggen en ziften...
Lcsmet schreef: ↑24 aug 2022 15:04
Je kan je serieus afvragen hoe we het vroeger allemaal klaarspeelden.
Luxe heet dat, de rubbertegel generatie is bij ons ook ingeslagen.
Vroeger reed ik 3x9 op de MTB op de weg, overal minimaal 2 tanden tussen en nu maar klagen als ik geen 18 heb ik de polder
en als er dan iemand tegen mijn zei "ik kom niet in de goede cadans" dan zei ik "moet je harder trappen"
Zo simpel is het
Ja nu zie je elke klapjosti een dikke col opdraaien en je moet niet vragen hoe, maar ze vallen nog net niet bijna om. Maar ja he...hij kan wel zeggen dat hij de Stelvio of wat dan ook maar op heeft gereden.
Vroeger had iemand met dit soort uitspraken een dikke nek.
NuitKor schreef: ↑24 aug 2022 15:37
....
Ook offtopic maar op 2:12 stuur je bij die rode groep wel erg snel weer naar rechts. Vooral omdat er ook renners in je wiel zitten die daardoor die groep min of meer afsnijden.
Dat is een heel andere discussie, maar ik heb zelden geweten dat de "snelle" groepen echt rekening houden met andere weggebruikers.
En toch... doen we dat zoveel mogelijk. Ik geef toe dat er soms wel eens iets gebeurt dat niet altijd even hoffelijk of veilig is, maar dat is toch eerder uitzondering dan regel. Ik zie bijvoorbeeld veel bejaarde e-bikers gemiddeld meer gevaarlijke toeren uithalen dan dat wij doen. Het is natuurlijk ook zo dat 45/50 per uur rijden dikwijls makkelijker tot incidenten kan leiden, net door het soms grote snelheidsverschil met de eerder trage groepen fietsers.
Andermans splinters vallen dan ook meer op dan de eigen balk.