Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hulp gevraagd/getuige aanval door automobilist

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 27 aug 2022 23:42

Waarom zouden die stoplichten dan niet voor (brom)fietsen gelden, volgens jou? Vanwege het ontbreken van een 'opstelstreep'?

Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 aug 2022 08:01

Ik rijd hier ook altijd door, in de veronderstelling dat dat ook de bedoeling is.
Geen opstelstreep en een duidelijke bypass om het kruispunt was miin gedachte.
Less is bore

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 28 aug 2022 08:15

Met name het stoplicht rechts van de fietsstrook naar de linkerkant verplaatsen, zou het al een stuk duidelijker maken...

Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 28 aug 2022 09:44

Waarom zou je als automobilist je auto daar op het fietspad zetten? Is toch duidelijk een gescheiden strook en heeft geen toegevoegde waarde om makkelijker weg te kunnen rijden ofzo?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8451
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 aug 2022 09:56

JPAR schreef: 28 aug 2022 09:44 Waarom zou je als automobilist je auto daar op het fietspad zetten? Is toch duidelijk een gescheiden strook en heeft geen toegevoegde waarde om makkelijker weg te kunnen rijden ofzo?
Maar geen doorgetrokken streep,zou wel veiliger zijn.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 28 aug 2022 09:58

De weg is daar te smal voor 2 stromen auto’s en daarbij ook nog beide fietsstroken vrij te houden. Als je je auto tegen de middenstreep zet, staat hij met de rechterwielen op de fietsstrook, kan gewoon niet anders. Als fietser kun je er dan langspersen of even het stoepje pakken.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 28 aug 2022 10:08

Woefdram schreef: 28 aug 2022 09:58 De weg is daar te smal voor 2 stromen auto’s en daarbij ook nog beide fietsstroken vrij te houden. Als je je auto tegen de middenstreep zet, staat hij met de rechterwielen op de fietsstrook, kan gewoon niet anders. Als fietser kun je er dan langspersen of even het stoepje pakken.
Ok. Duidelijk. Dus feitelijk moet de gemeente dit eens aanpakken.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 28 aug 2022 10:24

Er is niet genoeg ruimte om daadwerkelijk iets aan te pakken. De weg kan niet te dicht bij het kanaal komen en zo te zien genoeg huizen dicht op de weg.

Er staat daar met een kruis aangegeven dat het verkeer niet moet wachten op precies dat smallere gedeelte. Er kan dus 1 auto achter de stopstreep staan. En de rest moet achter het kruis blijven. Er zit daar vast ook nog een uitrit van de betreffende woningen.

Is vooral wensdenken van de wegbeheerder. Want op de google maps gebeurt dat ook al niet.

Ik snap alleen niet dat er voor de andere kant op rechtdoor wel een fietsopstelvak is. En voor fietsers die linksaf de brug over willen niet ;). Die komen samen bij het andere kruisende fietspad en moeten op een apart stoplicht wachten. Daarvoor staat er dan weer een apart stoplichtje ergens tussen gefrommeld. Terwijl het veel makkelijker en beter doorstroomt om de fietsers gewoon voor de autos uit linksaf te laten slaan.
Laatst gewijzigd door thestudent op 28 aug 2022 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 28 aug 2022 10:32

overzichtsplaatje:
Afbeelding
De weg is smal en verbreed richting het kruispunt. Het zou nog iets breder kunnen, maar ik zie vooralsnog weinig redenen. Als het druk is, kun je als fietser er echt nog wel langs. En de Golf had zich ook kunnen gedragen. Dan was er allemaal niks aan de hand geweest.
Live fast; die young. mijn blog

i-mac

i-mac 28 aug 2022 12:36

In België kan je ook automobilisten tegenkomen die fietsers het liefst weg zien van de openbare weg. Alleen merk ik de laatste tijd op dat die sort mensen sterk in de minderheid zijn. Gisteren in de omgeving van de rand van Brussel stopten er diverse keren auto's, om me over te laten steken. Terwijl ze dat niet eens moesten doen. Dat is best aangenaam om zo je dag door te brengen op de fiets.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 28 aug 2022 14:23

i-mac schreef: 28 aug 2022 12:36 Gisteren in de omgeving van de rand van Brussel stopten er diverse keren auto's, om me over te laten steken. Terwijl ze dat niet eens moesten doen. Dat is best aangenaam om zo je dag door te brengen op de fiets.
Dat is juist heel verwarrend :dislike: vandaag naderde ik een kruising in Wallonië. Tegenover mij 2 heren op ATB, wilden rechtdoor. Ik linksaf dus kruisen met hen. Krijg ik een zwaai "ga maar voor". Heel aardig. Aardig verwarrend.
Als die heren nu even bedenken om gewoon door te zetten, kan ik achter hen langs. Niemand hoeft te stoppen en verkeer is zelfs veiliger.
Dogma F

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8451
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 aug 2022 14:36

Indien het stoplicht rechts staat geld het voor iedere verkeersdeelnemer te stoppen,of een onderliggend moet een verwijzing hebben.Dit heb ik van een rij-instructeur.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie