Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hulp gevraagd/getuige aanval door automobilist

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 aug 2022 14:58

Haha, die gasten in die golfjes, herkenbaar. Zelfde als een man met hoed, standaard extra oppassen. Alhoewel de man met hoed het niet bewust doet, petje met golfje wel. Heerlijk effe generaliseren.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 25 aug 2022 15:15

rikkert schreef: 25 aug 2022 14:58 Haha, die gasten in die golfjes, herkenbaar. Zelfde als een man met hoed, standaard extra oppassen. Alhoewel de man met hoed het niet bewust doet, petje met golfje wel. Heerlijk effe generaliseren.
Om nog maar te zwijgen van mannen in bestelwagens! (zeker als er Post NL op staat) :D

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 25 aug 2022 16:13

Na/tijdens Corona heb ik geleerd dat extra moet oppassen met automobilisten. Met de langdurige warmte zijn mensen nog prikkelbaarder geworden. De warmte is onder de huid gaan zitten. Men slaapt slecht etc.
Met het sentiment rond de boer en de tractor is er nog een schepje bovenop gedaan.
Scheldpartijen laat ik maar gelaten over me heenkomen.
hun fietsen.

maarten1
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 06 dec 2012 20:32

maarten1 25 aug 2022 21:45

Wat is dat toch tegenwoordig... zoveel mensen die zwaar gefrustreerd door het leven gaan.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4327
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 26 aug 2022 09:31

Corona zal een behoorlijke duit in dat zakje gedaan hebben bij veel mensen. Verder mag en kan je in Nederland gelukkig volledig jezelf zijn. Alleen we zijn met heel veel mensen op een klein stukje aarde en al die persoonlijkheden komen worden dus tegengehouden tijdens het jezelf zijn. En dat zorgt voor wrijving en dus frustratie.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 26 aug 2022 13:59

Geïnteresseerd in betreffende crime scene? Lees dan verder... ;)
Ter illustratie onderstaande Streetview-plaatjes van het nogal tricky kruispunt, waarop te zien is dat de 'doorgaande' voorrangsweg rechtsaf via de Bennebroekerbrug verloopt. Toevalligerwijs is er ook een wielrenner te zien die links langs de stilstaande auto's fietst om 'gewoon' rechtdoor — het rode stoplicht negerend — zijn/haar weg te vervolgen (en zodoende alle vooroordelen nog maar eens te bevestigen).

Voor (brom)fietsers is er een soort 'voorsorteringswachtvak' pal voor het gemotoriseerde verkeer, dat uiteraard alleen gebruikt kan worden als het stoplicht op rood staat. Handig om daar te gaan staan als je rechtdoor wilt fietsen. Het rechts afslaande verkeer naar de Bennebroekerbrug heeft immers voorrang op (brom)fietsers die rechtdoor willen gaan...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 26 aug 2022 14:15

Ah die plek, mij wel bekend en het door rood rijden ook ;)

Maar als ik het goed begrijp ging TS, rechts lopend door het gras? Kwam voor de auto en stapte weer op zijn fiets, waarna het stoplicht - kennelijk - op groen ging en de auto rechtsaf zijn weg vervolgde, terwijl TS kennelijk rechtdoor wilde? En de situatie escaleerde?
:winkthumb:

Marc L
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2022 16:41

Marc L 26 aug 2022 14:37

Hoi, inderdaad dit kruispunt maar ik kwam van de andere kant vanuit het zuiden. Ik reed eerst op het fiets gedeelte en toen ik afgesneden werd sprong ik op de stoep. Bij roodlicht volg je het fietspad en aangezien je geen andere weg kruist (alleen andere fietspad) kun je doorfietsen. Er zijn idd fietsers en zeker groepen die zich niet aan de verkeers regels houden op de ringvaart. Ik ben geen heilige hoor maar bij rood stop ik altijd.

De foto's laten wel mooi zien dat het krap is (de situatie vanuit de andere kant is nagenoeg hetzelfde maar dan met stoep) er stonden meerdere auto's die dag achter elkaar waarin de desbtreffende golf het meeste naar rechts half op het fietsgedeelte. Aangezien het krap was klikte ik een pedaal uit en stap/hinkte ik er langs. Waarna de hele toestand ontstond.

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 26 aug 2022 17:22

buzz schreef: 26 aug 2022 13:59 'voorsorteringswachtvak'

Afbeelding
OFOS

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 26 aug 2022 19:47

Tussendoor schreef: 26 aug 2022 17:22
buzz schreef: 26 aug 2022 13:59 'voorsorteringswachtvak'

https://i.ibb.co/cwbv7zm/Bennebroekerweg-4.png
OFOS
Dat is helemaal niet aan de orde omdat TS van de andere kant is gekomen. Normaal gesproken gewoon doorrijden op het smalle fietspad maar omdat die auto half daaroverheen stond te wachten voor het stoplicht langzaam die auto aan de rechterkant hinkend gepasseerd waarop waarschijnlijk die bestuurder dacht dat de wielrenner zijn auto had beschadigd en verhaal ging halen, etc. . . . . !
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 27 aug 2022 14:07

Marc L schreef: 26 aug 2022 14:37 Hoi, inderdaad dit kruispunt maar ik kwam van de andere kant vanuit het zuiden. Ik reed eerst op het fiets gedeelte en toen ik afgesneden werd sprong ik op de stoep. Bij roodlicht volg je het fietspad en aangezien je geen andere weg kruist (alleen andere fietspad) kun je doorfietsen. Er zijn idd fietsers en zeker groepen die zich niet aan de verkeers regels houden op de ringvaart. Ik ben geen heilige hoor maar bij rood stop ik altijd.

De foto's laten wel mooi zien dat het krap is (de situatie vanuit de andere kant is nagenoeg hetzelfde maar dan met stoep) er stonden meerdere auto's die dag achter elkaar waarin de desbetreffende golf het meeste naar rechts half op het fietsgedeelte. Aangezien het krap was klikte ik een pedaal uit en stap/hinkte ik er langs. Waarna de hele toestand ontstond.
Maar ja, jij stelt dat je — komend vanuit het zuiden — bij rood licht kan doorfietsen, omdat er alleen een fietspad vanaf rechts komt. Echter, tegelijkertijd kunnen betreffende fietsers vanaf rechts wel groen licht hebben...

Afbeelding

Geldt ook voor de fietsers die vanaf Bennebroekerbrug rechtsaf slaan...
Afbeelding

Marc L
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2022 16:41

Marc L 27 aug 2022 22:54

Weet niet echt wat je probeert te bewijzen. Die mensen die groene pijl volgen moeten dan toch voorang geven aan rechtdoorgaand verkeer? Dat stoplicht is een stuk terug en geldt idd niet voor de fietsers daarvandaan. Kijk maar naar de streetview vanuit het zuiden. Hoe dan ook help me ook niet echt met mijn originele vraag. Morgen aangifte, hopelijk kunnen ze er wat mee ook zonder getuigen.

Dank voor de steunbetuigingen iig. Uit de posts lees ik dat ik niet de enige ben die met gekken te maken krijgt. En ergens las ik ook het goede advies het zo snel mogelijk achter me te laten. Idd, sindsdien al wel gefietst, wel even anders maar dat zal wel overgaan.

Plaats reactie