Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hulp gevraagd/getuige aanval door automobilist

Marc L
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2022 16:41

Marc L 22 aug 2022 16:53

Hoi,
Mijn eerste post hier en jammer geen vrolijk onderwerp. Ik ben gisteren door een automobilist aangevallen tijdens mijn fietsronde. Ik heb aangifte gedaan maar door alle toestanden niet gedacht om aanwezigen te vragen om te getuigen.

Even het voorval:
Hij stond te wachten voor een stoplicht op de ringvaart (stoplicht bij Bennebroekerbrug). Het is daar smal dus auto stond half over het fietspad, geen probleem dacht ik, uitgeklikt en lopend erlangs. Daar dacht deze persoon anders over. Hij reed door sneed me af, stapte uit, schold me verrot en stompte me op de borst. Ik ben zo rustig mogelijk gebleven. Toen hij wegreed foto van de auto gemaakt waarna hij weer uitstapte en furieus op me afkwam. Daarvan video gemaakt.

Het gebeurde rond 13:30 op zondag 21. Ik heb aangifte gedaan maar ben op zoek naar personen die het gezien hebben en willen getuigen. Er waren die dag veel fietsers. Wellicht een van jullie of ken je iemand die vaak daar fietst. De man was midden 50, dik en droeg een blauw overhemd. Reed in een zwarte golf.

ik hoor het graag.
Groeten, Marc

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 aug 2022 16:29

Beste Marc, ik begrijp best wat je hebt mee gemaakt met zo'n hufter maar je hebt aangifte gedaan van het voorval, je hebt foto's en zelfs een video daarvan - overlegt aan de politie neem ik aan -. wat verwacht je dan nog van getuigen, wat wil je ermee bereiken. Verder is mij niet duidelijk wat nou jouw of zijn schade is. Als dat allemaal niet duidelijk is ben ik bang dat de politie de aangifte seponeert.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 23 aug 2022 17:26

Gelukkig geen schade zowel lichamelijk als aan de fiets.

Veel geluk maar verwacht niet te veel de kans dat dit een seponering word is erg realistisch, ik kom dit overigens minimaal 1 x per rit tegen -> let it go werkt het beste.

Overigens al vaak aangifte gedaan inclusief nummerplaat, filmpje van het voorval en getuigen, politie heeft er meestal weinig zin in ... dus opgegeven.

Marc L
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2022 16:41

Marc L 23 aug 2022 18:16

Hoi,

Geen schade behalve de schrik. Wat ik hoop van een getuige is dat deze mijn verhaal kan bevestigen zodat het geen welles/nietes verhaal wordt. De video laat niet zien dat hij me slaat maar een tijd daarna toen hij uistapte toen hij zag dat ik foto's maakte van zijn auto. De reden om aangifte te doen is ook niet om iets te verhalen bij de persoon maar omdat ik dit soort gedrag ontoelaatbaar vind en ik hoop dat deze persoon erop aangesproken gaat worden. IJdele hoop wellicht maar beter dan niks doen.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 23 aug 2022 18:17

De ene keer dat ik aangevallen werd had ik wel schade. Bloedende lip, maar meer schrik en angst.
Politie te hulp geroepen die 7 man sterk kwamen. Persoon heeft 1 nacht cel gehad en €475 boete.
Altijd aangifte doen!

Rotstreek terug: filmpje op sociale media plaatsen. Altijd wel iemand die de bal kaatst....
Dogma F

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 23 aug 2022 18:19

SqueeZer schreef: 23 aug 2022 17:26 Gelukkig geen schade zowel lichamelijk als aan de fiets.

Veel geluk maar verwacht niet te veel de kans dat dit een seponering word is erg realistisch, ik kom dit overigens minimaal 1 x per rit tegen -> let it go werkt het beste.

Overigens al vaak aangifte gedaan inclusief nummerplaat, filmpje van het voorval en getuigen, politie heeft er meestal weinig zin in ... dus opgegeven.
Wat doe jij dat je dit ieder keer dat je fietst tegenkomt…. misschien moet je dan ook eens bij jezelf te rade gaan…
:winkthumb:

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 23 aug 2022 18:35

hendrikjan schreef: 23 aug 2022 18:19
SqueeZer schreef: 23 aug 2022 17:26 Gelukkig geen schade zowel lichamelijk als aan de fiets.

Veel geluk maar verwacht niet te veel de kans dat dit een seponering word is erg realistisch, ik kom dit overigens minimaal 1 x per rit tegen -> let it go werkt het beste.

Overigens al vaak aangifte gedaan inclusief nummerplaat, filmpje van het voorval en getuigen, politie heeft er meestal weinig zin in ... dus opgegeven.
Wat doe jij dat je dit ieder keer dat je fietst tegenkomt…. misschien moet je dan ook eens bij jezelf te rade gaan…
Grapjas ...

Ik fiets altijd reglementair rond, maar België is vaak het wilde westen geworden en als fietser krijg je hier gewoon meer agressie, ik merk zelf ook verschil als ik de Franse grens oversteek of de Nederlandse grens met de fiets dan voel je gewoon 40% minder agressie van automobilisten.
Verder is zeker hier in West en Oost Vlaanderen naar mijn gevoel veem meer agressief rijdgedrag post Corona 'lijkt wel alsof veel mensen depressie en gefrustreerd zijn en dit in het verkeer uitwerken'.

Maar toch bedankt dat je meteen denkt dat het aan mij ligt ook al fiets ik netjes op het fietspad ;)
Het is trouwens niet altijd aangevallen worden, maar minimaal 1 x per rit moet ik defensief plaats ruimen ondanks in mijn recht te zijn voor een agressieve chauffeur die denkt voorrang te hebben.
De echt ergere gevallen zijn zoals vorige week waar een wagen bij het inhalen 'op een vluchtheuvel in de bebouwde kom nota bene' vond dat ik te links naast mijn schoonpa reed en expres met zijn cabrio op een mm van mijn stuur scheerde aan 50+ waarbij ik op een haartje na geraakt werd en mijn schoonpa mee had .. natuurlijk luid toeterend en met armen in de lucht want dakje was open en wij zijn toch o zo stoute fietsers in ons Lycra pakkie ...

Maar hey zal wel ook mijn fout geweest zijn (ps. belgische wetgeving luid dat je per twee mag fietsen in bebouwde kom en niemand mag inhalen op een vluchtheuvel voor je snel gaat oordelen).

@TS filmpje op social media plaatsen zou ik enorm mee oppassen aangezien je hiermee in strijd kan raken met de privacy wetgeving.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 23 aug 2022 18:46

Nee, het was geen grapje, ik fiets ook reglementair rond maar maak het vrijwel nooit mee.. laat staan iedere rit…
:winkthumb:

Babaloose
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 feb 2022 22:22

Babaloose 23 aug 2022 18:47

Meet an asshole in the morning, you met an asshole, meet assholes all day, you're the asshole.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 23 aug 2022 19:55

+1

prjz
Forum-lid
Berichten: 1501
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 23 aug 2022 22:17

Je hebt het nog netjes gedaan Marc. Ik ken de situatie daar, ze staan met hun auto's op de fietsstrook. Ik hoop dat je wat bereikt tegen deze hufter.
prj

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 23 aug 2022 22:27

SqueeZer schreef: 23 aug 2022 18:35
Ik fiets altijd reglementair rond, maar België is vaak het wilde westen geworden en als fietser krijg je hier gewoon meer agressie, ik merk zelf ook verschil als ik de Franse grens oversteek of de Nederlandse grens met de fiets dan voel je gewoon 40% minder agressie van automobilisten.
Verder is zeker hier in West en Oost Vlaanderen naar mijn gevoel veem meer agressief rijdgedrag post Corona 'lijkt wel alsof veel mensen depressie en gefrustreerd zijn en dit in het verkeer uitwerken'.
Ik ga als grensbewoner juist liever in België fietsen dan in Nederland. In België vind ik de medeweggebruikers schappelijker dan in Nederland. Fiets ik in NL eens op de rijweg omdat ik mij vergist heb of het fietspad geblokkeerd is dan is er vaak genoeg een automobilist met een kort piemeltje die je bedreigt of van de fiets wil rammen. Komt in België maar weinig voor. Hooguit lastig in België dat je vaak voorrang krijgt waar je het niet hebt, verwarrend. Lijkt alsof veel Belgen de verkeersregels niet kennen, zelf zien ze het als hoffelijkheid.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 24 aug 2022 06:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogma F

Plaats reactie