Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hulp gevraagd/getuige aanval door automobilist

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 aug 2022 14:46

i-mac schreef: 28 aug 2022 12:36 In België kan je ook automobilisten tegenkomen die fietsers het liefst weg zien van de openbare weg. Alleen merk ik de laatste tijd op dat die sort mensen sterk in de minderheid zijn. Gisteren in de omgeving van de rand van Brussel stopten er diverse keren auto's, om me over te laten steken. Terwijl ze dat niet eens moesten doen. Dat is best aangenaam om zo je dag door te brengen op de fiets.
Gelukkig maar dat ook in België de meerderheid van de automobilisten zich hoffelijk gedragen tegenover de wielrenners. Ik moet er niet aan denken dat het ook in Nederland andersom zou zijn. Op enkele hufterachtige automobilisten na kom ik toch regelmatig vriendelijke automobilisten tegen die mij voorrang verlenen terwijl dat niet hoeft. Dat is soms wel eens vervelend omdat je er als fietser niet op rekent en dus vaak bent gestopt. Enfin, neemt niet weg dat je altijd op je hoede moet zijn voor verkeershufters. ;) Zo had ik begin deze week op een fietststraat die voor auto's als 'fietsstraat – auto te gast' staat geboekt een auto die achter mij reed en toeterde om er voorbij te willen. Op het moment dat hij mij 'op snelheid' voorbij reed sneed hij mij af en wild toeterend omdat ik waarschijnlijk niet snel genoeg ruimte had gemaakt, een verkeershufter dus. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 28 aug 2022 15:29

Zo herinner ik het me ook. Rood licht betekent stoppen voor alle verkeersdeelnemers. Op een onderbord staat dan de uitzondering. Bijvoorbeeld ‘fietsers rechtdoor vrij’
hun fietsen.

Plaats reactie