Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

SRAM Force etap 12 speed

Lucky1967
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2022 13:16

Lucky1967 14 aug 2022 13:23

Sinds maart 2020 rij ik met een Specialized, Roval CL50 wielen en een SRAM force etap groep. Nu vanaf mei ervaar ik problemen waarbij het net is of de cassette/ body vrijkomt en ik geen weerstand meer ervaar bij het rijden op klinkers, verkeersdrempels of slechte wegen. Mijn fiets is hiervoor al 5x naar de winkel teruggebracht en zonder resultaat. Ketting ingekort, derailleur afgesteld, revisieset op de body, ander achterwiel, nieuwe pion en ketting en nog steeds heb ik het probleem. Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? Het voelt net op er een veer onvoldoende spanning levert waardoor de pion vrij valt en ik zonder weerstand kan doortrappen.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 14 aug 2022 16:13

Ik lees dat dit ook met een ander achterwiel gebeurt. Klopt dit? Is dat 100% een ander achterwiel zonder onderdelen van jouw eigen problematische achterwiel?

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 aug 2022 18:00

Zoals philippos zegt; wat je beschrijft is normaal een probleem in de body van je wiel.
Dat ook met andere wielen zou zijn zou echt wel een ongelooflijk toeval zijn.

Een ander me opties is dat de ketting overspringt op cassette of voorblad.

Bij body probleem is het een probleem dat meerdere seconden kan aanhouden, bij overspringen zou het laar fractie van een seconden zijn.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 aug 2022 21:08

Als ik het goed lees is je aandrijflijn bijna volledig vervangen.
Het trapstel is blijkbaar nog wel origineel, valt je ketting tussen het grote en kleine blad in plaats van erop, misschien dat nog eens vervangen.
Je doet moeite om een account aan te maken, je probleem te posten en dan blijft het stil.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie