Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Jonge talenten

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 aug 2022 15:44

Mee eens hoor. Ik gaf alleen maar antwoord op je vraag.
Do or don’t, there is no try

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 13 aug 2022 21:29

Een sectie over jeugdrenners missen we idd op dit forum ;-).

Het is idd moeilijk extrapolaties te maken van juniorresultaten naar mogelijke profresultaten. Al was het maar omdat je van ieder jaar niet weet hoe goed de tegenstand echt is.
Maar als ik Max zijn uitslagen zie, rijdt hij wel goed in een aantal richtinggevende wedstrijden. En dat zullen ze bij DSM ook wel erkennen.
Als je eens bladert over belangrijkere U19 wedstrijden kom je sommige jaren heel wat renners die later een mooi palmares kregen, anderen bleven onbekend omdat ze stopten of omdat hun carriere niet die grote uitslagen meer bracht (zoals de gemiddelde supporter ook maar een 20% van de huidige profrenners kent...)

Verschil DSM en Belgische ploegen:
Een U23 renner die ik goed ken kwam wat DSM u23 renners tegen op een stage in spanje. Die waren allen heel fier dat ze trainingsblokken net zo hadden kunnen uitvoeren zoals gepland. De renner die ik goed ken, zijn ploeg houdt zich niet bezig met zijn trainingen; die plant hij samen met zijn trainer en de planning is maar een richtlijn en ingevuld naar gevoel van de dag.
Dat renners een training uitvoeren zoals geplant was eigenlijk een cultuurshock voor hem (en vooral dat er dan enige fierheid bestaat over het uitvoeren).
Laten we zeggen dat beide systemen vooral moeten passen bij het karakter van de renner.... ;-).

Walter

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 aug 2022 21:34

fiedoo schreef: 13 aug 2022 12:47 De nieuwe Remco?
Evenepoeliaanse prestaties verwacht ik van hem.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5216
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 sep 2022 13:52

Ik verwacht een hoop van de talenten uit België: Cian Uijtdebroeks (winnaar ronde van de toekomst), Lennert Van Eetvelt en Alec Segaert.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 sep 2022 21:31

Ja die had ik ook in mijn lijstje staan! Goeie klimmer!
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie