Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Wat voor bel?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5339
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 12 aug 2022 18:10

pino schreef: 12 aug 2022 14:52 Twee Knog’s gehad die beiden rammelden/belden op alles wat geen strak asfalt was.
:?: die ik heb is compleet stil. Zit nota bene op de gravelbike. Waren t de gewone?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

pino
Forum-lid
Berichten: 3249
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 12 aug 2022 21:31

thestudent schreef: 12 aug 2022 18:10
pino schreef: 12 aug 2022 14:52 Twee Knog’s gehad die beiden rammelden/belden op alles wat geen strak asfalt was.
:?: die ik heb is compleet stil. Zit nota bene op de gravelbike. Waren t de gewone?
Scheen bij de eerste modellen te gebeuren. Nu zou het beter moeten zijn.
Niet zijken maar reiden !

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 13 aug 2022 11:08

Merkloos belletje van 3 euro, werkt perfect. Alleen met regen zorgt het water tussen bel en rand ervoor dat ie bijna niet meer te horen is, hij resoneert dan niet meer.
Maar goed, ik rijd ook weer niet heel vaak in de regen.

derxx
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 13 aug 2022 11:44

Ik heb verschillende goedkope belletjes gehad, oa van futurum, maar na 3x ofzo allemaal rammelen. Uiteindelijk een hidemybell gekocht, geen issues meer.
Paar maanden geleden een carbon stuur van TL overgenomen welke wat smaller was dan m'n eigen, en dus maar een hmb direct mount gekocht. Die hebt echt super. Het ping mechanisme is een stuk beter dan de originele (die kon nog wel eens breken als je te enthousiast aan het bellen was). En natuurlijk een prima mount voor de Garmin en meteen voor m'n lampje of evt de GoPro (leuk op vakantie).
Ja die dingen zijn verdomd duur (ik had een redelijke aanbieding gelukkig), maar kwalitatief gewoon perfect. Heb ook een goedkope direct mount gehad van de Ali, die plastic busjes waren meteen bij het monteren al stuk. Meer dan 3NM trok die niet...
Afbeelding

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 13 aug 2022 12:36

Van de Knog Oi classic was ik zelf ook niet zo gelukkig, vond de 'ting' aan de stille kant en hij ging wel tijdens het fietsen soms uit zichzelf geluid maken.
De Knog Oi Luxe eens met een promo meegepakt, deze belt alleen maar als het moet, ook veel luidere en lekkerdere 'ting' en hij ziet er ook mooier uit en bedient naar mijn gevoel makkelijker.

Op racefiets gebruik ik dus afhankelijk van fiets een Knog Oi Classic of een Hide My bell

Voor de Pedelec heb ik een Crane Suzu besteld, er zit wel al een claxon standaard op die fiets maar al vaak gezien bij andere Pedelec's en gelezen op een ander forum dat dit niet echt geapprecieerd word door andere weggebruikers + dat een goede bel vaak duidelijker hoorbaar is (zelf al even getest en ik kan er mij wel iets bij inbeelden).

Donpablopicco
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 dec 2020 10:55

Donpablopicco 13 aug 2022 12:56

Hidemybell, erg fraaie oplossing👌

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4196
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 13 aug 2022 13:36

Ik heb op mijn fietsen onderstaand “belletje”.
Niet persé subtiel, maar; het is een prima luide bel. Onder verschillende merknamen verkrijgbaar, kost geen drol en gaat járen mee…..

Edit: O ja, en zelfs oudere mannen horen 'm……..

ECF58A9B-DFFC-46E4-831B-84731ECBE6D5.jpeg
6F370737-F7EA-4C3A-9CC7-455A2DBFFB0B.jpeg

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5195
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 13 aug 2022 13:44

Mijn bel was er vanochtend nog niet toen ik ging fietsen, dus nog een rondje zonder. Ik fiets op een gegeven moment op een oud stel af, die het hele fietspad met zijn tweeën gebruiken. Omdat er iets verderop een rare onoverzichtelijke knik aankwam bleef ik even hangen op het moment dat zij achter elkaar gaan fietsen en vraag daarna om te passeren. Die dame gaat gewoon weer naast haar man fietsen, waarop ik iets harder (en ik heb al een zware stem) 'mevrouw, mag ik passeren' zeg. Ze schrikt enorm. En ik bied mijn excuses daarvoor nog maar aan, maar hoor haar tegen haar man mopperen. Ik fietste al even achter ze, met mijn benen stil, maar de vrijloop niet gehoord. Ik vraag om te passeren, basstoon qua stem, niet gehoord. En op het moment dat ik het nog harder vraag pas reactie, maar dan toch gemopper op mij :roll:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

derxx
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 13 aug 2022 17:28

Tsja, die verdomde wielrenners ook altijd he... 🙄
Afbeelding

senior
Forum-lid
Berichten: 2195
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 13 aug 2022 18:54

Ik dacht ook al: wat een rotzakken zijn het toch, die oudjes. Beetje in de weg te gaan rijden. En dan nog praatjes hebben ook. Het zou verboden moeten worden. :o

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5195
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 13 aug 2022 19:13

Tja, je kunt het ook negatief opvatten. Ik heb helemaal geen probleem met oudere mensen op de fiets en pas me met alle liefde aan. Het gaat me om de veiligheid van zowel deze mensen als mijzelf. Daarom dat ik een vraag stel over een goede bel. Mijn voorbeeld van vanochtend geeft aan dat deze mevrouw niks hoort, toch op de fiets zit, zich rot schrikt van mij en daarover vervolgens moppert. Als ik op een bel rammel schrikt ze waarschijnlijk nog meer. Je kunt het nooit goed doen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

senior
Forum-lid
Berichten: 2195
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 13 aug 2022 22:19

Ik vat niks negatief op, maar elke keer als zoiets hier geschreven wordt valt mij de negativiteit m.b.t. andere weggebruikers op. En dat terwijl we zelf net zo erg zijn (ik in ieder geval tenminste, althans volgens anderen ;) ). Overigens, een bel met voornamelijk hoge tonen zal niet doen wat je er van verwacht. bij het ouder worden neemt het vermogen hoge tonen te horen af (en dat begint vroeger dan je denkt). En een luide waarschuwing pal achter mensen wordt ook niet echt gewaardeerd, in ieder geval niet door mij. En dus blijft er maar één ding over: je ziel in lijdzaamheid bezitten. Eens ben je zover dat je zelf "slachtoffer" bent als je begrijpt wat ik bedoel.

Plaats reactie