Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Wat voor bel?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5195
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 aug 2022 17:53

Ik kon me tot nu toe nog altijd prima redden zonder bel, maar merk dat het steeds lastiger wordt. Er komen steeds meer mensen die niet goed meer horen, midden op het pad fietsen en dan schrikken als ze me eindelijk horen. Nu weet ik niet of een bel daarbij helpt, schrikken mensen ook van, maar misschien ook wel.

Wat raden jullie aan voor op een racefiets?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 aug 2022 17:59

Welke fietscomputer heb je?
Welke mount heb je voor deze computer?
Welk stuur zit er op je fiets?
Heb je graag een niet zo zichtbare bel of mag ze iets opvallender zijn?
Welke spacers heb je onder je stuur?
Zelf ik ik deze "spacer" bel, zit boven de spacers, in het verlengde van de stuurpen en zo zie je ze (bijna) niet en toch is ze goed bereikbaar.
Spacer bel.jpg
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2081
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 11 aug 2022 18:14

Ik heb gewoon een simpel belletje, met een trekbandje om het stuur. Geeft een vrij scherpe PINGGGG en dat is voldoende. Ja, de gemiddelde e-biker heeft een misthoorn nodig dus daar is toch geen kruid tegen gewassen.
Belletje komt gewoon van de fietsenmaker, paar euro.
Niet teveel geld aan besteden.

Bel wekt minder irritatie op dan roepen of niet bellen.
Dogma F

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5195
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 aug 2022 18:38

Lcsmet schreef: 11 aug 2022 17:59 Welke fietscomputer heb je?
Welke mount heb je voor deze computer?
Welk stuur zit er op je fiets?
Heb je graag een niet zo zichtbare bel of mag ze iets opvallender zijn?
Welke spacers heb je onder je stuur?
Zelf ik ik deze "spacer" bel, zit boven de spacers, in het verlengde van de stuurpen en zo zie je ze (bijna) niet en toch is ze goed bereikbaar.
Spacer bel.jpg
Afbeelding
Ik heb een Bryton outfront mount.
Liever niet te opvallend.
Normaal rond stuur.
Bij de spacers is geen optie, basso astra spacers en een naar beneden wijzende stuurpen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5195
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 aug 2022 18:39

Ramon73 schreef: 11 aug 2022 18:14 Ik heb gewoon een simpel belletje, met een trekbandje om het stuur. Geeft een vrij scherpe PINGGGG en dat is voldoende. Ja, de gemiddelde e-biker heeft een misthoorn nodig dus daar is toch geen kruid tegen gewassen.
Belletje komt gewoon van de fietsenmaker, paar euro.
Niet teveel geld aan besteden.

Bel wekt minder irritatie op dan roepen of niet bellen.
Meestal roep ik tingeling en werkte prima, tot op heden.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5339
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 aug 2022 19:04

Moet je rond de veluwe proberen, kan je blijven roepen. Je belt je hier op sommige dagen suf.

Het is maar net wat je wil. Ik heb mijn bellen het liefst zo luid mogelijk. En belangrijk is dat het pingetje niet te hoog van toon is. En daar zitten de meeste belletjes mis. Die ouderen horen gewoon helemaal niets meer in die toonhoogtes.. Had eerst allemaal simpele belletjes, maar uiteindelijk rammelen die ondingen op klinkerwegen. Of het plastic armpje slaat een keertje mis. En dat irriteert me dan weer mateloos. Er mag zeker niets rammelen op de fiets.

Nu een Knog oi luxe ( eigenlijk nog niet luid genoeg, maar doet t verder goed ) op de gravelbike. En nu net een Crane e-ne net op de pinarello gezet. Maar dat is een semi retro racefiets, dus dan mag t. Toon en geluidssterkte van de Crane E-Ne bevalt me tot nu toe zeer goed. Maar nog te weinig in de praktijk getest. Hij zit er pas net op. En lekker bling is ie ook wel in de verchroomde versie. Alleen de meesten hier zullen hem te zwaar vinden en verstoppen hun bel het liefst.

De spaceroplossing of een hide my bell zal hier de voorkeur hebben denk ik.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

bever
Forum-lid
Berichten: 2097
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 11 aug 2022 19:11

dubbel
Laatst gewijzigd door bever op 11 aug 2022 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

bever
Forum-lid
Berichten: 2097
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 11 aug 2022 19:15

Afbeelding

werkt voor mij al 10 jaar :winkthumb:

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5195
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 aug 2022 19:26

thestudent schreef: 11 aug 2022 19:04 Moet je rond de veluwe proberen, kan je blijven roepen. Je belt je hier op sommige dagen suf.

Het is maar net wat je wil. Ik heb mijn bellen het liefst zo luid mogelijk. En belangrijk is dat het pingetje niet te hoog van toon is. En daar zitten de meeste belletjes mis. Die ouderen horen gewoon helemaal niets meer in die toonhoogtes.. Had eerst allemaal simpele belletjes, maar uiteindelijk rammelen die ondingen op klinkerwegen. Of het plastic armpje slaat een keertje mis. En dat irriteert me dan weer mateloos. Er mag zeker niets rammelen op de fiets.

Nu een Knog oi luxe ( eigenlijk nog niet luid genoeg, maar doet t verder goed ) op de gravelbike. En nu net een Crane e-ne net op de pinarello gezet. Maar dat is een semi retro racefiets, dus dan mag t. Toon en geluidssterkte van de Crane E-Ne bevalt me tot nu toe zeer goed. Maar nog te weinig in de praktijk getest. Hij zit er pas net op. En lekker bling is ie ook wel in de verchroomde versie. Alleen de meesten hier zullen hem te zwaar vinden en verstoppen hun bel het liefst.

De spaceroplossing of een hide my bell zal hier de voorkeur hebben denk ik.
Waarom de Knog oi luxe en niet de gewone?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 11 aug 2022 19:36

Ik heb sinds een paar jaar een elektrische fietsbel. Wordt altijd gehoord, ook door de oudere mensen. Je kunt ook nog verschillende tonen kiezen. Er zitten een paar irritante bij.
Ik heb de meest vriendelijke gekozen, is niet zo'n hoge toon.
Kost een tientje, batterij verwisselbaar.
Bel komt wel in het zicht. Ik had die van mij overigens gewoon in de fietsenwinkel gekocht.
Link: https://www.amazon.nl/Fietsclaxon-silic ... psc=1&th=1#

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Puffdaddy op 11 aug 2022 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5339
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 aug 2022 19:40

De gewone heeft een plastic aanslagje. En de luxe een metalen veer met messing kopje. Leek me degelijker en slaat harder aan.

Die bbb heb ik er twee van. Ze functioneren en je kan ze makkelijk overal snel plaatsen en ze zijn goedkoop. Maar over loop van tijd gaan ze rammelen. En je belt wel eens mis, zeker in de winter met handschoenen aan. En niet luid genoeg.

Maar toen ik nog echt student was wedstrijden reed en geen budget had waren die prima. Erop en eraf voor de koers.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5339
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 aug 2022 19:43

Electrische ding is puur wettelijk vast niet legaal. En ik verwacht dat je er meer slechte wil mee kweekt. Al installeer ik ook graag een scheepshoorn.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie