Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Met welke momensleutel schoenplaatjes vastzetten?

equipe-b
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:49

equipe-b 30 sep 2022 12:21

Ramon73 schreef: 10 aug 2022 16:07
equipe-b schreef: 10 aug 2022 10:17 En ja, ik heb een set winterbanden omdat ik veel in Duitsland rij en dat verplicht is vanaf oktober.
In het verleden zat er idd een datum op dat er verplicht met winterbanden gereden moest worden. Later werd dat "winterse omstandigheden".
Is het nu weer terug naar verplichte datum?
Het is inderdaad 'situatie gericht'. Maar in geval van een ongeluk minder gezeik als je ze er onder hebt. Daarnaast zit ik al jaren in de cyclus van het wisselen van banden door de verplichting. Vind ik ook niet dat ik de winterbanden wissel omdat het verplicht is maar bij regen ben ik vaak blij dat ik ze er onder heb. Zeker als er geen ZOAB ligt.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 02 okt 2022 16:16

equipe-b schreef: 30 sep 2022 12:21
Ramon73 schreef: 10 aug 2022 16:07
equipe-b schreef: 10 aug 2022 10:17 En ja, ik heb een set winterbanden omdat ik veel in Duitsland rij en dat verplicht is vanaf oktober.
In het verleden zat er idd een datum op dat er verplicht met winterbanden gereden moest worden. Later werd dat "winterse omstandigheden".
Is het nu weer terug naar verplichte datum?
Het is inderdaad 'situatie gericht'. Maar in geval van een ongeluk minder gezeik als je ze er onder hebt. Daarnaast zit ik al jaren in de cyclus van het wisselen van banden door de verplichting. Vind ik ook niet dat ik de winterbanden wissel omdat het verplicht is maar bij regen ben ik vaak blij dat ik ze er onder heb. Zeker als er geen ZOAB ligt.
Ik zou die momentsleutel die je daarvoor gebruikt niet gebruiken voor schoenplaatjes vast te zetten. :mrgreen:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 02 okt 2022 16:28

4Nm is een prima waarde voor schoen plaatjes
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie