Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke fietsbril

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 16 aug 2022 14:42

De 1 vind het het waard om flinke knaken uit te geven aan een bril de andere weer niet, blijft iets persoonlijks. Ik heb zelf ook diverse brillen gehad, en wilde uiteindelijk wel iets uitgeven maar ook weer niet al te maf. Voor mijzelf een gulde middenweg gevonden - en gekozen voor Blizz Eyewear (heb zowel de Matrix als de Fusion versie) en heb deze gekocht toen ze in de aanbieding waren. Zelfde voor de verschillende lenzen, ook gewacht toen deze stuk goedkoper waren. Bevallen mij prima.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

hayes

hayes 16 aug 2022 20:53

Ik wou dat ik goedkope brilletjes kon kopen. Mijn goedkoopste op sterkte was 250 euro...

hayes

hayes 09 dec 2022 20:54

Iemand ervaring met Demetz?
Bij Special Spex deze bril gespot= https://specialspex.com/product/demetz- ... port-bril/
Op sterkte, meekleurend en met spiegel laag voor ene goeie 300 euro. Dat is een fijne prijs. Bril ziet er goed uit. Maar ik heb nog nooit van het merk gehoord. Ook vind ik online niet veel terug.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 12 dec 2022 07:54

Ik zag dat Hans Anders tegenwoordig ook sportbrillen doet (ism DSM-ploeg). Iemand die weet of dat wat is? Qua prijzen is Hans over het algemeen wel redelijk schappelijk (voor gewone brillen), maar of dit wat is?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 dec 2022 09:05

Raak het neusstukje ( wat lastig te verwijderen is, als je van glazen wilt wisselen) niet kwijt, of kapot. Reserveonderdelen doen ze niet aan. Ook bij Eyes and More niet. Ik denk dat je bij Eyes and More voordeliger uit bent.
Ik weet niet meer wie, maar er is al wel iemand op het forum die de bril heeft.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 12 dec 2022 11:00

Eyes and More en Hans Anders verkopen dezelfde brillen. Ik moet zeggen 199 bij eyes and more is een aantrekkelijke deal denk ik. Ik google net even: Hans en Eyes and more zijn dezelfde firma...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 dec 2022 11:25

Ja Rikkert het hoofdbedrijf is dezelfde, maar ik denk dat de prijs voor de bril nogal kan verschillen. Het zou dus echt wel de moeite zijn bij beiden binnen te lopen.
Omdat ik het neusstukje er niet af krijg (en ik niet alleen) werkt bij mij het wisselen van de "glazen" niet. Op zich vind ik het best een mooi concept. Twee neusstukjes leveren, tegen betaling, was onmogelijk.

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 12 dec 2022 12:18

Maar als ik kijk naar Eyes and more en HA, is bijvoorbeeld de RACE (REGULAR) het glas daadwerkelijk op sterkte geslepen of maken ze gebruik van inserts?

Het glas is namelijk voor 199 nog best interessant en voor mij wel de moeite. Die inserts lijken me vreselijk en deze monturen zijn ook nog wel mooi..

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 12 dec 2022 12:33

Als ik de foto's bekijk, voor sommige modellen inserts
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 dec 2022 12:55

Alleen met inserts te krijgen. Geslepen glazen hebben ze niet. Daarom geloof ik het verhaal "een bril als een pro" niet. De profs zullen inmiddels wel geslepen glazen hebben. De klantenservice van Eyes and More reageert niet.

Plaats reactie