Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets of bestaande upgraden?

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 03 aug 2022 07:47

Dat je daar weinig van terug ziet bij verkoop... Dat snap ik. Maar dat hoeft toch geen reden te zijn om het nu te doen? Als iemand daar nu wel blij van wordt, dan is dat naar mijn mening voldoende argument. Fietsen is een hobby, een hobby kost geld en ik laat mij niet sturen door een eventuele restwaarde. Je geeft het geld nu uit. Dan is het weg. Hoeveel en of er later iets terugkomt speelt voor mij geen enkele rol.

Maar laten we terug naar het onderwerp gaan... ;)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 03 aug 2022 11:40

Ik realiseer mij ineens dat ik profwielrenner ben.

Voor mij betalen investeringen in mijn fiets zich wel terug. Voor mij is de fiets eigenlijk een medisch hulpmiddel.
Door regelmatig te fietsen (note to self, regelmatig fietsen) voel ik mij beter omdat mijn hoofd vaker leeg is.
Ook het sleutelen zorgt voor de broodnodige afleiding, ik heb dan ook graag een fiets in de werkstandaard, gewoon om even te kunnen prutsen en vervolgens weer verder te gaan met werken.

Ik kan door de ontspanning en de betere conditie meer werk verzetten in minder tijd, handig als je zelfstandige bent.

Hendrik77
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 apr 2018 16:44

Hendrik77 04 aug 2022 09:39

Lcsmet schreef: 02 aug 2022 22:17
buddo schreef: 02 aug 2022 19:53
Ramon73 schreef: 02 aug 2022 19:01 Hoge wielen voor velgremmen zou ik niet meer in investeren, geld haal je er nooit uit.
Welke investeringen of uitgave aan/bij je fiets "haal je er wel uit"?
Fietsen is voor de meeste van ons een hobby, en dat kost geld. Gewoon kopen waar je het meest blij van wordt en het niet proberen goed te praten... en al zeker niet met vermeende restwaarde of "het er uit halen".
Althans... Dat is mijn mening.
Er staat een identieke Giant TCR, zelfde afmontage en kleur, als hierboven tweedehands te koop voor meer dan de nieuwe hierboven.
Sommigen zien het dus wel als een belegging. :)
Dat is een SL. Das wel even iets anders dan een pro, als het gaat om die bike die op MP stond.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 aug 2022 12:46

Hendrik77 schreef: 04 aug 2022 09:39 .......
Dat is een SL. Das wel even iets anders dan een pro, als het gaat om die bike die op MP stond.
Nee hoor, het was op fb en het ging om 100% identiek dezelfde fiets. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

lancestrong
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 04 aug 2009 14:18

lancestrong 04 aug 2022 15:36

Dank allen voor de reacties! Ik moet zeggen dat het de keuze nog niet veel makkelijker maakt, maar ik denk dat het verstandig is wat vaart achter de bikefit te zetten om erachter te komen of de Aeroad het aanhouden überhaupt waard is. Ondanks dat mijn verhaal blijkbaar al wat neigt naar een nieuwe fiets is dat voor mij niet per se een voorkeurscenario. En qua investering helemaal eens, het is een hobby en dat kost geld (zeker deze hobby).

Wellicht nog een vraag die wat blijft hangen, hoe verhoudt Rival eTap zich ten opzichte van een mechanische Force groep? In het aanbod van nieuwe fietsen zie ik veel Rival voorbijkomen. Qua aanschaf van een nieuwe fiets lijkt Rival eTap afmontering een beetje op het niveau van Force/Ultegra van een paar jaar geleden te zitten (zal wellicht ook elektronisch vs. mechanisch * beschikbaarheid zijn?).

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 04 aug 2022 18:11

Vergeet niet dat een nieuwe fiets ook snel afschrijft. Als de geometrie van je huidige fiets niet meer past en aangepast kan worden zou ik voor een nieuwe fiets gaan. Een Sensa of Cube krijg je het meeste voor je geld.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Oxigeon
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2017 23:24

Oxigeon 06 aug 2022 08:25

Ramon73 schreef: 02 aug 2022 19:01 Je zit niet meer goed op je fiets én je hebt toch wel diverse wensen die alleen zinvol zijn op een nieuwe fiets. Hoge wielen voor velgremmen zou ik niet meer in investeren, geld haal je er nooit uit. Sowieso als ik zie wat je allemaal wil, dan vind je daar niks meer van terug bij een inruil over enkele jaren.
En met 4k budget, waar je de waarde van de huidige fiets bij kunt optellen, kom je een heel eind.
Gewoon een nieuwe, wel geduld tot 2024.
Ik heb sinds vorig jaar een nieuwe fiets. Wel een instapmodel van pak en beet 1000e. De instapmodellen was toendertijd flink wat levertijd op omdat iedereen begon met fietsen.

Is dit bij de duurdere modellen dan ook het geval? Ik weet dat mijn FM flink wat modellen op voorraad heeft staan of er redelijk snel over kan beschikken (Cube).

Oxigeon
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2017 23:24

Oxigeon 06 aug 2022 08:25

Dubbel
Laatst gewijzigd door Oxigeon op 06 aug 2022 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie