Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste racefiets kopen!

FietserHeleen
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2022 14:38

FietserHeleen 01 aug 2022 14:44

Hallo allemaal!

Ik wil graag mijn een racefiets gaan kopen. Het is mijn eerste racefiets en ik heb weinig (of liever gezegd geen) verstand van fietsen, dus ik vind het lastig om te beoordelen of ik een goede koop doe. Ik heb marktplaats afgespeurd en ben nu op de volgende fietsen uitgekomen:

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... 45826d5acd

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... 45826d5acd

Denken jullie dat ik een goede koop doe als ik een van deze fietsen koop? Alvast dank voor het meedenken! :D

Ter info: ik ben 1,70m lang.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 13 aug 2022 23:43

Over de maat kan ik (en anderen) niets zeggen: moet jij passen. Voor 1m70 lijken die frames aan de grote kant.Als eerste fiets, kies dan de Tiagra triple. Cube bouwt ook wat korter. Ik kan ook niets over de prijs zeggen, behalve dat het vraagprijzen zijn. Dus afdingen.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 14 aug 2022 08:56

klimmer schreef: 13 aug 2022 23:43 Over de maat kan ik (en anderen) niets zeggen: moet jij passen. Voor 1m70 lijken die frames aan de grote kant.Als eerste fiets, kies dan de Tiagra triple. Cube bouwt ook wat korter. Ik kan ook niets over de prijs zeggen, behalve dat het vraagprijzen zijn. Dus afdingen.
Mijn eerste gedachte inderdaad ook, 55cm frame hoogte is voor 170cm nogal hoog.
Die eerste Wilier kan misschien nog wel, zou het eens proberen. Fiets ziet er op de foto oké uit. Laat je niet verleiden tot het zadel op de laagste stand zetten. Zadel zou minimaal even hoog moeten staan als het stuur, misschien iets erboven maar zeker niet eronder (dat past bij stadsfietsen).
Die Wilier heeft wel wat dingetjes....kabel achterderailleur heeft flinke knik, achterbandje lijkt erg smal en dat rijdt niet fijn. En poetsen, ding is nogal vies. Cassette kan ik niet goed zien, misschien is die wel veruit versleten. Zou hem eerst beurtje laten geven ergens. Dan ben je echter een mooie cent verder, nieuwe bandjes, nieuwe kabels kun je snel €120 aftikken.
Dogma F

Plaats reactie