Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

9th Wave slaan wit uit

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 27 jul 2022 17:13

De "geëtste" letters van m'n wielen slaan wit uit, is eigenlijk al lang en los het steeds tijdelijk op door er een hoop Polis & Shine op te spuiten maar vraag me af of ik het niet permanent kan oplossen. Na iedere wasbeurt zijn de letters weer wit namelijk. Ik gebruik op de cassette en het voorblad enkel een kwast met Cyclon Bionet reiniger, m'n ketting verwijder ik altijd met een missing link, dus er komt niet veel Bionet op de wielen en al helemaal niet op het voorwiel. Ik heb al eens met Sonax polish en Sonax Cleaner voor verweerde lak goed proberen te poetsen maar ook dat geeft maar een kort tijdelijk effect, net als de spray. Heeft iemand hier misschien een oplossing? Ik wil er eigenlijk niet gaan over zeuren bij m'n fietsenmaker verder, de wielen bevallen verder uitstekend.
IMG_9317.jpg

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 jul 2022 17:17

Gravel wielen zo te zien. De oplossing is vooral om op een flink stoffige weg te gaan fietsen en niet te veel je fiets te poetsen. Dan zie je er niets meer van.

Hier helpt echt verder weinig tegen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie