Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

bottom bracket voor BBRight bottombracket met FSA Gossamer 386-evo cranckstel?

Gebruikersavatar
detest
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 mei 2009 17:07

Gebruikersavatar detest 20 jul 2022 11:48

Beste mensen,

Ik zie door het bomen het bos niet meer. Ik ben voor mijn cervelo S5 (bbright) met TeamZwatt cranckstel (FSA Gossamer 386-evo) opzoek naar een passend bottom bracket. Ik heb er nu een van c-bear (bbr386r), maar daar ben ik niet tevreden over. Al een keer vervangen omdat de lagers ruw liepen binnen een jaar en nu loop ik tegen hetzelfde probleem aan (tijdens het ontvetten kwamen er allemaal stukjes metaal mee). Geen c-bear meer dus, maar weet iemand wat nog meer past?

Wat ik kon vinden: Kogel bbright-386 (erg duur en niet te verkrijgen in EU)

Past zoiets misschien ook?
https://rotorbike.com/catalog/default/r ... 0-386.html (Rotor BB4630 386)

Heeft iemand een idee?

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 20 jul 2022 11:58

Ik heb zelf een WheelsMFG, die draai je in elkaar waardoor het een geheel wordt en de uitlijning van de lagers in theorie beter is. Welk type zou ik op moeten zoeken, maar daar zou je via de website ook achter moeten kunnen komen.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2137
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 20 jul 2022 13:07

detest schreef: 20 jul 2022 11:48 Beste mensen,

Ik zie door het bomen het bos niet meer. Ik ben voor mijn cervelo S5 (bbright) met TeamZwatt cranckstel (FSA Gossamer 386-evo) opzoek naar een passend bottom bracket. Ik heb er nu een van c-bear (bbr386r), maar daar ben ik niet tevreden over. Al een keer vervangen omdat de lagers ruw liepen binnen een jaar en nu loop ik tegen hetzelfde probleem aan (tijdens het ontvetten kwamen er allemaal stukjes metaal mee). Geen c-bear meer dus, maar weet iemand wat nog meer past?

Wat ik kon vinden: Kogel bbright-386 (erg duur en niet te verkrijgen in EU)

Past zoiets misschien ook?
https://rotorbike.com/catalog/default/r ... 0-386.html (Rotor BB4630 386)

Heeft iemand een idee?
BBright is een verbrede PF30/BB30 variant: https://www.mantel.com/blog/trapassen-e ... en#BBRIGHT
Dus deze zou gewoon moeten passen. Ook de bearing chart van Rotor heeft deze erop staan als compatible.

Als ik mij niet vergis, heb ik exact deze BB thuis liggen. Als je wil, dan kan ik wel opmeten hoe ver je de huls uit elkaar kunt draaien en hoe breed de BB huls van het frame maximaal kan zijn. Ben echter pas vrijdagavond laat thuis, krijg je in het weekend antwoord.
Overigens is 1 jaar met een BB niet heel erg slecht, natuurlijk afhankelijk van het aantal kilometers dat je maakt. Ik red het makkelijk met 1 BB per jaar, rij 2-5x/week maar wel met 2 verschillende fietsen.


wmc schreef: 20 jul 2022 11:58 Ik heb zelf een WheelsMFG, die draai je in elkaar waardoor het een geheel wordt en de uitlijning van de lagers in theorie beter is. Welk type zou ik op moeten zoeken, maar daar zou je via de website ook achter moeten kunnen komen.
Dat type van Rotor waarnaar verwezen wordt, doet exact hetzelfde.
Dogma F

Gebruikersavatar
detest
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 mei 2009 17:07

Gebruikersavatar detest 20 jul 2022 14:07

Dank!

Als je het van het weekend na zou kunnen meten, heel graag!

Plaats reactie