Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

2e racefiets kopen

Frisian outlaw
Forum-lid

Frisian outlaw 17 jul 2022 10:17

Na een 6-tal jaar op m’n bulls harrier (volledig shimano 105 afgemonteerd) gefietst te hebben is het tijd voor wat nieuws. Ben geen +10k km-vreter per jaar maar wekelijks wel op de fiets te vinden en voor het winterseizoen al een mooie direct drive icm zwift aangeschaft. Ik ben 31 jaar, 199cm lang met een bbl van 98cm dit beperkt de keuze enigszins. Heb prijs/kwaliteit hoog in het vaandel en mijn oog is daardoor op de canyon endurace cf7 voor €2k gevallen. Voor mijn doeleinden prima fiets lijkt mij. Ga ik daar echter goed op passen? Huidige stack is 644 en reach van 386 (erg kort is mij opgevallen). Ik twijfel tussen de xl of xxl, xl kent een stack van 637 en een reach van 405 de xxl kent een stack van 656 en een reach van 414. Neig zelf naar de xl ivm iets meer racey. Wat zouden jullie adviseren? Of zijn er alternatieven?

Rootland
Forum-lid

Rootland 17 jul 2022 11:40

Voor alternatieven kun je ook mijn draadje even bekijken met een vergelijkbare vraag: https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=97639. Success met de zoektocht!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jul 2022 18:14

Stel je even de vraag.
Waarom zou je een XL aanschaffen?
Welke lichaamsmaten hebben ze dan bij Canyon voor ogen gehad als ze de XXL hebben ontworpen?
Als je een fijne fiets voor jaren wil aanschaffen overweeg dan de XXL.
There's a time to live, but isn't it strange
That as soon as you're born you're dying

scottwilko
Forum-lid

scottwilko 17 jul 2022 19:48

Heeft Canyon niet een mooie tool om de juiste maat te bepalen? En houd die geen rekening met de gewenste houding? (Comfort of racy)
Ik zou eerst die eens raadplegen.
Oh en de 10k km fietsers zijn dun bezaaid hoor, geen reden om je te schamen als je geniet met 3k km per jaar. Die groep is veel groter.

Frisian outlaw
Forum-lid

Frisian outlaw 17 jul 2022 21:03

Als ik zo de geometrie bekijk lijkt het me een “bejaarden” fiets. De XL wijkt niet heel veel af van mijn huidige fiets, iets langer en iets lager. Dat suggereert iets “sportiever”. Alhoewel ik natuurlijk van de XXl altiid de spacers nog kan verwijderen. Dan moet ik mij er misschien maar bij neerleggen 😆

HarryuitHilversum
Forum-lid

HarryuitHilversum 17 jul 2022 21:06

Ik denk dat je sowieso wel uitkomt op een endurance racer. Kijk eens op geometry geeks. Dan kun je je huidige racer vergelijken met de Canyon. En als je toch bezig bent, kijk dan ook even naar de Cannondale Synapse of de Scott Addict.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jul 2022 22:55

Frisian outlaw schreef: 17 jul 2022 21:03 Als ik zo de geometrie bekijk lijkt het me een “bejaarden” fiets. De XL wijkt niet heel veel af van mijn huidige fiets, iets langer en iets lager. Dat suggereert iets “sportiever”. Alhoewel ik natuurlijk van de XXl altiid de spacers nog kan verwijderen. Dan moet ik mij er misschien maar bij neerleggen 😆
Als ik moet kizzen tussen een XXL zonder spacers of een XL met dan kies ik bijna blind voor de fiets zonder spacers.
Dat heb ik 2x gedaan met mijn Trek Domane en nu ook met mijn Cube Agree.
There's a time to live, but isn't it strange
That as soon as you're born you're dying

Plaats reactie