Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

2e racefiets kopen

Frisian outlaw
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jun 2014 12:37

Frisian outlaw 19 dec 2022 07:02

Gaat er op termijn ook weer op hoor en nu met zwift is dat niet nodig. Afgelopen zomer gewoon op gevoel gefietst en vrij gematigd om lichaam beter te laten wennen en dat trek ik nu door in de wintermaanden door iets intensiever op zwift te trainen. Zodat ik in het voorjaar uit de startblokken schiet.

Dat klinkt eigenlijk best logisch, met XXL is fabrieks af mijn huidige positie na te bootsen. Mocht ik dieper willen zitten kan ik de spacers er onder vandaan halen, is de reach nog te lang een stuurpen van 110..

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 dec 2022 08:26

Precies, en dat met de kanttekening dat uitgebreid testen het risico met zich meebrengt dat de hele fiets straks uitverkocht is en deze zomer wordt vervangen door een nieuw model met geïntegreerde cockpit waarbij dat soort aanpassingen moeilijker zijn en bij een gebrek aan onderdelen zelfs een paar jaar onmogelijk.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15824
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 dec 2022 15:21

Frisian outlaw schreef: 18 dec 2022 14:42 ............. Ik ben slechts een liefhebber die met beperkte middelen een leuke/goede fiets wil bemachtigen..
Ik denk dat je mijn advies niet helemaal begrepen hebt, het uitgangspunt is inderdaad een jou passend frame, en dat is de XXL.
Frisian outlaw schreef: 19 dec 2022 07:02 .......Dat klinkt eigenlijk best logisch, met XXL is fabrieks af mijn huidige positie na te bootsen. Mocht ik dieper willen zitten kan ik de spacers er onder vandaan halen, is de reach nog te lang een stuurpen van 110..
Eindelijk. :)
Je kan nu nog enkele maanden twijfelen zodat je nieuwe Canyon pas einde 2023 of later, geleverd kan worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Frisian outlaw
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jun 2014 12:37

Frisian outlaw 14 jan 2023 12:11

Knoop doorgehakt, XXL bestelt verwachte levertijd tussen 13 feb en 24 feb

elektrieker
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2022 20:26

elektrieker 14 jan 2023 13:18

Je hebt de zwarte besteld, zie ik (:. mooie fiets gefeliciteerd!
ik zit nog een beetje te twijfel tussen blauw en zwart. Maar ook tussen XL en 2XL, echter ben ik 2CM kleiner dan jij en heb ik een bbl van 97. Afgaande op wat ik hier lees zou een 2Xl voor mij ook een prima keuze zijn.

Frisian outlaw
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jun 2014 12:37

Frisian outlaw 14 jan 2023 13:58

Klopt, beide is prima mogelijk. Ik ben van plan om de spacers onder het stuur vandaan te halen voor een iets sportievere zit. En de reach is vergelijkbaar met mijn huidige fiets, welke ik soms als "lang" ervaar dus misschien nog een kortere stuurpen maar wellicht ook een kwestie van gewenning. Als je kijkt naar mijn lengte 199 icm met een bbl van 96 heb ik de reach wel nodig.

Kon mij het prijsverschil van de di2 niet rechtvaardigen. Mag ook graag zelf de fiets onderhouden dus mechanisch is helemaal prima

elektrieker
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2022 20:26

elektrieker 15 jan 2023 10:35

Dat is iid wel een forsprijs verschil.
Dan ben ik 3 CM korter dan jij, had in mijn hoofd dat je 198 was.
Maar even voor mijn beeldvorming, als ik de XXL koop daar zit je toch sws iets dieper tov een XL
doordat de reach iets langer is?

(mocht ik ooit de knoop doorhakken, dan zouden we ze wel een keer op de foto kunnen zetten woon zelf ook in FRL)

Frisian outlaw
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jun 2014 12:37

Frisian outlaw 15 jan 2023 11:04

In jouw situatie zou ik sws voor de XL gaan, wordt overigens ook aangeraden door canyon zelf als je je lengte en bbl invult. Ik twijfelde doordat ik voornemens ben meer te gaan fietsen en daardoor hopelijk wat dieper kan gaan zitten. Heb de illusie om me te moeten meten met de profs achter me gelaten en nu gekozen voor comfort

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15824
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 jan 2023 12:21

elektrieker schreef: 15 jan 2023 10:35 ...., als ik de XXL koop daar zit je toch sws iets dieper tov een XL doordat de reach iets langer is?.....
Dan zit je niet dieper maar langer.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15824
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 jan 2023 12:22

Frisian outlaw schreef: 14 jan 2023 12:11 Knoop doorgehakt, XXL bestelt verwachte levertijd tussen 13 feb en 24 feb
Dan heb je toch nog relatief snel beslist.
Mooi dat je het nieuwe seizoen dan op een nieuwe fiets kan starten, dat geeft enkel (nog) meer motivatie.
Succes ermee.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Frisian outlaw
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jun 2014 12:37

Frisian outlaw 15 jan 2023 19:43

Ja, ik had ondertussen mijn huidige fiets te koop aangeboden. Deze ga ik binnenkort verkopen, er was dus iets meer urgentie. De XXL was vanaf 13 feb leverbaar de XL vanaf maart. Dit heeft de keuze voor mij makkelijker gemaakt. Daarnaast besef ik mij ook dat diep zitten voor de pro's substantiele voordelen heeft. Ik als liefhebber heb veel meer baat bij comfort.. dank allemaal voor de feedback!

elektrieker
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2022 20:26

elektrieker 16 jan 2023 20:49

Frisian outlaw schreef: 15 jan 2023 11:04 In jouw situatie zou ik sws voor de XL gaan, wordt overigens ook aangeraden door canyon zelf als je je lengte en bbl invult. Ik twijfelde doordat ik voornemens ben meer te gaan fietsen en daardoor hopelijk wat dieper kan gaan zitten. Heb de illusie om me te moeten meten met de profs achter me gelaten en nu gekozen voor comfort
De XL was vanaf vandaag ook te bestellen, dus direct besteld (:

Lcsmet schreef: 15 jan 2023 12:21
elektrieker schreef: 15 jan 2023 10:35 ...., als ik de XXL koop daar zit je toch sws iets dieper tov een XL doordat de reach iets langer is?.....
Dan zit je niet dieper maar langer.
ja helder(na wat gegoogle en uiteindelijk weer op dit forum uitgekomen), ben al groen op fiets gebied.

Plaats reactie