Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Uitstralende heuppijn.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 18 jul 2022 22:46

Op de foto lijken je schoenplaatjes te veel richting hiel te staan.
En globaal lijkt dit een te kleine fiets (zoals ik dacht) waardoor je als recreatief fietser niet comfortabel zit.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 18 jul 2022 23:17

Sirrusrijder schreef: 18 jul 2022 21:22 Ik morgen gewoon even bij de fm langs en men probleem uitleggen en daarna ms de bikefitter in Bonheiden contacteten.
Als je er met dé FM niet uit komt, dan kan de bikefit misschien nog wel iets betekenen. Stuurpen bestaan verlengstukken voor (verre van ideaal....) en dan met spacers het stuur ophogen. Te korte reach is nog wel iets aan te corrigeren met langere stuurpen en-of steilere hoek.
Ik zou toch proberen een grotere maat af te dwingen, of de fiets geheel terug te geven. Das is het eerste plan, tweede plan zo goed mogelijk recht breien en doorsparen in tijd en geld voor een passende fiets.
Zonde, zo'n verkoopbeluste FM. Hier zat er vroeger ook zo een, Hij liet je fietsen en keek ernaar. Maat was altijd correct....ik heb toch eens op een niet passende ATB gereden, 2 jaar angstig mee rond gereden totdat ik bij inruil elders hoorde dat de fiets veel te groot was "op de groei" verkocht.
Dogma F

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 19 jul 2022 08:29

gene schreef: 18 jul 2022 11:45 Bij mijn vorige post had ik de foto (waar je op de fiets zit) niet gezien. Je fietspositie valt nogal mee, misschien iets te kort.
Ik denk dat je tussen 2 maten valt. (S en M) Alvorens verdere stappen te ondernemen zou ik een bikefit laten doen. (was je toch al van plan)
+1

Ik ben langer en zou gezien stack en reach ook op de S uitkomen (in vergelijking met de fiets waar ik nu mee rijd). Wel met vermoedelijk aanzienlijk langere stuurpen en zonder spacers. Hoe lang is deze stuurpen eigenlijk?

Indien je tussen 2 maten valt, zou ik zelf voor de kleinere gaan. Maar een bikefitter kan je vast verder helpen. Ik vind het wat te kort door de bocht om te stellen dat de FM hier compleet fout zat met zijn verkoop.

Sirrusrijder
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2022 19:46

Sirrusrijder 20 jul 2022 03:21

Ben vandaag bij de fm langsgeweest en het probleen van de pijn uitgelegd en zei me dat het wss een kwestie van wennen is . Heb ook nog wat toertjes gereden en hij zei me dat ik goed op men fiets zat. Hij legde me ook nog enkele stretchoefeningen uit die ik kan doen om soepeler te worden in de onderrug en gaf me een foldertje mee van de bikefitter uit Bonheiden( jan Engelen,Engels?)waar ze mee samenwerken moest ik blijvende problemen hebben.

Ik ben bij nader inzien dus mss voorbarig geweest in men conclusies geweest van "de te kleine fiets" maar het blijft een verschil met de hybride en zal gewoon wennen worden.

Zelf merk ik dat ik bij men laatste rit al wat ontspannen kan doorfietsen dus het zal mss een kwestie van aanpassen worden . Time will tell!

@WM: men stemlengte is 90 mm (zelf opgemeten wel)

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 20 jul 2022 07:26

Als ik de FM was, had ik mijn ongelijk mss ook niet graag toegegeven. Hier zijn meerdere mensen het erover eens dat je nogal gekromd op de fiets zit.
Maar het zal wel wennen, vast wel.
Dogma F

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 jul 2022 09:14

En als de FM geen ongelijk heeft en het toch over twee weken een kwestie van wennen bleek te zijn?

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 20 jul 2022 09:19

Jans schreef: 20 jul 2022 09:14 En als de FM geen ongelijk heeft en het toch over twee weken een kwestie van wennen bleek te zijn?
Dan hoop ik dat de TS niet over 1-2 jaar gewrichten naar de knoppen heeft vanwege een verkeerde houding op de fiets.
Nu is het een starter, zal waarschijnlijk nog niet zo veel fietsen.
Dogma F

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 20 jul 2022 09:29

Uiteraard is een nieuwe fiets altijd even wennen. Op de foto vallen me echter 2 dingen wel op. Al eerder hierboven opgemerkt, je schoenplaatjes lijken echt te ver naar achter (je hiel te staan). Bal van je voet moet recht boven pedaalas staan en in bij jou lijken de plaatjes echt wat verder naar je tenen te moeten, om dat te bereiken. Verder lijk je echt te kort te zitten. Een langere stuurpen zal de fietsenmaker vast wel hebben en willen wisselen. zou ik zeker eens proberen. Qua hoogte lijk je goed te zitten. En de drop zal inderdaad vooral wennen zijn, zeker als je van een hybride komt, maar die lijkt niet overdreven.
Ach, ik zeg ook maar wat

Plaats reactie