Alles over vakanties op én met de fiets

Het Odenwald, de streek rond Heidelberg Duitsland)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 jul 2022 19:03

Juist terug van het Odenwald (Finkenbach).
Slechts een 200 kms verder dan de Eifel en Moezel maar ik heb gemerkt, hoewel ik slechts één keer gefietst heb op 5 dagen, dat er daar heel veel mogelijkheden zijn. Veel bebost, heuvelachtige maar ook vlakke mooie fietsroutes naast de rivieren Neckar en Main, en wondermooie oude stadjes ( Mittelberg, Michelstadt, Bad Wimpf, Mosbach, Heidelberg, Weinheim, enz...)
Iemand die er ooit al gaan fietsen is en eventueel routes gemaakt heeft of nuttige info heeft..
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 13 jul 2022 22:03

Aan de noordkant (Dieburg, Darmstadt, Dornberg) stap je zo op de S-Bahn van Frankfurt —gratis fiets meenemen— en die brengt je dan zo naar het Taunusgebergte (Bad Soden, Oberursel, Bad Homburg). Ook mooi. Deze en komende maand nog koop je voor negen euro een maandkaart voor vrijwel alle OV in heel Duitsland.
Vorsprung durch Pedantik

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 jul 2022 09:51

Ook nog vermelden dat in de onmiddellijke omgeving de mountainbike piste van Beerfelden ligt.
https://www.bikepark-beerfelden.de/de/
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 16 aug 2022 22:31

Deze zomer op vakantie geweest in omgeving Heidelberg. Inderdaad een leuke omgeving waar je best wat kan klimmen in het middelgebergte. Geen enorme hoogtes, maar door klimmetjes als de Konigstuhl en Weißer Stein te combineren kom je toch wel boven de 1000hm. Heb er erg van genoten, ook al had ik het leuk gevonden als de klimmetjes soms wat langer en geleidelijker waren geweest.

Tip voor routes: even de stravapagina van rsv Heidelberg zoeken en doorklikken op een paar leden. Heb je meteen mooie routes van locals te pakken 😄

Plaats reactie