Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

redshift-shockstop-verende-stuurpen

Jeefp
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 dec 2013 18:08

Jeefp 11 jul 2022 11:14

Hallo
ik heb aan bijde handen de ziekte van dupuytren.
Nu wil ik op mijn gravel fiets een geveerde redshift-shokstop-verende-stuurpen plaatsen!
Zijn er forum leden die hier ervaring mee hebben?

gr Joop

https://www.rosebikes.nl/redshift-shoc ... n-2689435

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 11 jul 2022 11:29

Hoi,
Ik rij sinds een aantal maanden met deze stuurpen op de gravelbike. De eerste ritten merkte ik duidelijk verschil. Duidelijk minder schokken en trillingen in de handen, en dus meer rust en comfort. Inmiddels ben ik er zo aan gewend, dat ik niet meer beter weet. Zou een rit op een andere fiets moeten maken om het verschil weer eens te voelen……
Heb hem overigens tweedehands gekocht (marktplaats) waardoor de investering wat minder fors was.

Jeefp
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 dec 2013 18:08

Jeefp 03 nov 2022 08:09

Jeefp schreef: 11 jul 2022 11:14 Hallo
ik heb aan bijde handen de ziekte van dupuytren.
Nu wil ik op mijn gravel fiets een geveerde redshift-shokstop-verende-stuurpen plaatsen!
Zijn er forum leden die hier ervaring mee hebben?

gr Joop

https://www.rosebikes.nl/redshift-shoc ... n-2689435
Zijn er misschien nieuwe ervaringen ??

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 nov 2022 08:40

Hoi Joop,

Ik gebruik deze stuurpen niet. Maar ik heb ook aan beide handen dupuytren, waarbij mijn rechterhand met wijsvinger en duim nogal krom staat. Ik ben 51 en opereren is al 2 keer gebeurd, en met dat tempo moet ik in mijn leven nog tig keer geopereerd worden. En daar wordt het ook niet beter van.

Ik rij op een crosser, ATB, en racer. Ik moet zeggen dat ik niet zoveel last heb met hobbelige paden enzo. Maar ik ben wel benieuwd of je wellicht iets met remmen hebt gedaan. Bij mijn rechterhand is met name de ruimte die ik tussen duim en wijsvinger heb een probleem aan het worden. Dus afschakelen met campa op mijn crosser is lastig, dat trekt mijn duim net. Mijn racer heeft shimano dat werkt beter. Maar remmen wordt ook een probleem binnenkort. Ik zit te denken aan van die crossremmen (voor racer en crosser) bovenop het stuur. Remmen met ATB gaat prima. Was gewoon benieuwd of jij ook daar problemen ervaart, en wellicht al opgelost hebt.

Wat de crosser betreft (het is een oudje met velgremmen), zit ik te denken aan inwisselen voor een andere met Shimano (weer een oudje).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 04 nov 2022 13:17

Ik heb deze stuurden een 4 tal maanden op mijn gravel bike, wegens een blessure aan mijn linker pols.
Sedert toen minder pijn. Intussen is de blessure gelukkig wat verbeterd.
Ik heb wel een zachtere elastomeer gebruikt dan aanbevolen.

Jeefp
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 dec 2013 18:08

Jeefp 07 nov 2022 14:40

rikkert schreef: 03 nov 2022 08:40 Hoi Joop,

Ik gebruik deze stuurpen niet. Maar ik heb ook aan beide handen dupuytren, waarbij mijn rechterhand met wijsvinger en duim nogal krom staat. Ik ben 51 en opereren is al 2 keer gebeurd, en met dat tempo moet ik in mijn leven nog tig keer geopereerd worden. En daar wordt het ook niet beter van.

Ik rij op een crosser, ATB, en racer. Ik moet zeggen dat ik niet zoveel last heb met hobbelige paden enzo. Maar ik ben wel benieuwd of je wellicht iets met remmen hebt gedaan. Bij mijn rechterhand is met name de ruimte die ik tussen duim en wijsvinger heb een probleem aan het worden. Dus afschakelen met campa op mijn crosser is lastig, dat trekt mijn duim net. Mijn racer heeft shimano dat werkt beter. Maar remmen wordt ook een probleem binnenkort. Ik zit te denken aan van die crossremmen (voor racer en crosser) bovenop het stuur. Remmen met ATB gaat prima. Was gewoon benieuwd of jij ook daar problemen ervaart, en wellicht al opgelost hebt.

Wat de crosser betreft (het is een oudje met velgremmen), zit ik te denken aan inwisselen voor een andere met Shimano (weer een oudje).
Hallo Ik kan gelukkig zowel remmen als schakelen redelijk doen op zowel mijn Gravel ,mountainbike en racer.

Jeefp
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 dec 2013 18:08

Jeefp 07 nov 2022 14:41

galileo2 schreef: 04 nov 2022 13:17 Ik heb deze stuurden een 4 tal maanden op mijn gravel bike, wegens een blessure aan mijn linker pols.
Sedert toen minder pijn. Intussen is de blessure gelukkig wat verbeterd.
Ik heb wel een zachtere elastomeer gebruikt dan aanbevolen.
Bedank vooe je reactie ,jammer dat ze ZO DUUR zijn!

Plaats reactie