Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Canyon Lux cfr

Flake
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 apr 2020 07:28

Flake 04 jul 2022 21:29

Hij,

Ik ben aan het overwegen om een canyon Lux cfr te kopen.
Er zijn 2 edities, de team en de LTD versie.

Het voornaamste verschil tussen de 2 is :

Team:
Groepset XTR
Vering: FOX 32 Step-Cast Factory Remote
Demper: FOX Float DPS Factory Remote
https://www.canyon.com/nl-be/mountainbi ... /3139.html

LTD:
Groepset sram xx1 Eagle
Vering: RockShox SID SL Ultimate RaceDay Remote
Demper: RockShox SIDLuxe Ultimate Remote
https://www.canyon.com/nl-be/mountainbi ... /3140.html

Welke fiets heeft jullie voorkeur en waarom?

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van rockshox tov Fox?

Alvast bedankt voor de feedback

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 jul 2022 21:52

Voor wat het waard is, ik heb een fiets (geen Canyon) met de SID vork en ben er tevreden van.
I know myself like no one else
Nothing to defend

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 jul 2022 22:14

Voor wat het waard is, ik heb een Fox vork en ben daar ook zeer content mee. Tevens Shimano onderdelen (meest XT) en ben daar ook zeer content mee. Sram en rockshox heb ik geen ervaring mee

Rowanov
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2020 21:02

Rowanov 04 jul 2022 22:19

Mijn keuze in een vergelijkbare situatie was Shimano/Fox afmontage vanwege het specifieke gereedschap zoals de bottom bracketsleutel die ik al heb liggen.

jernij
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2017 20:26

jernij 01 jan 2023 17:52

Hoi,

Ik ben wel benieuwd welke het is geworden? Ik heb een combinatie van AXS met XTR-remmen en een SID (100mm) vork, bevalt mij prima op mijn Epic Evo.
Overweeg wel de Lux CFR LTD te kopen... Dus hoor graag ervaringen :-)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 02 jan 2023 08:22

Ik heb nu een Sid vork in m'n Spark RC en daarvoor een Fox 32SC in mijn Scale, beiden erg tevreden over.
Geen issues gehad met beide vorken, ook de remote van beide vorken werkt naar behoren evenals de afstelmogelijkheden.
Nu XTR mechanisch 12sp en zit te denken om te wisselen naar XX1 Eagle AXS, maar eigenlijk schakelt dit nog zo goed en is het zonde van het geld...
Voordeel Sram 1 kabel minder voor schakelen, voordeel XTR is lichter dan Sram.
XTR remmen hebben bij mij altijd de voorkeur boven de Sram remmen, hoewel die wel beter geworden zijn, maar nog niet kunnen tippen aan de Shimano XTR!
Ook RaceFace Next crank is erg licht vergeleken met Sram XX1(ook geen zware jongen ;) ), luxe keuzes dus!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 jan 2023 09:20

Ik vind die 32 echt veel te slap, merk het nu weer met de lefty, die is echt net zo stijf als een 36. Ik had wat vergelijkingsmateriaal gelukkig.
Van de 32 had ik echt last in extreme situaties en ik ben maar 82 kg. De Sid is echt beter.

Qua veren en instellingen is de fox top hoor! Kijk naar de lichte WC mannen rijden bijna allemaal op een 34.

Goed al eens geschreven, ik kan geen triggers hebben, maar XTR blijft toch wel de allerbest schakelde groep die er is. Maar die kan ik niet rijden.
Ze hebben het een paar jaar van Sram verloren (2005 - 2010), maar dat blijft iedereen onthouden.
XTR schakelt zo zacht en licht.

Voor remmen pak ik altijd Hope, mooi, licht en elk onderdeel is na 10 jaar nog te krijgen.
Anders zou ik XTR pakken met een ander merk schijven. Carbon Ti /Hope/galfer oid.

Next crank zit op mijn pekelfiets, prima ding en licht inderdaad!
Cranks is om het even. Sram en shimano zijn beide goed. Wil je eventueel met een wattmeter gaan rijden zou ik sram pakken.

Plaats reactie