Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma’s rond de Tour

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 jul 2022 06:40

Deel hier uw mening over de Avondetappe (AE) en Vive le Velo (VLV).

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 04 jul 2022 07:29

Hoelaat komt vive le velo avonds op tv?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37358
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 jul 2022 07:43

De AE zoals gewoonlijk weer te laat. Gister eerst nog een of ander truttig muziekproggie en dan om 22.00 pas de AE. Hier gaat 06:30 de wekker, dan ga ik niet 3 weken lang pas om 23:00 hond uitlaten en richting bed.
Voordeel van Tour du Jour was dat het gewoon op semi primetime was.
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 04 jul 2022 08:03

Ik moet zeggen AE is voor mij een prima tijd, kan ik daarna gelijk gaan slapen en zo laat op de avond heb ik juist de rust om even te gaan zitten. Nu weet ik ook weer waarom ik geen hond heb :-). Ow nee, allergisch, dat was het. Overigens, gisteren Blaudzun, Van Bon, vond het niet echt boeiend. Marcel Kittel vind ik wel een leuke positieve gast. Maar goed, er zitten elke dag anderen, dus het verschilt een beetje. Nys zat er van de week, dat was beter vond ik. Voor mij maakt het ook niet zoveel uit, ik krijg er altijd een vakantiegevoel van, het weer is mooi in deze tijd, het is bijna vakantie, zoiets.

Tour du Jour vond ik verschrikkelijk, je lult het hele jaar over voetbal, en als de tour is lul je plotseling over wielrennen. Ben er niet rouwig om dat dat weg is. En de gasten vond ik ook vrij erg (Gert Jacobs bijvoorbeeld). Vive le velo, nooit gezien. AE is voor mij voldoende.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1324
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 04 jul 2022 08:12

Vive le velo start rond 21u30, dat vind ik toch een stuk aangenamer dan 22u voor een programma dat een uur duurt. Zelfs nu wordt bij ons thuis dat programma geregeld opgenomen om de dag later te bekijken en dan is de meerwaarde toch aanzienlijk minder dan wanneer ik de avond zelf kijk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37358
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 jul 2022 08:13

Tijdstip was inderdaad enige voordeel van TdJ :D
Less is bore

marsman
Forum-lid
Berichten: 2332
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 04 jul 2022 08:19

Ik vind Vive le Velo toch leuker, vooral vanwege de gasten. AE begint een beetje een rondtrekkend circus van telkens dezelfde gasten en daarmee dezelfde onderwerpen te worden. Tijdstip begin uitzending Vive le Velo ook net wat vriendelijker voor de vroege starters onder ons.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 jul 2022 09:21

Vive le velo is geevolueerd naar een all-round programma voor een brede groep kijkers.
Een muziekje, wat toerisme, een praatje over de gasten hun leven (wat vaak niet echt iets met koers te maken heeft). Elke dag moet datzelfde vaste stramien gevolgd worden.
Elk jaar altijd dezelfde gasten, altijd diegene die tot het clubje behoren.
Ben al geen fan van Vannieuwerkerke en zeker nu hij sinds twee jaar zijn bekendheid misbruikt (via kom-op-tegen kanker) om (met goedkeuring van de vrt die ook een deel van de koek krijgt, maar niet wil zeggen hoeveel) de merchandising van het merk vive-le-velo aan de man brengt via .....tadaa het bedrijf van zijn vrouw (dat volgens de vrt de beste keus was....echt waar) krijg ik spontaan maagzuuroprispingen als ik zijn koppie zie.
Ik kijk het programma elke dag digitaal en spoel door zodat ik alleen het relevante (koersanalyse en interviews) te zien krijg. Ben je meteen op een kwartiertje klaar, en heb dan geen last van de drie kwartier vulling.

i-mac

i-mac 04 jul 2022 10:07

lugosi schreef: 04 jul 2022 09:21 Ben al geen fan van Vannieuwerkerke en zeker nu hij sinds twee jaar zijn bekendheid misbruikt (via kom-op-tegen kanker) om (met goedkeuring van de vrt die ook een deel van de koek krijgt, maar niet wil zeggen hoeveel) de merchandising van het merk vive-le-velo aan de man brengt via .....tadaa het bedrijf van zijn vrouw (dat volgens de vrt de beste keus was....echt waar) krijg ik spontaan maagzuuroprispingen als ik zijn koppie zie.
Ik denk er ook zo over. Hij maakte trouwens al eerder misbruik van zijn naam in de voetbalwereld t.a.v. scheidsrechters. Zij het wel op een lager niveau, maar toch ... Vandaar dat ik niet kijk naar vlv. Als hij tijdens een live uitzending één van de commentatoren is, zet ik de klank uit, en luister naar Sporza radio.

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 04 jul 2022 10:09

Marcel Kittel is de positieve aanwinst van het jaar! En ik hoor bij de weinigen die Thijs Zonneveld prima vinden.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37358
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 jul 2022 10:18

pino schreef: 04 jul 2022 10:09 Marcel Kittel is de positieve aanwinst van het jaar! En ik hoor bij de weinigen die Thijs Zonneveld prima vinden.
+1
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 04 jul 2022 10:19

Over Zonneveld gesproken: ik mis in dit rijtje "In het wiel", dagelijks op AD.nl met Hidde van Warmerdam en Thijs Zonneveld. Michiel Elijzen komt op een later moment ook nog. Ik vind ze prettig om naar te luisteren.

Plaats reactie