Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma’s rond de Tour

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 04 jul 2022 10:21

Zonneveld mompelt wat veel in mijn ogen. Jammer, want meestal vertelt die wel iets interessant.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 04 jul 2022 10:40

Ja klopt, cursusje articuleren zou wel besteed zijn aan hem. Wat ik ook wel grappig was, was dat ik na de proloog zat te wachten op het moment dat Zonneveld iets ging zeggen over de helm Lampaert. Zonneveld zegt vaak dingen die net iets minder obvious zijn dan de rest. Zo kom je nog eens tot andere inzichten, dat mag ik wel.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 04 jul 2022 11:12

daniel1975 schreef: 04 jul 2022 10:18
pino schreef: 04 jul 2022 10:09 Marcel Kittel is de positieve aanwinst van het jaar! En ik hoor bij de weinigen die Thijs Zonneveld prima vinden.
+1
+2 Veel beter dan Clement iedere keer aan tafel.
Ride bikes, not tanks!

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 04 jul 2022 11:17

i-mac schreef: 04 jul 2022 10:07
lugosi schreef: 04 jul 2022 09:21 Ben al geen fan van Vannieuwerkerke en zeker nu hij sinds twee jaar zijn bekendheid misbruikt (via kom-op-tegen kanker) om (met goedkeuring van de vrt die ook een deel van de koek krijgt, maar niet wil zeggen hoeveel) de merchandising van het merk vive-le-velo aan de man brengt via .....tadaa het bedrijf van zijn vrouw (dat volgens de vrt de beste keus was....echt waar) krijg ik spontaan maagzuuroprispingen als ik zijn koppie zie.
Ik denk er ook zo over. Hij maakte trouwens al eerder misbruik van zijn naam in de voetbalwereld t.a.v. scheidsrechters. Zij het wel op een lager niveau, maar toch ... Vandaar dat ik niet kijk naar vlv. Als hij tijdens een live uitzending één van de commentatoren is, zet ik de klank uit, en luister naar Sporza radio.
Inderdaad, ze hebben zo'n kringetje van vaste gasten die samen met de presentator zoiets hebben van "kijk eens welke interessante inzichten we hier nu wereldkundig maken". Maar al bij al zijn het ook maar meningkjes van niet al te grote wielerkenners die het goed kunnen uitleggen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 jul 2022 11:45

AE is voor mij net laat, maar gelukkig kan je het ook prima terugkijken de volgende morgen tijdens het brood smeren. Of tijdens de lunch.

VLV ben ik een beetje op afgehaakt. Met name omdat er zo vaak nietszeggende gasten zitten die ik a) niet ken b) niks te melden hebben c) ik nauwelijks kan verstaan.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 04 jul 2022 12:04

AE kijk ik af en toe, is mede afhankelijk wie er te gast zijn. Dione komt over als een spontane vrouw maar vind haar altijd nog wat onwennig na al die jaren.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 04 jul 2022 13:10

Vorige jaren had L1 tour de Limbourg vlak na de finish met Gert Jakobs als vaste gast. Dit jaar is dat volgens mij niet. Nog niet in ieder geval. Ik keek dat altijd graag. Sander Kleikers is natuurlijk naar Eurosport overgestapt en zijn opvolger deed het vorig jaar wel ok, maar minder goed.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 04 jul 2022 13:18

Net eens naar de AE van gisteren gekeken. Die van Bon, wat voor een oelewapper is me dat zeg. Gelukkig zat Kittel daar nog aan die tafel, die mens heeft tenminste verstandige dingen gezegd.

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 04 jul 2022 13:28

EmPeHa schreef: 04 jul 2022 10:19 Over Zonneveld gesproken: ik mis in dit rijtje "In het wiel", dagelijks op AD.nl met Hidde van Warmerdam en Thijs Zonneveld. Michiel Elijzen komt op een later moment ook nog. Ik vind ze prettig om naar te luisteren.
Is geen TVprogramma, maar wel de beste podcast met the Cycling Podcast. Die Joris van de Berg heeft een goede kop voor op de radio.
Niet zijken maar reiden !

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 jul 2022 14:56

Marcel Kittel is fijn om naar te luisteren. Maar voor de rest is voor mij de AE wat te tam, ik val er echt van in slaap.
Het zou misschien leuk zijn als podcast de volgende ochtend in de auto of op de fiets.

Ik mis gewoon de discussie of een echte mening.
Leon van Bon ook, dat kan toch niet op TV. Wat een saaie man.

Zet Danny nou met Marcel aan tafel en dan nog een gast.

Thijs is echt een columnist, die moet je eens per week uitnodigen niet vaker.
Toch vaak een redelijk zure inval anders scoort het niet.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 04 jul 2022 16:57

wasbeer2006 schreef: 04 jul 2022 14:56 Marcel Kittel is fijn om naar te luisteren. Maar voor de rest is voor mij de AE wat te tam, ik val er echt van in slaap.
Het zou misschien leuk zijn als podcast de volgende ochtend in de auto of op de fiets.

Ik mis gewoon de discussie of een echte mening.
Leon van Bon ook, dat kan toch niet op TV. Wat een saaie man.

Zet Danny nou met Marcel aan tafel en dan nog een gast.

Thijs is echt een columnist, die moet je eens per week uitnodigen niet vaker.
Toch vaak een redelijk zure inval anders scoort het niet.
Als gezegd, Kittel leuke enthousiaste gast, Roxane Knetemann mag ik ook wel. Ik weet niet af van week Danny Nelissen nog van stal wordt gehaald, maar die kan ik ook wel goed hebben. Heeft een duidelijke mening, snapt de koers. Van Bon is inderdaad een beetje een dooie, zal best lekker fotograferen. Blaudzun vond ik ook niet heel boeiend, en dat nummertje wat ie ten gehore bracht was ook niet je van het. Het valt of staat echt met de gasten.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4614
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 jul 2022 18:08

pino schreef: 04 jul 2022 10:09 Marcel Kittel is de positieve aanwinst van het jaar! En ik hoor bij de weinigen die Thijs Zonneveld prima vinden.
Hier ook fan van Kittel, rustig met kennis van zake en to the point.

Plaats reactie