Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma’s rond de Tour

el_loco
Forum-lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 05 jul 2022 08:08

havana schreef: 05 jul 2022 06:21 Dat vreselijke Noord-Hollands is wel heel irritant bij Dekker.

Je ga
Je fiets
Tour de Frans
De fienis
Enz.
Nog altijd een stuk beter te pruimen dat het stemgeluid van Stef Clement. Ondanks dat ie inhoudelijk wel zinnige dingen zegt is dat de reden dat ik nooit langer dan 3 minuten de Tour op de NOS kijk.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 jul 2022 08:10

havana schreef: 05 jul 2022 06:21 Dat vreselijke Noord-Hollands is wel heel irritant bij Dekker.

Je ga
Je fiets
Tour de Frans
De fienis
Enz.
Mja, aan de andere kant, van een presentator verwacht ik fatsoenlijk nederlands, voor een 'deskundige' vanuit het wielermetier vind ik het wel gepermiteerd. Het nederlands van Henk Lubberding is nou ook niet je van het.

Overigens, Thomas Dekker en Roxane Kneet waren prima gisteren. Maar die Lubberding, man, man, man. Dat vind ik nou echt weer helemaal niks. Leeft nog ergens in de jaren tachtig (volgens mevrRikkert is dat aan zijn kapsel af te meten :-))
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 jul 2022 08:48

daniel1975 schreef: 05 jul 2022 07:52
El Pistolero schreef: 04 jul 2022 23:59 Thomas Dekker trouwens grote klasse tijdens AE in de discussie Dylan/Fabio.
Roxanne was ook wel duidelijk over hoe “de val” in de Patlev-puppypack behoorlijk in leven wordt gehouden.
Die zouden het ook eens moeten laten rusten, maar blijkbaar zijn ze bang voor Dylan ofzo.
Patlev heeft een slecht voorjaar gedraaid (voor hun doen en zeker oprerwnd als wolfpack) dat akkefietje in de ronde van België gehad en wat gedonder rondom Cav en Flipje die niet naar de Tour konden. Bovendien is dit de eerste keer om het voorval in de Tour uit te buiten.
Het is daar meer de Remcopack dan de wolfpack momenteel en dit is de laatste strohalm om het wolfpack imago in stand te houden.
Campagnolo Ultra Dork

i-mac

i-mac 05 jul 2022 09:00

Maar wel 2 ritoverwinningen én de gele trui. En dat in het belangrijkste wielercircus van het jaar. Dat onthouden veel mensen. Maar voor de rest was het dit jaar niet goed. En wat Remco betreft, zijn overwinning in L-B-L zal op het eind van het jaar in elk overzicht te zien zijn.

Wat Cavendish betreft haalt PL momenteel wel zijn gelijk. Bovendien wist Cav al van vorig jaar dat hij niet meer geselecteerd zou worden voor de TdF. Maar renners van dat kaliber vergeten dat graag.

Langs de andere kant is het goed dat andere teams ook prijzen pakken. Ik ben vooral blij dat een Wanty-Gobert het zo goed deed in het voorjaar. Voor een “kleine” ploeg is dat heel erg mooi. En ik heb het wel voor de underdog. Al gun ik alle renners, van eender welk team hun overwinning. Het liefst na een zware strijd.

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 05 jul 2022 09:03

pino schreef: 04 jul 2022 22:44 Rode Lantaarn doet nu net alsof ze er verstand van (willen) hebben. Eerdere versies waarin ze bewust buitenstaanders waren (armchair quarterbacks) , waren prettiger. Nu ook veel te lang. Voor insiderkennis in het wiel.
Klopt er zit te veel pseudo kennis, de bankzitters zijn het niet meer helaas

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 jul 2022 09:25

daniel1975 schreef: 05 jul 2022 07:52
El Pistolero schreef: 04 jul 2022 23:59 Thomas Dekker trouwens grote klasse tijdens AE in de discussie Dylan/Fabio.
Roxanne was ook wel duidelijk over hoe “de val” in de Patlev-puppypack behoorlijk in leven wordt gehouden.
Die zouden het ook eens moeten laten rusten, maar blijkbaar zijn ze bang voor Dylan ofzo.
Helemaal eens met jullie. Ik ben niet per se anti quickstep, maar dat voeden van die haat richting Dylan Groenewegen begint wel vervelend te worden.
Thomas bracht het goed onder woorden, inclusief de irritatie richting journalist Jeroen Grueter (met zijn sneue tweet). En jammer dat Dione hem nog meende te moeten verdedigen.
Mooi ook om te zien dat mevr. Kneet zich op een bepaald moment suf zat te ergeren aan het geraaskal van Lubberding. Bij hem is zijn kapsel niet het enige dat enige decennia achter loopt lijkt het..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 jul 2022 09:57

i-mac schreef: 05 jul 2022 09:00 Maar wel 2 ritoverwinningen én de gele trui. En dat in het belangrijkste wielercircus van het jaar. Dat onthouden veel mensen. Maar voor de rest was het dit jaar niet goed. En wat Remco betreft, zijn overwinning in L-B-L zal op het eind van het jaar in elk overzicht te zien zijn.

Wat Cavendish betreft haalt PL momenteel wel zijn gelijk. Bovendien wist Cav al van vorig jaar dat hij niet meer geselecteerd zou worden voor de TdF. Maar renners van dat kaliber vergeten dat graag.

Langs de andere kant is het goed dat andere teams ook prijzen pakken. Ik ben vooral blij dat een Wanty-Gobert het zo goed deed in het voorjaar. Voor een “kleine” ploeg is dat heel erg mooi. En ik heb het wel voor de underdog. Al gun ik alle renners, van eender welk team hun overwinning. Het liefst na een zware strijd.
Ze doen het ook zeker niet slecht maar dat wolfpack-gevoel begint wel sterk te verwateren. Om dat dan over de rug van Dylan in stand te proberen te houden is een beetje triest.

Dat het niet meer alleen op dit forum wordt gezien is veelzeggend.
Campagnolo Ultra Dork

i-mac

i-mac 05 jul 2022 10:01

Ik hoop eigenlijk dat ze dat wolfpack achter zich laten. Het wekt alleen wrevel op ( behalve bij hun die hard fans). En Dylan moeten ze ook gerust laten. Ook dat zal zich anders tegen hen keren.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 jul 2022 10:18

:like:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 05 jul 2022 10:20

El Pistolero schreef: 04 jul 2022 23:59 Thomas Dekker trouwens grote klasse tijdens AE in de discussie Dylan/Fabio.
Helemaal mee eens, dat verwoordde hij heel goed. Ook de column van Frank Heinen vond ik erg mooi: een verhaal heeft altijd meerdere kanten :like:

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 05 jul 2022 11:28

patrickvb schreef: 04 jul 2022 21:12 Vive le vélo ietsje anders bekeken:
https://www.humo.be/tv/vive-le-commerce ... ~b07a3383/
wow, ik moet echt mijn visie over Karl Vannieuwkerke eens herevalueren.
Ik vond die truitjes van Vive le Vélo altijd de max, wou me onlangs nog ééntje aanschaffen, maar na het lezen van het artikel in de Humo zal dat truitje er niet komen. Karl komt hier echt niet goed uit :dislike:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 jul 2022 14:19

Maar die Lubberding, man, man, man
Ik vond zijn optreden gisteren echt heel gênant. Die man kraamde vrijwel alleen maar onzin uit en onderbouwde het ook allemaal matig tot niet. Sowieso waarom moet zo'n fossiel nog aan tafel.

Ik vond de AE etappe van gisteren één van de slechtste, wellicht dé slechtste die ik ooit heb gezien. Nietszeggend interview met Cort (waarom niet met een Nederlander?), geen leuke repo (bijv.) over de verplaatsing van al dat materiaal. Allemaal heel mak en tam en saai. Bah.

Plaats reactie