Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma’s rond de Tour

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16238
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 jul 2022 08:25

Karl heeft goed naar de Nederlandse publieke omroep gekeken. Bij ons zijn alle 'grootheden' op de publieke omroep freelancers om aan de balkenendenorm te ontsnappen en genoeg hebben er ook nog sponsordeals naast lopen.

Voor wat betreft die musical: Die staat al maanden gepland en Herman doet geen werk dat van levensbelang is. Dan kun je dus prima een itempje opnemen o.i.d.
Voor politie, brandweer, medisch personeel en dergelijke zit het natuurlijk anders, zeker in tijden van personeelstekort.
Ik moest ook gewoon werken tijdens de musical van mijn dochter. Klein voordeel was wel dat ik op de school werk waar zij destijds zat en dat ik dus toch bij de musical was :geek: .
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 jul 2022 08:52

ottorongo schreef: 08 jul 2022 00:32 Na een mislukte missie neem ik de verklaringen van de ploegleiding (meestal) ook niet au serieux.(window dressing)
De uitleg van Maassen klopt als een bus, de strategie wordt op voorhand bepaald dus is geen window dressing.
Het niet met die strategie eens zijn is nog iets anders dan niet op de hoogte zijn (ik zou willen weten...).

Dat Jumbo de koers niet wou controleren in functie van het geel is logisch gezien het hogere doel.
Dat VanAert topkandidaat was om deze rit te winnen wist gans het peleton. Dus de enige ontsnapping die het peloton zou toestaan was er een zonder VanAert, dat hebben we tijdens de eerste twee uur koers gezien.

Als je dan uiteindelijk weggeraakt is het met een paar man te weinig en is kans op succes zo goed als nihil, maar heb je als enige koers laten zien, je hebt de gele trui een ganse dag laten schitteren, ook in het kleine stukje Belgie dat de Tour dit jaar aandeed en je hebt laten zien dat gans het peloton het in zijn broek doet voor jou.

Niemand van de bangerds durfde mee, een pluim voor Quin en kwart pluimpje voor Vogelzang. De enige die we hier mankeerden was VdP, een fitte VdP zou zeker wel lef genoeg gehad hebben om mee te koersen.

Neen van Aert kon deze rit niet winnen (ongeacht de strategie, tenzij jumbo de koers zou controleren), net zoals hij geen Olympisch kampioen kon worden. De reden is duidelijk, iedereen is bang van hem dus rijden ze tegen hem.

In plaats daarvan heeft hij de wielerliefhebber een mooie dag bezorgd, wat maakt het ook uit, 7 of 8 tourritten op je palmares. Beter dan morgen met het geel moeten lossen in de Vogezen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 jul 2022 08:58

Enzzo schreef: 07 jul 2022 21:09 Ja dat vind ik echt geen steek houden na het verlies van geel.

“Als Wout vandaag niet koerst, was er een kopgroep gaan lopen van een man of vijftien zonder iemand van ons. Dan hadden we de hele dag op kop moeten rijden en waarschijnlijk ook niet de rit gewonnen.
Dus het was hoe dan ook een verloren missie? Vreemde tactiek voor een ploeg die het eindklassement wil winnen….
Waarom vind je dat vreemd? De ganse dag energie steken in de langste rit voor het geel of ritoverwinning van Wout, terwijl je het geel in Parijs ambieert, het lijkt me dan toch dat het sop de kool niet waard is en beter je energie kan sparen voor morgen bijvoorbeeld.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 jul 2022 09:01

havana schreef: 08 jul 2022 07:00 Dan kun je alles van Karl zeggen qua commercie, maar hij is wél een kundige presentator én hij kent iets van koers.
Iets wel ja, hij ken ook iets van voetbal (laat ik me vertellen), en ook van tennis en golf. Hij is iemand van de sport, niet van de koers. Gelukkig doet hij niet extra time koers.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1373
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 08 jul 2022 09:18

Gisteren vond ik de onbekende gast in VLV echt vlot meebabbelen en leek ook echt wel gepassioneerd te zijn door koers. Wel jammer dat ze wegblijven van een grondige analyse van de aanval van Wout, maar daarvoor kan je altijd die sporza tour podcast met Sven Nys luisteren.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 jul 2022 12:23

Ja maar om 15u smiddags dachten ze nog dat ie 3 minuten voorbleef. Wat wordt dan achteraf de analyse.
Opzich heb ik daar geen problemen mee, levert leuke TV op. Maar serieus kan ik het niet nemen.

Alhoewel is Karl een prima vent vind. Je moet het maar doen elke dag uren lang het publiek vermaken.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1373
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 08 jul 2022 13:25

Volgens mij wordt VLV bijna live opgenomen, het wordt in ieder geval toch +- gelijktijdig donker daar.

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 08 jul 2022 22:22

Zeer goede analyse van de heren aan tafel bij de nos omtrent Roglic naar mijn mening. Achteraf kijk je een koe in de kont, nu hoeft hij niet meer ineens te gaan veldrijden.
Maar er zijn renners van mindere statuur die soms ook een valpartij veroorzaken. Ik kan me herinneren dat er ooit dalings trainingen zijn gegeven door motor rijders. Een beetje ofroad trainen kan een aanvulling zijn, al zullen somiggen het nooit onder de knie krijgen.
Boerke van buut'n

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 jul 2022 22:50

Euh… :? :roll: ik snap er helemaal niets van. Gaat dit over de valpartij en de kritiek van die Duitse renner op Roglic?
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 08 jul 2022 22:59

@enzzo onder andere. De beste schansspringer staat niet bekend als de beste stuurman, maar bij hem valt het op. Er rijden er meer renners rond waar de collega's het wiel liever van mijden.
Boerke van buut'n

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 jul 2022 23:33

Hij ligt er inderdaad veel te vaak bij ja! En daar klagen nu ook andere renners over.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 jul 2022 08:08

De beelden die in AE nogmaals uitvergroot getoond werden laten toch zien dat Roglic zijn onhandigheid op de fiets problematisch is.
De andere voorbeelden laten zien dat Jumbo zich op een dominante manier van hun plaats verzekeren, dat is zeker niet ongewoon voor een sterk team met klassementsambities.

Plaats reactie