Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma’s rond de Tour

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 14 jul 2022 08:12

Van Roosmaalen vond ik eigenlijk verrassend sterk. Hij twijfelde aan het bestaan van het door Nelissen (kan die man naar de radio (en uit)?) veronderstelde plan.
NL commentatoren hebben het over een plan op rocketscience niveau, terwijl het “gewoon” het uitspelen van een numeriek overwicht was.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 14 jul 2022 08:14

Ik twijfel eigenlijk meer aan de verstandelijke vermogens van Van Roosmalen. Die heeft slechts 1 plan, en dat is alles afbranden en afzeiken en pretenderen dat er eigenlijk niets in het leven is dat ergens toe doet, behalve dan het afzeiken wat hij over van alles en nog wat doet.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 14 jul 2022 08:17

DDX schreef: 13 jul 2022 21:36 Wel grappig dat de profs met 53/36 rijden, terwijl shimano dat niet aanraad/support zegmaar.
Vooral grappig dat Karl Vannieuwkerke aannam dat die 36 in de cassette zat. Ik schrok er van dat hij de fout maakte.

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 14 jul 2022 08:18

razenderoeland schreef: 14 jul 2022 08:14 Ik twijfel eigenlijk meer aan de verstandelijke vermogens van Van Roosmalen. Die heeft slechts 1 plan, en dat is alles afbranden en afzeiken en pretenderen dat er eigenlijk niets in het leven is dat ergens toe doet, behalve dan het afzeiken wat hij over van alles en nog wat doet.
Dat is eigenlijk wat ik ook graag doe ( en jij nu hier ook), dus niet klakkeloos meebrullen.
Niet zijken maar reiden !

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 14 jul 2022 09:35

Normaal vind ik Van Roosmalen erg leuk, vooral media inside is briljant. Maar aub nooit meer bij het wielrennen. Fantastische etappe. Dan hoop je leuk na te beschouwen. Met bijvoorbeeld Boogerd en Zonneveld. Wat een deceptie deze AE helaas.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 14 jul 2022 10:12

Ik vond AvondEtappe gisteravond ook een deceptie... Ik begrijp ook niet waarom je iemand ala marcel van roosmalen uitnodigt voor een dergelijk gesprek. Hij heeft niets met koers, hij snapt niets van koers en wat hij wel kan is dingen in een bepaald perspectief zetten. Maar waarom wil je dat?! Zeker na een dergelijke etappe, het was in de sterren geschreven dat dit geen saaie etappe zou worden (ook voordat de tour überhaupt begonnen was ivm zware col du granon).

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4615
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 14 jul 2022 11:12

bartdr schreef: 14 jul 2022 08:17
Vooral grappig dat Karl Vannieuwkerke aannam dat die 36 in de cassette zat. Ik schrok er van dat hij de fout maakte.
Ik schrik daar niet van.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 14 jul 2022 11:47

pino schreef: 14 jul 2022 08:12 Van Roosmaalen vond ik eigenlijk verrassend sterk. Hij twijfelde aan het bestaan van het door Nelissen (kan die man naar de radio (en uit)?) veronderstelde plan.
NL commentatoren hebben het over een plan op rocketscience niveau, terwijl het “gewoon” het uitspelen van een numeriek overwicht was.
Als geen ander weet Van Roosmalen de absurditeit van het leven in zijn algemeenheid op uitermate onderkoelde en humoristische wijze aan de kaak te stellen. Tegenover zo'n hyper-positivo ('n doorgeslagen geobsedeerde romanticus) als Harmeling biedt dat een uitstekend contrast. Het was aan Nelissen om dat o zo perfect uitgevoerde plan van TJV via de stappen van de logica duidelijk uit te leggen, waarin hij behoorlijk faalde. Want? Uiteindelijk pakte het plan van TJV helemaal niet zo goed uit op de slotklim, waar Vingegaard als enige van de ploeg overbleef tegenover Majka en Pogacar. Dat Vingegaard de laatste 4,86km in 15'20" kon afraffelen tegenover een schromelijk falende Pogacar die daar 18'11" voor nodig had. Het terug ophalen van Roglic door Van Aert was ook al verspilling van energie. Vingegaard zat op de slotklim geïsoleerd en dus op zichzelf aangewezen.

Het plan was om Pogacar achter Roglic te laten rijden en voor dat doel werden alle ploegleden ingezet, zodat Vingegaard energie kon sparen voor de slotklim. Hoe het uiteindelijk uitpakte was van een geheel andere orde: Pogacar zat zonder suikers (Hongerklop? Aantal reepjes versus de verbruikte energie in disbalans?), of was gewoon aan 't eind van z'n Latijn, maar nog wel met de steun van een ploegmaat.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 14 jul 2022 11:56

razenderoeland schreef: 14 jul 2022 08:14 Ik twijfel eigenlijk meer aan de verstandelijke vermogens van Van Roosmalen. Die heeft slechts 1 plan, en dat is alles afbranden en afzeiken en pretenderen dat er eigenlijk niets in het leven is dat ergens toe doet, behalve dan het afzeiken wat hij over van alles en nog wat doet.
Ik kan het wel waarderen mede omdat hij ook wel zelfspot heeft.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 14 jul 2022 12:44

Zieken over van alles en nog wat kunnen wij hier net zo goed. Bij VLV had ik gisteren juist tot twee maal toe het idee, hee leuk, dit voegt voor mij iets toe.
Sep Vanmarcke, gewoon een super aardige persoon, maar daarnaast iemand die nog actief is in het peloton. Komt goed uit zijn ,woorden, weet dingen goed uit te leggen en geeft rechtdoor zijn mening, erg prettig. Daarnaast interview met Tiesj, was echt een goede zet in mijn ogen. Praat makkelijk en verstaanbaar (geen Belgisch uithoek dialect). Gaf mooie uitleg van binnenuit over de tactiek en de aanpassingen daarop. Voor mij binnen het format wat niet alleen voor de hardcore wielerliefhebber bedoeld is en top uitzending in mijn ogen.
Denk dat we hier wat te vaak eigenlijk een inside podcast willen zien, maar dat is gewoon niet het format voor dit soort programma's. Het is een omkaderingsprogramma tijdens de tour voor een publiek dat naast de tour alleen nog de hoogmis of het WK kijkt en in die context prima te kijken voor mij.
Ach, ik zeg ook maar wat

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 jul 2022 12:57

Alhoewel van Roosmalen gister echt super irritant vond, kan ik m vaak wel waarderen. Hij ziet de inderdaad overal de absurditeit van in en neemt het allemaal niet zo serieus, zichzelf incluis. Soms leuk, maar om dat goed te doen moet je eigenlijk juist het onderwerp wel goed kennen en snappen. En dat was gisteren niet het geval want van koers snapte ie helemaal niks. Zeg maar zoiets als Tommy Cooper, dat was eigenlijk een hele goede goochelaar.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 14 jul 2022 14:20

Tja, elke keer Thijs en Marijn als gast gaat ook vervelen.

Eigenlijk is het elk jaar hetzelfde qua gasten
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Plaats reactie