Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Remklauw adapter Shimano - Ander schroefje nodig voor 8170 remklauw?

jblanken
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2022 07:18

jblanken 30 jun 2022 13:16

Ik wilde afgelopen week mijn Ultegra 8070 remklauw vervangen door een 8170. Aangezien ik 160mm schijven heb, gebruik ik dus ook de SM-MA-R170D/D adapter. (Zie foto)
IMG_0089.jpg
Mijn oude remklauw was gemonteerd met 2x zo’n schroefje met het ‘pennetje’ op het uiteinde waarmee het schroefje ook geborgd kan worden. Deze viel bij de 8070 remklauw precies in een gaatje. Bij de 8170 remklauw is dit gaatje niet meer aanwezig en heb je dus het zilverkleurige schroefje zoals op de foto nodig, twee verschillende schroefjes dus in plaats van 2x dezelfde.

Inmiddels een nieuwe adapter met de twee verschillende schroefjes besteld, maar ik vroeg mij wel af; Was mijn oude remklauw al die tijd verkeerd gemonteerd, of heeft Shimano stilletjes een ander schroefje in het doosje van de adapter gestopt? Ik zie verschillende tekeningetjes, soms met twee verschillende schroefjes, en soms minder gedetailleerde met op het oog twee dezelfde schroefjes.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 30 jun 2022 13:53

Zover ik weet wordt er maar 1 bout geborgd. Dus je hebt 1 normale bout en 1 met dat 'pennetje'.
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie