Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste racefiets/ leasefiets

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 28 jun 2022 13:59

En een Trek houdt dan weer beter zijn waarde ;-).

Je hebt met je hybride al wat ervaring met fietsen. Ik denk dat je met die ervaring er wel uit moet komen.

Walter

Sirrusrijder
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2022 19:46

Sirrusrijder 28 jun 2022 14:01

Lcsmet schreef: 24 jun 2022 21:48 Een mooie 2e hands voor een mooie prijs.
En dan verdient de leasemaatschappij niets aan jou.
Ga je de leasefiets op het einde van het contract overnemen?
Ben je verplicht om een verzekering te nemen?
Moet je de fiets verplicht laten onderhouden bij de fm en indien ja, is dat volledig inbegrepen?
Een goede 2 de hands hou ik zeker ook nog als optie wil mijn budget daarvoor nog evt optrekken naar een 1200 euro voor iets degelijks.

Voor de vragen i.v.m de verplichte verzekering en verplicht onderhoud weet ik binnen een paar dagen meer,en hoeveel dat zou kosten.

Greetz

Sirrusrijder
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2022 19:46

Sirrusrijder 12 jul 2022 19:11

Hallo,een kleine update i.v.m. de leasefiets.

Aaangezien het leaseplan mss niet meer doorgaat,( al een paar weken niets meer van vernomen) en ik geen geduld meer heb, mijn vaste 3 wekelijkse vakantie is namenlijk begonnen , ben ik de fietsenwinkel van het dorp binnengestapt en heb ik op goed geluk een nieuwe fiets gekocht.

het is de ridley fenix sla geworden met een beetje een aparte kleur maar een fotootje volgt nog.
deze is afgemonteerd met een volledige groepset shimano 105.de maat is smal voor mijn 1 m 75, bij ridley hanteren ze wel andere maten dixit de verkoper

mss direct een stevig budget voor een eerste fiets maar zag het bos door de bomen niet meer op de 2dehandsmarkt en voelde me wat meer op mien gemak bij men plaatselijke fietsenboer.Nu is het nog tot vrijdag geduld hebben, heb er 28 mm bandjes op laten zetten , er stond 25 mm op .

De eerste indruk is dat het fiets is die wat meer een allemansgeometrie heeft.Over de rij-eigenschappen kan ik jullie na vrijdag meer vertellen want dan heb ik de fiets ook daadwerkelijk in mijn bezit.Ik ben benieuwd wat het gaat geven!

Zijn er hier onder jullie die ervaring hebben met deze fiets?

groeten, Steven

Plaats reactie