Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hartslag sensor

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 23 jun 2022 20:58

patrickdo schreef: 23 jun 2022 16:38 Ik gebruik al jaren een garmin band naar volle tevredenheid. Batterij gaat eeuwig mee en op mijn harige borstkas met nog een extra stuk bot ter hoogte van mijn hart gaat het perfect. Wel inderdaad band en borst goed natmaken
+1
Hier 2 Garmin banden. 1 oudere deels harde kunststof band, doet het al jaren prima. 3 jaar geleden een andere Garmin band via een koopje gekregen en die doet het al heel lang op de originele batterij met 150-250km/week.
Dogma F

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 23 jun 2022 21:52

Hier allebei tevreden van de Polar hartslagmeter.
Nat maken doen we niet, niet nodig.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 jun 2022 22:38

Exact hetzelfde voor gehad met een Wahoo Tickr. Ik heb maar terug een Garmin sensor gekocht, geen problemen meer.
Afbeelding

Moros
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 jul 2013 20:18

Moros 24 jun 2022 08:12

Bedankt allen, gisteren de firmware bijgewerkt (tot tweemaal toe) waarna hij op zowel de Wahoo Fitness app als op de Bolt allebei tussen de 85 en 90 slagen per minuut aangaf terwijl ik om het huis bezig was. Ik hoop dus dat dit het probleem definitief oplost.

Zo niet dan zal ik toch eens een poging wagen met een Garmin denk ik. Voor mij geeft het ook wel aan dat nadat hij het gisteren na een firmware update doet het niet aan mij ligt. Naast TL@ heb ik onder andere bij webshops maar ook hier op het forum in het Bolt topic gelezen dat ze niet tevreden zijn met hun Tickr, mijn zwager daarentegen die heeft er 0 problemen mee.

Ik hou jullie op de hoogte of de firmware updates de oplossing heeft geboden.

Moros
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 jul 2013 20:18

Moros 30 jun 2022 08:54

De afgelopen week nog van alles geprobeerd:
- De band zeker weten goed vochtig gemaakt;
- Batterij nogmaals vervangen;
- De band op diverse manier geplaatst qua locatie op mijn borst.

Maar blijkbaar heeft mijn hart nog steeds maar twee standen volgens de Tickr, of 60 of 120.

Gisteren is mijn nieuw bestalde Polar H10 binnen gekomen, even in huis geprobeerd. Zonder iets vochtig te maken (Yes I know, volgens de beschrijving van Polar moet dit gebeuren) om gedaan gelijk een goede hartslag registratie.

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 30 jun 2022 14:03

Let wel op om de band ook regelmatig schoon te maken. Die sensor gaat waarschijnlijk wel eeuwig mee, maar de band vindt het wel prettig als je na elke rit schoongemaakt wordt. Ook wel zo hygiënisch ;)
Afbeelding

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 30 jun 2022 14:39

derxx schreef: 30 jun 2022 14:03 Let wel op om de band ook regelmatig schoon te maken.
Bij ons gaan de Polar borstbandjes af en toe eens in de wasmachine samen met de rest van de fietsoutfit. Wel in een waszakje.
Geen enkel probleem, gaan al jaren mee zonder problemen.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 30 jun 2022 16:18

Ik heb de afgelopen weken hetzelfde, dacht dat het aan de HRM lag maar blijkt niet zo te zijn.
Nadat ik een nieuwe gekocht heb, van Garmin, gisteren mee gereden en precies hetzelfde resultaat, de ene na de andere hartstilstand overkwam me, na deze overleefd te hebben kwam ik tot de conclusie dat de Wahoo Elemnt misschien de boosdoener is.
Vandaag dat ding een fabrieks reset te hebben gegeven en nadien alle velden met gegevens en andere zaken te hebben afgewerkt werkt de Elemnt nu weer. Wat een gedoe, kan dat niet simpeler?
Dat wil zeggen ik heb nog niet weer gereden maar dat doe ik zondag en weet ik meer. Hopelijk is hiermee de zaak opgelost.
Hou je op de hoogte.
...

Moros
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 jul 2013 20:18

Moros 07 jul 2022 09:10

Nu inmiddels twee ritten gereden sinds vorige week waarbij de HRM precies doet wat die behoort te doen en dat zonder enig probleem.

Niet nodig om de band te bevochtigen, direct oppakken van de juiste harslag.
Bij mij lag het probleem dus echt wel aan de HRM en niet aan de Bolt of mijzelf.
Nu maar hopen dat deze het langer volhoud dan de Magene en de Wahoo.

Gebruikersavatar
Soepkop
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 22 okt 2016 21:33

Gebruikersavatar Soepkop 07 jul 2022 09:26

Dat is goed om te horen. En ga ik onthouden. Voor het geval dat.
2 jaar geleden een Tickr v2 van Wahoo ontvangen en die gaf ook alleen maar onjuiste waardes aan. Noodgedwongen weer teruggevallen op de originele Tickr en die werkt - knock on wood - naar behoren. Hartslagwaardes zijn in lijn met de waardes die de Fenix 7 registreert. Ik gebruik overigens altijd elektrode gel (Spectra 360). Kost bijna niks en doe je een leven mee. Ik heb het gevoel dat de hartslagregistratie sindsdien echt beter is. De nieuwe Tickr ligt inmiddels te verstoffen....
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018

https://www.strava.com/athletes/2602414?hl=nl-NL

Plaats reactie