Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garming Edge: 530 - 830 of nieuwe 1040 (of de concurrentie)

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 24 jun 2022 12:35

Gerwin89 schreef: 23 jun 2022 22:13
Hoe werkt dat dan met die poi?
Krijg je dan een melding op je garmin als je in de buurt komt van die poi?
En die zitten dan dus niet in je route maar staan los op de garmin?

Hoe stuur je dat met je telefoon erheen?
Poi weet ik niet hoe je dat tijdens een tour naar de unit kunt sturen. (kan dat wel aangegeven worden met een 830?)
Maar als je van te voren weet waar je wilt stoppen, dan kun je in garmin connect diverse punten aangeven op de route, waarbij je tijdens de rit een melding krijgt dat je daar bent. Indien je tijdens de route bedenkt dat het tijd is voor koffie en appelgebak, dan is het in mijn ogen net zo makkelijk om de telefoon erbij te pakken om een terras te zoeken. (zo vaak gebruik ik dat niet)

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 24 jun 2022 13:36

1000 mensen, 1000 meningen op dit gebied.

Zelf heb ik uitgebreide ervaring met Garin, Wahoo en Hammerhead. Gebruik momenteel zelf de Hammerhead en ben daar zeer over te spreken (behalve de batterijduur).

Garmin moet heel wat veranderen wil ik daar ooit weer naar terug gaan. Ja, ze hebben een prachtig ecosysteem met Garmin Connect, maar de headunits zelf spreken mij totaal niet aan. Hele user experience / look doet me echt denken aan Windows 3.11. Vind het nogal aan enkel geknoopt aanvoelen, niet als 1 geheel.

Wahoo zie ik mijzelf wel weer naar teruggaan als ze de hardware een mooie upgrade geven (wellicht een nieuwe ROAM). De simpelheid, de uitstraling van de software (typeface, etc), de leesbaarheid van de schermen in direct zonlicht, ik vind Wahoo helemaal top.

En tenslotte Hammerhead. Ook daar ben ik fan van de software, zo veel nieuwe features die om de week worden toegevoegd, de briljante navigatie, gewoon een project met enorm veel potentie (en inmiddels al een enorm hoog niveau bereikt). Grote nadeel hier is wel de batterijduur, prima te doen (9-10 uur) maar veel korter dan Garmin en Wahoo.

Kortom, voor alles is wat te zeggen. Zelf zou ik op dit moment weer kiezen voor de Hammerhead en in de toekomst misschien voor de opvolger van de Wahoo Elemnt ROAM. Garmin.... nee niet voor mij op dit moment.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 jun 2022 15:11

Inderdaad 1000 meningen. Ik ben net klaar met het testen van de Karoo 2 en ik ben minder enthousiast dan jij. Voor mij zijn er 3 showstoppers om dit apparaat te kopen

1. Geen Di2 ondersteuning
2. Zeer matige accuduur
3. Geen companion app waardoor je niet het internet van je telefoon kunt gebruiken (of je moet een hotspot maken).

Scherm is wel heel goed, maar het nieuwe scherm van de 1040 is ook heel erg goed (toevallig vorige week even gezien bij Mantel).

De UI van Garmin heeft trouwens ook een forse make-over gekregen. De companion app vind ik nog wel héél rommelig.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 24 jun 2022 15:52

4. Het is een enorme koelkast.
YFood !!!

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 24 jun 2022 16:01

Helemaal eens met die nadelen van de Hammerhead. Heb niet alle nadelen genoemd, alleen voor mij de grootste (accuduur en nu inderdaad DI2 maar heb ergens wel de hoop dat dit terug komt). Kan namelijk voor iedere computer zo een rijtje van 5 nadelen opnoemen.

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 24 jun 2022 20:56

Ik zou er niet op rekenen dat de DI2 functie terugkomt op de Hammerhead. Shimano zal.niet over 1 nacht ijs zijn geweest bij het maken van deze beslissing.
Braun Beauty SL Dedacciai

dennisverdonck
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2022 23:17

dennisverdonck 24 jun 2022 23:28

ik lees hier boven: "Surprise me functie en poi's kun je gewoon op de telefoon instellen en versturen naar de 530".
Kan iemand me uitleggen hoe je dit dan doet?
THX!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 25 jun 2022 08:31

Open Garmin connect op de telefoon, druk in de linker bovenhoek op de streepjes. Ga naar training en dan naar koersen. Selecteer maak nieuw, dan rondrit, geef het aantal gewenste km in, plus de startrichting. Klik op oke en voile, je hebt een surprise me rondje.
Bij diezelfde koers, selecteer wijzig, dan via de 3 punten onderin het scherm het keuzemenu en kies voor voeg punt toe. Kies uit de lijst welk soort punt je wilt laten zien onderweg en zet deze op de juiste plek op de route en je hebt een poi op de route. Sla de route op, selecteer verzend naar de 530, klaar

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jun 2022 08:51

Yizu schreef: 24 jun 2022 20:56 Ik zou er niet op rekenen dat de DI2 functie terugkomt op de Hammerhead. Shimano zal.niet over 1 nacht ijs zijn geweest bij het maken van deze beslissing.
Hammerhead is enige tijd geleden gekocht door Sram.
Benieuwd hoe hard Shimano het "spelletje" wil spelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie