Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Lelijke teamshirts

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 27 jun 2022 12:07

Orlok schreef: 27 jun 2022 11:16 Rule #171 // You may not cycling in teamkits if the team does not exist.
Afbeelding

Geldt die regel ook voor fictieve teams?
hun fietsen.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 jun 2022 12:09

Gastheerg schreef: 27 jun 2022 09:01 Overigens is het geen slecht idee op profs gruwelijk lelijke truien aan te doen. Ze fietsen zich dan te pletter voor een leiders-, punten- of bergtrui. Gister heeft zo'n spuuglelijke teamtrui weer minimaal één nationale titel opgeleverd. Filippo Zana (nee geen tikfout) sprinten of z'n leven er vanaf hing en hij promoveerde in één rush van de lelijkste (staan geloof ik 20 sponsors op) naar de mooiste (na de regenboog dan toch) trui ............la maglia tricolore
Grote kans dat de sponsor die 'maglia tricolore' net zo hard volgooit met reclame :o :shock:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

i-mac

i-mac 27 jun 2022 12:17

EmPeHa schreef: 27 jun 2022 12:04 Bij de meeste voorbeelden vind ik de broek meer storend dan het shirt. Hou het gewoon bij een zwarte broek.
Nochtans zijn er tegenwoordig gekleurde broeken die even goed passen bij sommige kleuren van truitjes.Alleen moet je ervoor open staan. Voor sommigen zijn de regels heilig, anderen hebben er net lak aan. Zelfs voor een witte broek trek ik mijn neus niet op, al bekijk ik in dat geval even de weersvoorspellingen voor ik op pad gaat ;-) Die witte broek en regen (en modder) zijn geen goede combinatie. Een goede witte broek is trouwens dubbel gevoerd op sommige kritieke plaatsen. Kwestie dat zij die achter je fietsen geen inkijk hebben :lol:

Olijfgroen
Afbeelding

Blauw
Afbeelding

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 27 jun 2022 13:39

Ik ben zoek naar de foto van de teampresentatie waarin de renners met een witte broek heel charmant op de foto staan. Ze staan erop alsof ze allemaal een rolletje King pepermunt in de koersbroek hebben. Ergens in de jaren '90...
hun fietsen.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 jun 2022 14:16

BertL schreef: 27 jun 2022 13:39 Ik ben zoek naar de foto van de teampresentatie waarin de renners met een witte broek heel charmant op de foto staan. Ze staan erop alsof ze allemaal een rolletje King pepermunt in de koersbroek hebben. Ergens in de jaren '90...
Van team lhbti.? :mrgreen:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 27 jun 2022 15:46

JPAR schreef: 27 jun 2022 12:09
Gastheerg schreef: 27 jun 2022 09:01 Overigens is het geen slecht idee op profs gruwelijk lelijke truien aan te doen. Ze fietsen zich dan te pletter voor een leiders-, punten- of bergtrui. Gister heeft zo'n spuuglelijke teamtrui weer minimaal één nationale titel opgeleverd. Filippo Zana (nee geen tikfout) sprinten of z'n leven er vanaf hing en hij promoveerde in één rush van de lelijkste (staan geloof ik 20 sponsors op) naar de mooiste (na de regenboog dan toch) trui ............la maglia tricolore
Grote kans dat de sponsor die 'maglia tricolore' net zo hard volgooit met reclame :o :shock:
Het lijkt er op dat Zana volgend seizoen voor een andere ploeg rijdt. BikeExchange wordt genoemd, maar ook Trek.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 27 jun 2022 15:54

Enzzo schreef: 27 jun 2022 11:27 Teamshirts voor de toerfietser vind ik wel leuk. Kampioenstruien, en dan met name WK, OS, of klassement heb ik wat moeite mee. (Tenzij het echt overduidelijk pure retro is)
Dit snap ik ook niet. Kampioenstrui draag je toch enkel wanneer je daadwerkelijk kampioen bent, niet? Of ik zal het anders zeggen: ik vind het de kampioen in kwestie wel wat oneer aandoen om in een replica van exact zijn kampioenstrui (incl. sponsors dus) te gaan zitten rondrijden.

i-mac

i-mac 27 jun 2022 16:06

bartdr schreef: 27 jun 2022 15:54
Enzzo schreef: 27 jun 2022 11:27 Teamshirts voor de toerfietser vind ik wel leuk. Kampioenstruien, en dan met name WK, OS, of klassement heb ik wat moeite mee. (Tenzij het echt overduidelijk pure retro is)
Dit snap ik ook niet. Kampioenstrui draag je toch enkel wanneer je daadwerkelijk kampioen bent, niet? Of ik zal het anders zeggen: ik vind het de kampioen in kwestie wel wat oneer aandoen om in een replica van exact zijn kampioenstrui (incl. sponsors dus) te gaan zitten rondrijden.
Ik zou het niet kopen. En eerlijk, de renners liggen daar zelf waarschijnlijk niet van wakker. Voor hetzelfde geld komt er voor hen op die manier nog een extraatje in het bakje (naargelang wat er in hun contract staat).

En vergeleken met voetbal gaat het bij wielrennen maar om peanuts. Bij voetbal verdient men jaarlijks miljoenen door ieder jaar nieuwe truitjes op de markt te brengen. En als ze de naam van hun favoriet er nog bij willen, kost het nog een aardige duit extra.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 27 jun 2022 20:31

Wat vinden jullie van renners in het geel/rose/rood die niet alleen een heel/rose/rood shirt aan hebben, maar hun hele outfit bijpassend gekleurd hebben? Van bril tot frame en van stuurlint tot broek.

Ik vond het vroeger juist stijlvol als de leider van het klassement alleen een geel/rose/rood shirt aan had en de rest normaal hield. Zie je tegenwoordig nog maar zelden.
Michiel

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 jun 2022 21:53

Bij jumbo is geel nog storender omdat het een andere kleur geel is. Of is ton sur ton in....

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 jun 2022 21:56

El Pistolero schreef: 25 jun 2022 09:47
wasbeer2006 schreef: 25 jun 2022 07:31 Maar laten we eerlijk zijn, van de prof shirts is Jumbo wel echt lelijk.
Het staat bij geen enkele fiets, zeker niet bij de bianchi toen, dat kon echt niet.

De cervelo hebben ze maar in de kleuren van het shirt gemaakt, dat is toch wel een signaal dat het verschrikkelijk is.

Het shirt waar jpar mee opent vind ik iig een stuk beter.
Op een gegeven moment vond ik de Jumbo shirts met het Celeste van de Bianchi’s juist prachtig. Het is nu allemaal wel erg geel/zwart.
Mmmm dan wordt het tijd voor een ritje Hans Anders denk ik... 8-)

i-mac

i-mac 28 jun 2022 22:29

wasbeer2006 schreef: 28 jun 2022 21:56 Mmmm dan wordt het tijd voor een ritje Hans Anders denk ik... 8-)
Vandaar dat ik altijd "anders" rij. Als je voornaam Hans is, moet je wel averechts doen :mrgreen:

Plaats reactie