Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

2-7-2022, BRM 400 Boekelo: Meppen en Hohe Mark

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 22 jun 2022 23:06

De 400 van Boekelo is een redelijk makkelijk brevet. Op een enkele steile klim na is het rit met vlak of glooiend terrein. De avondstart maakt dat het eerste deel van de tocht voor een belangrijk deel in het donker gereden zal worden. De route is geschikt voor alle soorten fietsen inclusief velomobielen. De controles zijn voor een groot deel tankstations met fastfood restaurants.

De route start door eerst naar het noorden te gaan. Een prachtig stuk beschermd landschapsgebied bij Itterbeck zal bij schemering gereden worden. Daarna valt de nacht terwijl de route door veengebieden richting Meppen gaat. Meppen is het noordelijkste punt van de route. Hier zal de eerste vrije controle plaats vinden. Dan gaat de route in de nacht naar het zuiden. Bij Teckelenburg is de enige steile klim. Wie kan het zonder duwen omhoog? Daarna gaat de route verder naar het zuiden tot Warendorf. Na Warendorf begint een nieuw deel van de route. We gaan veel minder door dorpen in de buurt van Marl maar iets noordelijker over de Hohe Mark. Het terrein bestaat voornamelijk uit langzame glooiingen. Dit houden we tot de laatste controle bij Isselburg. Na deze controle is het iets minder dan 70 km naar het Noorden door de Achterhoek zonder noemenswaardige hoogteverschillen.

Inschrijven, GPS track en parkeeraanwijzingen op: https://www.randonneurs.nl/brevet/boekelo-2022-400/

davidkoog
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2015 14:39

davidkoog 29 jun 2022 18:57

De controles, moet je daar een foto maken? Of zit er iemand op de controlepunten? Of moet je er iets kopen?
Ik heb er zin in!

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 29 jun 2022 21:18

De eerste controle zal wel een foto worden of even wat geld pinnen (en de pinbon bewaren als bewijs); andere controles kun je wat te eten/drinken kopen en de bon als bewijs gebruiken. Misschien hebben ze zelfs een stempel om in je brevet kaart te zetten :)

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 01 jul 2022 10:24

Ook net ingeschreven. Na de mislukte 600 van afgelopen weekend, een tweede poging om de superrandonneursreeks voor het huidige seizoen te voltooien.

Over de controle in Meppen: Er lijkt een 24-uurs McDonald's te zijn, net naast de route.

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 01 jul 2022 16:54

Ook ingeschreven. De 600 vorig weekend zag ik niet zitten. Hopelijk kan ik met een groepje de nacht door en dan zie ik het zondag verder wel.
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

Plaats reactie