Over de wielersport en zijn beoefenaars.

UCI over transvrouwen in de sport

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 aug 2022 18:39

Christine schreef: 04 aug 2022 12:52
Het gaat niet om "accepteren". Het gaat erom dat mensen in de sport meedoen in de categorie die voor hun is bedacht. In de sport maakt je "gender" niet uit. De vrouwencategorie is bedoeld voor mensen van het vrouwelijk geslacht, met een vrouwelijke lichaamsbouw. Transvrouwen hebben dat niet en kunnen gewoon bij de mannen meedoen.

De FINA (zwembond) verandert de categorie "mannen" in "open", zodat transmensen zich daarin niet uitgesloten hoeven te voelen. Dat moeten alle sportbonden doen.
Hear hear!!
Lijkt mij ook het meest eerlijk.
Het is een keuze om als transgender topsport te willen bedrijven. Bij die keuze hoort dus ook de beslissing om niet bij de vrouw-vrouwen uit te komen.
Ik ga er vanuit dat een transgender persoon zich gelukkig voelt met de keuze die hij/zij gemaakt heeft. Ik denk dat 99,9% van die personen geen topsport hoeft te bedrijven om gelukkig te zijn.
Laten we voor die 0,1% niet weer de uitzondering als regel opvoeren.
Less is bore

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 04 aug 2022 19:20

Lcsmet schreef: 04 aug 2022 14:07 Woke helpt de wereld om zeep.
Ik identifeer mij als.................
Je bent man, vrouw of iets anders, maakt mij allemaal niet uit.
Maar ga aub niet staan zagen omdat je bij een zelf gekozen verandering niet meer bij de ene noch de andere mag meedoen.
Het leven bestaat uit keuzes maken met alle voor- en nadelen die daar bij horen.
Wat een hoop gedoe om, uiteindelijk, enkelingen toch hun zin te kunnen geven.
De geslachtsaanpassing is alleen niet "gekozen". De wens om topsport te bedrijven wel (of misschien ook niet?)

En met je laatste zin kan je natuurlijk alles platslaan: boerenprotesten, aardbevingsGroningers, religieuze minderheden etc.

1094
Forum-lid
Berichten: 1596
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 04 aug 2022 19:22

Lcsmet schreef: 04 aug 2022 14:07 Woke helpt de wereld om zeep.
Ik identifeer mij als.................
Je bent man, vrouw of iets anders, maakt mij allemaal niet uit.
Maar ga aub niet staan zagen omdat je bij een zelf gekozen verandering niet meer bij de ene noch de andere mag meedoen.
Het leven bestaat uit keuzes maken met alle voor- en nadelen die daar bij horen.
Wat een hoop gedoe om, uiteindelijk, enkelingen toch hun zin te kunnen geven.
Wat een onzin, dit zijn gewoon actuele onderwerpen waarvoor geen adequate oplossing voor is. Hier wordt mee geëxperimenteerd, dit pakt niet altijd goed uit.

Het uitsluiten van mensen op basis van hun lichaam is niet van deze tijd.

Sowieso alles wat maar nieuw en vreemd is als slecht en woke afdoen is een domme ontwikkeling. Veel goede en slechte ontwikkelingen worden onder het kopje woke op een hoop geveegd wat de goede ontwikkelingen in een kwaad daglicht zet.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 aug 2022 19:26

@1094 Jij vindt het een goed plan?

1094
Forum-lid
Berichten: 1596
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 04 aug 2022 19:33

Jans schreef: 04 aug 2022 19:26 @1094 Jij vindt het een goed plan?
Ik ken de details niet en heb er geen verstand van dus kan daar niks over zeggen.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik het een goede ontwikkeling vind dat men er mee bezig is om transmensen een plek te geven in de topsport.
Het moet wel op een eerlijke manier gebeuren natuurlijk.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 04 aug 2022 19:35

Is het een goed idee om gewoon LHBTIQUABCDEFGJKLMNOPRSVWXYZ Games te organiseren. Kan iedereen meestrijden om de plakken zonder iemand uit te sluiten.

Er is ook al zo’n camping, en ze sluiten niemand buiten 😎iedereen happy.


Pfffff wat een 11 pagina’s geneuzel weer … @Jans, kom er maar in …
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 aug 2022 19:57

1094 schreef: 04 aug 2022 19:22
Lcsmet schreef: 04 aug 2022 14:07 Woke helpt de wereld om zeep.
Ik identifeer mij als.................
Je bent man, vrouw of iets anders, maakt mij allemaal niet uit.
Maar ga aub niet staan zagen omdat je bij een zelf gekozen verandering niet meer bij de ene noch de andere mag meedoen.
Het leven bestaat uit keuzes maken met alle voor- en nadelen die daar bij horen.
Wat een hoop gedoe om, uiteindelijk, enkelingen toch hun zin te kunnen geven.
Wat een onzin, dit zijn gewoon actuele onderwerpen waarvoor geen adequate oplossing voor is. Hier wordt mee geëxperimenteerd, dit pakt niet altijd goed uit.

Het uitsluiten van mensen op basis van hun lichaam is niet van deze tijd.

Sowieso alles wat maar nieuw en vreemd is als slecht en woke afdoen is een domme ontwikkeling. Veel goede en slechte ontwikkelingen worden onder het kopje woke op een hoop geveegd wat de goede ontwikkelingen in een kwaad daglicht zet.
:like: Helemaal mee eens!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 aug 2022 21:04

1094 schreef: 04 aug 2022 19:22
Wat een onzin, dit zijn gewoon actuele onderwerpen waarvoor geen adequate oplossing voor is. Hier wordt mee geëxperimenteerd, dit pakt niet altijd goed uit.

Het uitsluiten van mensen op basis van hun lichaam is niet van deze tijd.

Sowieso alles wat maar nieuw en vreemd is als slecht en woke afdoen is een domme ontwikkeling. Veel goede en slechte ontwikkelingen worden onder het kopje woke op een hoop geveegd wat de goede ontwikkelingen in een kwaad daglicht zet.
Actuele onderwerpen die elke dag het nieuws halen. Die onevenredig veel aandacht krijgen.
Ontwikkelingen die iedereen goed moet vinden want anders ben je onverdraagzaam of verkoop je onzin.
Niemand wordt uitgesloten, maar het is niet omdat iemand persé ergens wil bijhoren dat dat ook moet kunnen.
Er zijn nu éénmaal clubjes waar je niet bijgeraakt.
In deze tijden, waarin blijkbaar echt alles moet kunnen, is "nee" blijkbaar heel moeilijk te aanvaarden voor sommigen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

1094
Forum-lid
Berichten: 1596
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 04 aug 2022 22:26

Ja dat is zo, zoals het vroeger ook is gegaan met vrouwen die wilden sporten en vaak nee te horen kregen. Nu is dat ook niet meer weg te denken.

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 04 aug 2022 23:00

1094 schreef: 04 aug 2022 22:26 Ja dat is zo, zoals het vroeger ook is gegaan met vrouwen die wilden sporten en vaak nee te horen kregen. Nu is dat ook niet meer weg te denken.
Om van het gezeik af te zijn werd het maar toegestaan. En kijk waar we nu staan …
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 aug 2022 23:47

1094 schreef: 04 aug 2022 19:33
Jans schreef: 04 aug 2022 19:26 @1094 Jij vindt het een goed plan?
Ik ken de details niet en heb er geen verstand van dus kan daar niks over zeggen.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik het een goede ontwikkeling vind dat men er mee bezig is om transmensen een plek te geven in de topsport.
Het moet wel op een eerlijke manier gebeuren natuurlijk.
Het streven is prachtig maar met de huidige stand van de wetenschap is het simpelweg nog niet mogelijk om van een man een in biologisch opzicht echte vrouw te maken. Dat is iets dat je als transgender toch zult moeten leren accepteren.
Campagnolo Ultra Dork

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 05 aug 2022 00:43

1094 schreef: 04 aug 2022 22:26 Ja dat is zo, zoals het vroeger ook is gegaan met vrouwen die wilden sporten en vaak nee te horen kregen. Nu is dat ook niet meer weg te denken.
Met dien verschil dat niemand het transmensen wil verbieden om te sporten. Het probleem speelt alleen bij topsport voor vrouwen.

Plaats reactie