Over de wielersport en zijn beoefenaars.

UCI over transvrouwen in de sport

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 21 jun 2022 10:38

De hele discussie doet me al een tijdje denken aan dit "Het geslacht der engelen".

Het klinkt nogal mythisch, dat een stad valt omdat de notabelen hun prioriteiten niet weten te stellen.
En terwijl de stad Constantinopel werd aangevallen en op het punt stondte bezwijken, woedde er binnen het paleis van de keizer een gepassioneerden wereldvreemd debat. De priesters en de hovelingen grepen elkaar bijnabij de keel om hun gelijk te halen. De discussie ging over eenbelangwekkend onderwerp, maar niet heus: het geslacht der engelen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 jun 2022 13:57

gede schreef: 21 jun 2022 09:18 .........In mijn ogen is het allemaal vrij duidelijk: je bent vrouw op basis van het geslacht waarmee je op aarde gekomen bent. Elk product dat tracht daar wat aan te veranderen, is niet toegestaan als topsporter in de categorie 'vrouw'.
Iets te kort door de bocht maar ik kan er mee leven.
Misschien eens in sommige landen gaan zien waar je als vrouw echt niets te zeggen hebt en hooguit kinderen op de wereld mag zetten. Benieuwd of transgender vrouwen daar willen leven.
Als je als transgender alle rechten en plichten in het normale leven hebt behalve dat je geen competitiesport mag doen in een competitie van het "zwakke" geslacht. Is dat het einde van de wereld?

In een ander topic gaat het over de prinsjes, prinsesjesgeneratie. Soms is het antwoord NEE, erg he maar leer er mee omgaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 21 jun 2022 15:25

Nog even toelichten; ik vind het oneerlijk dat mannelijke eigenschappen (geen oplijsting) in een vrouwenlichaam in zowat alle vrouwensporten, wedstrijd vervalsing in de hand werkt. Zie de vroeger oostbloklanden in oa. discuswerpen/hamersligeren/gewichtheffen/zwemmen enz.Hoe men dat kan corrigeren, laat ik me niet over uit daar zijn hier al meerdere ballontjes over opgelaten en over elk voorstel valt wat goed te keuren of af te keuren.De oplossing zal nooit perfect zijn . Slot voor mij.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 21 jun 2022 17:07

ottorongo schreef: 21 jun 2022 15:25 mannelijke eigenschappen (geen oplijsting)
Zonder enige definitie van 'mannelijke eigenschappen' gaan we niet verder komen.
Bedoel je een piemel? Zoveel nanomol testosteron? Een Y-chromosoom? Bovengemiddeld veel spiermassa?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 21 jun 2022 17:20

Ik bedoel juist niets, er zijn teveel eigenschappen die in aanmerking moeten genomen worden om tot een 'juiste' determinatie te kunnen bekomen. Ik voel me niet geroepen om dat te bepalen.Ik laat dat aan anderen over die veel slimmer zijn dan mezelf. Alhoewel uwe laatste zeker wel in aanmerking komt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 aug 2022 11:46

https://nos.nl/artikel/2439365-internat ... competitie

Daar is het woke virus dus ook hard binnen gekomen…..
Less is bore

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 aug 2022 11:55

NOS artikel schreef:...In een statement laat World Triathlon weten dat haar nieuwe beleid gericht is op een evenwicht tussen integratie en eerlijkheid....
Die triathlon bond snapt er inderdaad de ballen van :shock: . Sport in oneerlijk! Per definitie.

Ik heb namelijk zelf als wielrenner bijzonder weinig talent, te weinig tijd, een vaste baan en ik ben te lui om gericht te trainen. Maar ik wil natuurlijk wel winnen. Dus daarom moeten er speicaal voor mij regels worden opgesteld dat ik alsnog mee kan doen en in de prijzen kan fietsen :lol: :lol: 8-)
Live fast; die young. mijn blog

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 04 aug 2022 11:57

daniel1975 schreef: 04 aug 2022 11:46 https://nos.nl/artikel/2439365-internat ... competitie

Daar is het woke virus dus ook hard binnen gekomen…..
Mmm; in het artikel staat dat er verwacht wordt dat er veel protest zal zijn. Ik verwacht dat net niet.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 04 aug 2022 11:59

rob74 schreef: 04 aug 2022 11:55
NOS artikel schreef:...In een statement laat World Triathlon weten dat haar nieuwe beleid gericht is op een evenwicht tussen integratie en eerlijkheid....
Die triathlon bond snapt er inderdaad de ballen van :shock: . Sport in oneerlijk! Per definitie.

Ik heb namelijk zelf als wielrenner bijzonder weinig talent, te weinig tijd, een vaste baan en ik ben te lui om gericht te trainen. Maar ik wil natuurlijk wel winnen. Dus daarom moeten er speicaal voor mij regels worden opgesteld dat ik alsnog mee kan doen en in de prijzen kan fietsen :lol: :lol: 8-)
Ipv dat zij de regels aanpassen kan je jezelf aanpassen en bij de vrouwen gaan rijden.... (of bij een lagere bond gaan rijden ;-)).

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 04 aug 2022 12:19

walter- schreef: 04 aug 2022 11:59
rob74 schreef: 04 aug 2022 11:55
NOS artikel schreef:...In een statement laat World Triathlon weten dat haar nieuwe beleid gericht is op een evenwicht tussen integratie en eerlijkheid....
Die triathlon bond snapt er inderdaad de ballen van :shock: . Sport in oneerlijk! Per definitie.

Ik heb namelijk zelf als wielrenner bijzonder weinig talent, te weinig tijd, een vaste baan en ik ben te lui om gericht te trainen. Maar ik wil natuurlijk wel winnen. Dus daarom moeten er speicaal voor mij regels worden opgesteld dat ik alsnog mee kan doen en in de prijzen kan fietsen :lol: :lol: 8-)
Ipv dat zij de regels aanpassen kan je jezelf aanpassen en bij de vrouwen gaan rijden.... (of bij een lagere bond gaan rijden ;-)).
Much ado about nothing weer hier hoor. Jullie vergeten wel even de 2 voorwaarden die worden opgelegd: testosteron 2 jaar al laag en 4 jaar niet bij de mannen mee gedaan. Niemand gaat dat allemaal doen met als reden 'ik kan bij de mannen niet winnen'...

Transgenders maken nu eenmaal deel uit van de maatschappij en ze dienen geaccepteerd te worden in hun nieuwe geslacht, hoe lastig sommigen dat ook blijven vinden. Het heeft echt geen enkele zin om zich daar tegen te blijven verzetten.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 04 aug 2022 12:38

gede schreef: 04 aug 2022 12:19 ...
Much ado about nothing weer hier hoor. Jullie vergeten wel even de 2 voorwaarden die worden opgelegd: testosteron 2 jaar al laag en 4 jaar niet bij de mannen mee gedaan. Niemand gaat dat allemaal doen met als reden 'ik kan bij de mannen niet winnen'...

Transgenders maken nu eenmaal deel uit van de maatschappij en ze dienen geaccepteerd te worden in hun nieuwe geslacht, hoe lastig sommigen dat ook blijven vinden. Het heeft echt geen enkele zin om zich daar tegen te blijven verzetten.
Idd; daarom dat ik ook niet snap dat de reporter er bij schrijft dat er veel protest zal zijn. Ik verwacht dat absoluut niet omdat die regels in de praktijk zo goed als nooit echt problemen veroorzaken.
Typisch dat zo een reporter niet meldt waarop hij zich baseert dat er veel protest zal zijn.

Walter

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 04 aug 2022 12:47

gede schreef: 04 aug 2022 12:19 Transgenders maken nu eenmaal deel uit van de maatschappij en ze dienen geaccepteerd te worden in hun nieuwe geslacht, hoe lastig sommigen dat ook blijven vinden. Het heeft echt geen enkele zin om zich daar tegen te blijven verzetten.
Maar door hun transitie zijn ze man noch vrouw.
Dus gewoon een aparte categorie maken voor deze groep mensen.

Er zijn genoeg voorbeelden in de sport waarbij mannen die nu in de categorie vrouw vallen er met de mediales vandoor gaan.

Als we dit sport breed gaan krijgen dan heeft het voor vrouw vrouwen geen zin meer om mee te doen omdat je nooit op het podium komt.


De afgelopen Tour de France femmes vind ik een bijzonder leuke wedstrijd om naar te kijken.
Ik weet zeker dat ik niet meer kijk zodra transgenders steeds vooraan rijden en de podiums en de truien pakken.
Maar misschien ben ik de enige en zit de rest wel voor de buis.

Maar goed, vanwege woke moet alles kapot. Ik verwees al eerder naar de ondergang van Constantinopel.

Plaats reactie