Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Oude vakantie verhalen

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 18 jun 2022 19:26

Komt ie Daniël - ik trap af.

Ook ik heb gekampeerd, van m’n vierde tot m’n tweeënvijftigste. Altijd veel gelachen - vrienden gemaakt - vakantie liefjes gehad in mn pubertijd. Van de Paradiso klapkar naar de Combicar vouwwagen naar een tent op Terschelling , en later met de Fendt caravan naar het Meer van Annecy.

Steeds iets luxer en meer modern. Maar de rit van Nederland naar het Gardameer toen ik 4 of 5 was staat me nog bij. Met z’n zessen in een Simca stationwagen ( oma’s moesten ook mee ) over de Brennerpas naar het Gardameer met de Paradiso. 5 uur file : ik zie mn vader nog vloeken met een zware VanNelle in zn mond. Toen ik 10 of 11 was mocht ik z’n shjaggies draaien en aansteken als ie aan het rijden was :? :? . Fietsen in die tijd was het niet ( Pa was niet zo sportief ). Wel diverse malen de TdF gezien in Zuid Frankrijk, wat ook erg leuk was.

Maar ook deze krasse knar vindt het leuk om een goede B&B te bezoeken zoals laatst op de Veluwe of gisteren nog met mijn zoon in Oudenaarde.. aermoe is mij niet vreemd - klooien zeker ook niet , maar nu wat meer luxe …. Heerlijk ;)

Wat uit de oude doos.

Italië 1972 of zo, m'n broer op de voorgrond.
Afbeelding
BBQ plaats op de camping 1980 Vias Frankrijk - Pa was lekker bezig. BBQ-en op hout van de wijnranken.
Afbeelding
Vakantie liefde 1982 of zo Vias - Frankrijk
Afbeelding
Noorwegen 2003
Afbeelding
Terschelling 2007
Afbeelding
Frankrijk 2013
Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jun 2022 20:24

Leuk! Zal mij er binnenkort ook even voor zetten.

Enne, mooie 5-cyl Volvo. Toen auto’s nog mooi geluid maakten :winkthumb:
Less is bore

i-mac

i-mac 19 jun 2022 10:53

De reden dat kamperen me niets zegt, komt mede door mijn legerdienst. Toen verplicht moeten gaan kamperen, in alle weersomstandigheden. En daar heb ik toen geen moment plezier aan beleefd. Vele jaren later dan diverse pogingen gedaan om te kamperen op diverse festival campings. Maar na het Pukkelpop drama was de goesting volledig weg.

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 22 jun 2022 19:57

Leuk! Tijd om eens in de dozen met oude foto’s te gaan zoeken.
Eerste vakantie herinnering kamperen met een Renault 4cv in de Pyreneeen. Open dak moest van mij dicht, want er zaten gieren en ik was maar klein.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 23 jun 2022 11:41

i-mac schreef: 19 jun 2022 10:53 De reden dat kamperen me niets zegt, komt mede door mijn legerdienst. Toen verplicht moeten gaan kamperen, in alle weersomstandigheden. En daar heb ik toen geen moment plezier aan beleefd. Vele jaren later dan diverse pogingen gedaan om te kamperen op diverse festival campings. Maar na het Pukkelpop drama was de goesting volledig weg.
Ha, herkenbaar. Na mijn militaire diensttijd had ik mij ook voorgenomen nooit meer te kamperen.

Maar het bleek dat ik andere vormen van vakantie vieren (appartement of hotel) toch te saai vond en na enkele jaren het kamperen weer opgepakt. Inmiddels alweer zo'n 40 jaar een (doorgaans) tevreden kampeerder!
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 23 jun 2022 12:06

Hier ook een kampeerfan. De afgelopen twee jaar is het er niet van gekomen door al die corona-perikelen, maar dit jaar eindelijk wel weer.

Twee weken als enige dagelijkse verplichting de koelblokken van onze koelbox op het juiste moment verwisselen met de reserves die in de vriezer van het campingwinkeltje liggen. Heerlijk! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jun 2022 12:13

The RowingCyclist schreef: 23 jun 2022 12:06 Hier ook een kampeerfan. De afgelopen twee jaar is het er niet van gekomen door al die corona-perikelen, maar dit jaar eindelijk wel weer.

Twee weken als enige dagelijkse verplichting de koelblokken van onze koelbox op het juiste moment verwisselen met de reserves die in de vriezer van het campingwinkeltje liggen. Heerlijk! :mrgreen:
Hoef je 'smorgens geen brood te halen?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 jun 2022 12:46

Jans schreef: 23 jun 2022 12:13
The RowingCyclist schreef: 23 jun 2022 12:06 Hier ook een kampeerfan. De afgelopen twee jaar is het er niet van gekomen door al die corona-perikelen, maar dit jaar eindelijk wel weer.

Twee weken als enige dagelijkse verplichting de koelblokken van onze koelbox op het juiste moment verwisselen met de reserves die in de vriezer van het campingwinkeltje liggen. Heerlijk! :mrgreen:
Hoef je 'smorgens geen brood te halen?
Haha, als ik zo zijn verhaal lees zal dat broodje 'smorgens hem wel door de campingwinkeleigenaar(res) worden bezorgd. :mrgreen:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 jun 2022 13:58

Zomer 2000, middenin mijn studietijd. Op woensdag met 2 vrienden bedenken dat het wel heel tof zou zijn om eens wat bergen op te fietsen. Eén van hen had een huisgenoot met ouders die een vakantiehuisje in aanbouw hadden in de Provence. De berg die daarbij lag, ene Mont Ventoux, daar hadden we wel eens van gehoord. Zou vast leuk zijn om eens op te fietsen. Op donderdag was er een oud, heeeel klein Rovertje geleend van de moeder van één van ons. Op zaterdag wisten we daar 3 fietsen, een tent (want we wilden nog verder trekken), matjes en slaapzak, wat fietskleding en onszelf in te proppen. Met de fietsen half in onze nek reden wij naar het zuiden, waar we uren later, ondanks een gebrekkige beschrijving, via een onverhard rotspad het huisje wisten te vinden. Daar zaten nog geen ramen in, en meubilair was er sowieso nog niet, zodat we op de grond, tussen de vele schorpioenen(!), moesten slapen.
Twee dagen later stonden we bovenop de Ventoux (ondanks nauwelijks fietservaring ruim binnen de twee uur, want fit waren we wel dankzij een net afgerond wedstrijdseizoen roeien), en een week later trokken we door naar de Alpen, want Alpe d'Huez, daar hadden we ook weleens van gehoord. Nadat we die ook bedwongen hadden leek de (route van) de Marmotte ook wel een uitdaging. Vriendje in Nederland die dat ding al eens gereden had gebeld over hoe die route eigenlijk liep, en een dag later om 7 uur op de fiets, om om 7 uur 's avonds moe maar voldaan weer op de camping terug te keren en de pizzeria in Bourg leeg te eten (jaren later heb ik de Marmotte nog 2 maal gereden, tijdens het evenement, en toen ging dat een heel stuk rapper :) ). Dankzij dit tripje is het fietsvirus wel ontstoken. Ik moet nog wel eens terugdenken aan dit verhaal van to-taal onvoorbereid op pad gaan en toch (juist!?) een mooie tijd hebben als ik hier op het forum verhalen lees over minutieuze voorbereidingen om in de bergen te gaan rijden. Soms moet je dingen gewoon doen (zeker als je nog ongebonden ben aan werk of gezin ;-) ).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 jun 2022 14:44

Helaas geen NRC abo, maar dit verhaal al eens gelezen en dit topic deed mij hier echt aan denken. Misschien is hier wel iemand met een abo bij NRC:

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/03/jo ... e-a4003608

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 23 jun 2022 15:12

Orlok schreef: 23 jun 2022 12:46
Jans schreef: 23 jun 2022 12:13
The RowingCyclist schreef: 23 jun 2022 12:06 Hier ook een kampeerfan. De afgelopen twee jaar is het er niet van gekomen door al die corona-perikelen, maar dit jaar eindelijk wel weer.

Twee weken als enige dagelijkse verplichting de koelblokken van onze koelbox op het juiste moment verwisselen met de reserves die in de vriezer van het campingwinkeltje liggen. Heerlijk! :mrgreen:
Hoef je 'smorgens geen brood te halen?
Haha, als ik zo zijn verhaal lees zal dat broodje 'smorgens hem wel door de campingwinkeleigenaar(res) worden bezorgd. :mrgreen:
Brood halen is een mooie bijkomstigheid wanneer we toch al in het winkeltje zijn voor de koelblokken. Prioriteiten he, de koelbox moet koud blijven :lol:

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 23 jun 2022 15:19

53x11 schreef: 23 jun 2022 13:58 Zomer 2000, middenin mijn studietijd

.....
Mooie herinnering! Soms is het beste plan géén plan, gewoon gaan en beleven 😄

Plaats reactie