Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jul 2022 21:47

Klopt, stomme groene trui. Alles minder dan het geel is diefstal. Volgend jaar brengt Remco persoonlijk het geel naar de Sporza studio!!
Less is bore

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 21 jul 2022 21:48

thestudent schreef: 21 jul 2022 21:32
Kiekeboe schreef: 21 jul 2022 20:34 Ik vind dat Wout fantastisch werk geleverd heeft, maar bij Sporza kennen ze weer maar één woord meer: "Wout".
Superlatieven ontbreken weer om het succes van vandaag en de vorige dagen te beschrijven.
Het is er eigenlijk wel een beetje over.
Wiggo moet een beetje de bink uithangen.

De belgen zijn nogal teleurgesteld dat Wout niet de etappe heeft gewonnen op de nationale feestdag. En daarmee heeft Jumbo visma wout de etappe en het bergklassement door de neus geboord.
lol, ik ben een belg. Maar goede analyse, zo had ik het nog eens niet bekeken. :lol:

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 21 jul 2022 21:49

daniel1975 schreef: 21 jul 2022 21:47 Klopt, stomme groene trui. Alles minder dan het geel is diefstal. Volgend jaar brengt Remco persoonlijk het geel naar de Sporza studio!!
:lol: :lol: :lol:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 jul 2022 21:50

thestudent schreef: 21 jul 2022 21:32

De belgen zijn nogal teleurgesteld dat Wout niet de etappe heeft gewonnen op de nationale feestdag. En daarmee heeft Jumbo visma wout de etappe en het bergklassement door de neus geboord.
Daarvoor hebben we de nationale feestdag niet nodig. :mrgreen:

Op een bepaald moment leek het me niet logisch dat wanneer Wout versnelde ook Kuss ook alles gaf in de achtervolging.
Uiteindelijk draaide het perfect uit, maar eigenlijk konden ze dat op voorhand niet weten, tenzij Vignegaard 100% zeker was dat hij Pogie zou kunnen lossen. Als ze echt zeker wilden zijn dan had het omgekeerd gemoeten. Maar de winnaar heeft altijd gelijk.

Ik vind de superlatieven voor VanAert anderzijds wel terecht, in de aanval van km 0, op de laatste beklimming Pogie eraf rijden, dan ontploffen en parkeren en toch nog derde worden. Aan zijn koppie te zien is hij wel echt diep gegaan, een echte Vlaamse werkmansgeest in dat koppie.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 jul 2022 21:56

daniel1975 schreef: 21 jul 2022 21:47 Klopt, stomme groene trui. Alles minder dan het geel is diefstal. Volgend jaar brengt Remco persoonlijk het geel naar de Sporza studio!!
Ik hoop dat Wout het hoofd koel houd en zich niet laat gek maken om die gele trui na te jagen.
Geen vrijheid meer in het voorjaar, niet meer mogen aanvallen, geen voor gek verklaarde solo's meer. Geen stunts zoals op de Ventoux of op Blanc Nez. En dat alles voor een waterkansje op een trui.
Laat hij maar een allrounder blijven die de wielerliefhebber wekenlang vermaakt, zowel in het voorjaar als in de Tour.
Hij kan na het groen zich volgend jaar wel richten op de bollen. Met een aantal ontsnappingen en zijn middelmatige klimcapaciteiten moet dat wel haalbaar zijn.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1067
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 21 jul 2022 21:57

El Pistolero schreef: 21 jul 2022 17:49
Ernie C. schreef: 21 jul 2022 17:44
El Pistolero schreef: 21 jul 2022 17:37 Mooiste etappe in tijden alleen jammer dat Jumbo aan het langste eind trekt.
Juist niet, Pogacar is in de basis echt wel beter dan Vingegaard. Hij doet alleen veel meer dan alleen de Tour en wat voorbereiding. We gaan nog genoeg Tours zien die Pogacar gaat winnen. Ben naar blij met wat strijd.
Pogacar kan dan wel de sterkste renner zijn, UAE zal moeten investeren in de Tourploeg anders gaat Pogacar er geen een meer winnen.
McNulty, Mjaka, Hirshi, Soler, dat zijn toprenners.
Wie moet je dan nog aanwerven?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jul 2022 21:58

WVA heeft zelf in een interview aangegeven dat het enige doel vandaag was om tijd te pakken op Pogacar. Daarom zat hij meteen mee in de ontsnapping.

Dat plan is dus geweldig goed gelukt als je nagaat dat wout op het einde gewoon zo hard doortrekt dat hij Pogacar uit het wiel van Vingegaard trekt.

Kijk ook eens naar de juich explosie van Wout aan de finish! Dit is gewoon de ultieme ploegmaat. Eentje die zelf ook genoeg kansen krijgt om succes na te jagen in deze Tour.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 jul 2022 22:02

Kiekeboe schreef: 21 jul 2022 20:34 Ik vind dat Wout fantastisch werk geleverd heeft, maar bij Sporza kennen ze weer maar één woord meer: "Wout".
Superlatieven ontbreken weer om het succes van vandaag en de vorige dagen te beschrijven.
Het is er eigenlijk wel een beetje over.
Vind ik niet, noem één naam die je kan vergelijken met wat Wout deze tour gedaan heeft, voor zichzelf en voor zijn team. Je zal ver moeten teruggaan om iemand te vinden met zo'ncapaciteiten die eigen succes en een knechtrol zo succesvol combineerde.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jul 2022 22:03

lugosi schreef: 21 jul 2022 21:56
Hij kan na het groen zich volgend jaar wel richten op de bollen. Met een aantal ontsnappingen en zijn middelmatige klimcapaciteiten moet dat wel haalbaar zijn.
Mwa, die trui zegt mij dan weer helemaal niks. Beetje in kansloze ontsnappingen punten scoren en hopen dat de bollen niet naar de tourwinnaar gaan.
Sprokkeltrui zonder waarde.
Voor mij persoonlijk is het groen veel meer waardevol. Met alleen massasprints red je het niet in het huidige speelveld. De tijd dat de topsprinters de bollen jaren op rij pakten is niet meer. Je moet nu meer allround zijn.
Less is bore

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 21 jul 2022 22:03

lugosi schreef: 21 jul 2022 21:56
daniel1975 schreef: 21 jul 2022 21:47 Klopt, stomme groene trui. Alles minder dan het geel is diefstal. Volgend jaar brengt Remco persoonlijk het geel naar de Sporza studio!!
Ik hoop dat Wout het hoofd koel houd en zich niet laat gek maken om die gele trui na te jagen.
Geen vrijheid meer in het voorjaar, niet meer mogen aanvallen, geen voor gek verklaarde solo's meer. Geen stunts zoals op de Ventoux of op Blanc Nez. En dat alles voor een waterkansje op een trui.
Laat hij maar een allrounder blijven die de wielerliefhebber wekenlang vermaakt, zowel in het voorjaar als in de Tour.
Hij kan na het groen zich volgend jaar wel richten op de bollen. Met een aantal ontsnappingen en zijn middelmatige klimcapaciteiten moet dat wel haalbaar zijn.
+1

De Ronde en Roubaix zijn doelen.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 21 jul 2022 22:07

lugosi schreef: 21 jul 2022 22:02
Kiekeboe schreef: 21 jul 2022 20:34 Ik vind dat Wout fantastisch werk geleverd heeft, maar bij Sporza kennen ze weer maar één woord meer: "Wout".
Superlatieven ontbreken weer om het succes van vandaag en de vorige dagen te beschrijven.
Het is er eigenlijk wel een beetje over.
Vind ik niet, noem één naam die je kan vergelijken met wat Wout deze tour gedaan heeft, voor zichzelf en voor zijn team. Je zal ver moeten teruggaan om iemand te vinden met zo'ncapaciteiten die eigen succes en een knechtrol zo succesvol combineerde.
Ik kan niet zo goed tegen dat "stoefen" dat ze bij Sporza de hele tijd doen.
Ik word daar een beetje ambetant van.
Nuchtere Vlamingen zijn geen stoefers.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jul 2022 22:10

Deze Tour heeft de beste klimmer anders wel de bollentrui gepakt denk ik…
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie