Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 jul 2022 21:13

raven14 schreef: 01 jul 2022 20:06

Anyway, mooie overwinning van Lampie! En niet bezorgd zijn, zijn gunfactor binnen het peloton is groot.
Daar zijn er nog wel wat die daar anders over denken. Lampie is echt niet die eenvoudige sympathieke boerenjongen waarvoor de van Westvlaams geil geworden media hem wil verslijten. Vraag maar eens aan Campenaerts wat voor lieve jongen hij is.

i-mac

i-mac 01 jul 2022 21:49

lugosi schreef: 01 jul 2022 21:09 als subbedutjes, als dat al een woord is.
https://www.youtube.com/watch?v=N5BPDr45MYg

Is een West-Vlaams woord.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 jul 2022 22:44

Ik denk dat ze bij POC blij zijn dat er eindelijk renners nog debieler uitzien in een tijdrit :winkthumb:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 02 jul 2022 01:45

lugosi schreef: 01 jul 2022 21:09
i-mac schreef: 01 jul 2022 20:01
lugosi schreef: 01 jul 2022 19:54

Klopt, ook hij moet gewoon zoals in den ouwen tijd Lampaert de kant in rijden want koers is niet voor subbedutjes :roll: :roll:
Ik heb al meer dan één keer gezegd, wat Lampaert deed, kon niet door de beugel. Maar bij heel veel sprinten gaat het er nog veel erger aan toe. Vooral bij de beelden van bovenaf bekijkt, zie je hoeveel er "gewerkt" wordt met de ellebogen. En de UCI moet maar direct een straf uitspreken, niet nodeloos lang wachten.
Ik heb nog nooit gezien dat er drie renners rond een concurrent gaan positioneren om die beletten aan een sprint deel te nemen. Dat is heel wat anders dan lichamelijk contact om een plaats in een sprint af te dwingen.
In die logica had Lotto misschien beter 4 van hun struiste renners geselecteerd voor de Tour om Jakobsen te omsingelen in de laatste kilometer. Dan kan Ewan net als Schmid van krommen haas gebaren na de aankomst.
Wat een klucht om zoiets te vergelijken en goed te keuren met woorden als subbedutjes, als dat al een woord is.
:winkthumb:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 02 jul 2022 01:49

Lcsmet schreef: 01 jul 2022 19:40
fiedoo schreef: 01 jul 2022 19:32 .........Lampaert wint verdiend, punt. De weersomstandigheden zijn wat ze zijn. Starten zou moeten gebeuren obv vorige tijdrituitslagen en eindrangschikkingsstanden de vorige jaren in het AG.

Waarom zou je de startvolgorde nu veranderen? Doet mij een beetje denken aan politici, als de uitslag hen niet aanstaat willen ze de spelregels veranderen. Wat doe je dan met renners die voor de eerste keer meedoen?
De ploegen hebben zelf de startvolgorde van hun renners mogen kiezen. Als dat achteraf dan verkeerd uitpakt, tja.
Ze kunnen het alleszins niet op de organisatie steken.
Het grote verschil tussen Lampaert en anderen, die misschien ook hadden kunnen winnen onder deze omstandigheden, is dat die anderen er niet echt in geloofden en al van tevoren extra veiligheid inbouwden.
wat kan mij die uitslag schelen, het zou toch maar logisch zijn dat de beste tijdrijders op het laatst vertrekken, kwestie van spanning, voor de tv-kijker en om een beetje met gelijke kansen te strijden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

i-mac

i-mac 02 jul 2022 07:10

Nog even off-topic

Wellens en Lampaert hebben al een gesprek gehad over het "akkefietje" tijdens de Baloise toer.


https://sporza.be/nl/2022/07/01/yves-la ... 711034578/

Enkele weken geleden kreeg Lampaert nog kritiek na zijn akkefietje met Tim Wellens in de Baloise Belgium Tour. Dat lijkt nu helemaal vergeten. “Ik heb met Tim gesproken op het BK. Hij zei ook dat we hem koerstactisch goed ingesloten hadden. Het gebeurt vaker dan men denkt, dit is topsport."


"Het was ook niet meer dan me breed maken, ik heb mijn handen niet van het stuur gehaald. We hebben hem vastgezet en de overwinning gepakt. Voor niet-kenners ziet het er misschien brutaal uit, maar in massasprints gebeurt het heel veel.”

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 jul 2022 07:21

Net interview teruggekeken tijdens de Avondetappe. Sympathieke gozer die Yves. Lastig te verstaan voor een Ollander maar bon!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 jul 2022 07:33

havana schreef: 02 jul 2022 07:21 Net interview teruggekeken tijdens de Avondetappe. Sympathieke gozer die Yves. Lastig te verstaan voor een Ollander maar bon!
Troost je, West-Vlaams is voor de rest van de Vlamingen ook lastig te verstaan :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

i-mac

i-mac 02 jul 2022 07:38

Lcsmet schreef: 02 jul 2022 07:33
havana schreef: 02 jul 2022 07:21 Net interview teruggekeken tijdens de Avondetappe. Sympathieke gozer die Yves. Lastig te verstaan voor een Ollander maar bon!
Troost je, West-Vlaams is voor de rest van de Vlamingen ook lastig te verstaan :)
Dat heeft soms zijn voordeel :-) West-Vlamingen kunnen in een groep Vlamingen een gesprek aangaan, waar de rest geen sikkepit van begrijpt. Dan zie je ze denken : waar zijn die ondertitels toch :mrgreen: (West-Vlaams wordt steevast ondertiteld op de Vlaamse TV). Er werd daar ooit een hilarisch filmpje van gemaakt :https://www.youtube.com/watch?v=ZJ0g6BH0iQY

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jul 2022 08:12

i-mac schreef: 02 jul 2022 07:10 Nog even off-topic

Wellens en Lampaert hebben al een gesprek gehad over het "akkefietje" tijdens de Baloise toer.


https://sporza.be/nl/2022/07/01/yves-la ... 711034578/

Enkele weken geleden kreeg Lampaert nog kritiek na zijn akkefietje met Tim Wellens in de Baloise Belgium Tour. Dat lijkt nu helemaal vergeten. “Ik heb met Tim gesproken op het BK. Hij zei ook dat we hem koerstactisch goed ingesloten hadden. Het gebeurt vaker dan men denkt, dit is topsport."


"Het was ook niet meer dan me breed maken, ik heb mijn handen niet van het stuur gehaald. We hebben hem vastgezet en de overwinning gepakt. Voor niet-kenners ziet het er misschien brutaal uit, maar in massasprints gebeurt het heel veel.”
Dat is meer de bevestiging dat Wellens veel te lief is.
Maar als het wel normaal is in het peloton, dan kan TJV bij de eerst smalle beklimming hetzelfde doen bij Pogacar en dan Roglic of Vingegaard laten wegrijden. De reacties die dat gaat oproep hoeven we niet te raden.

Had je mij begin vorige maand gezegd dat Lampaert de eerste etappe zou winnen, dan had ik het mooi gevonden, sympathieke kerel met een slechte smaak voor ploegen en tractoren.
Nu kan ik er niet koud of warm van worden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 jul 2022 08:34

Iedereen vergeet precies wat er gebeurt bij een 'sprintersettape' aan de start. Er rijdt een man 3 weg (goed te controleren) en de ploegen die een massasprint willen, zetten zich vanvoor, maken zich breed en rijden iedereen die nog weg wilt, de gracht in.

Paar jaar geleden was een zeker A. Dowsett daar nog zo trots op, tot hij de wind vanvoor kreeg en zijn kar draaide. Dat is exact hetzelfde (al wordt daar nooit iemand voor uit koers gehaald)

Ik vond het gisteren vooral erg sneu voor WvA, klopt hij eindelijk Ganna in een tijdrit, is hij alsnog tweede. Je zou denken dat hij familie is van Poulidor ;-)
Verder gun ik het Lampaert zeker, mooie coureur.
Hopelijk kan WvA zich goed plaatsen voor de massaspurt van vandaag, 2de is voldoende voor de gele trui (en de groene ook dan)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jul 2022 08:37

Dat zou wat mij betreft ook bestraft moeten worden. Maar de wielerwetten steken raar in elkaar en dat is dan ook weer de charme van de sport. Heerlijk om daar je frustraties over te kunnen uiten ;) .
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie