Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 12 jul 2022 14:48

marsman schreef: 12 jul 2022 14:25 Ik wist niet dat de ASO antigentest ipv PCR's heeft gedaan. Daar is dus gekozen voor een lagere 'pakkans'.

Ik hoop dat het meevalt, maar iets zegt me dat die C-uitbraak in de Tour nog altijd een issue kan gaan worden. Wat ik bijv. echt niet begrijp is hoeveel mensen buiten de bubbel contact hebben met renners. Kijk eens naar de beelden van voor en na een etappe. Inclusief gezinsleden en kids van de renners. Ik snap werkelijk waar niet dat teams dat toestaan. Zoveel meer risico op een besmetting.
Ik ben daar blij mee... het draagt bij aan de acceptatie van corona.
Renners zijn geen robots en vinden het fijn om af en toe familie om zich heen te hebben.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 12 jul 2022 14:50

Helemaal ok om hier niet over corona als issue te praten, maar dan raad ik je aan om ook zelf je mening niet duidelijk weer te geven. Ondertussen Van Aert weer op pad om nog wat puntjes te sprokkelen bij de tussensprint.
Ook al een lange lijst gelosten met onderandere Naessen, toch ook niet bepaald 1 van de minste.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 jul 2022 14:55

hopjes schreef: 12 jul 2022 14:45
JPAR schreef: 12 jul 2022 13:56
hopjes schreef: 12 jul 2022 13:48
Tja, valse veiligheid... lastige keuze. Ik vind renners die nu uit koers gaan ivm een postitieve test terwijl ze nergens last van hebben vervelender dan valse veiligheid.
Waarom? Dat ze zelf geen last hebben betekent toch niet dat iemand anders die ze besmetten er wel heel veel last van kan hebben? Ik vind het een moeilijke beslissing. Geen klachten dan mag je door en iedereen neemt het risico dat ze ook besmet worden en dan maar hopen dat ze geen klachten krijgen of kies je ervoor om mensen te beschermen en als je besmet bent ga je uit koers?

Sowieso is het raar dat officieel de test van zondag geldt en als je intern anders test je dat gewoon kunt verzwijgen en door kunt fietsen :?
Doordat je discutabele tests gebruikt waarvan een positieve danwel negatieve uitslag op diverse manieren te interpreteren wat koersvervalsing in de hand kan werken. Wat mij betreft corona accepteren als zijnde griep, niet testen en als je je ziek voelt uit koers. Dit is onhoudbaar en dat weet iedereen die er zich even in verdiept... Ik wil voorkomen dat het een corona topic word, dus ik hou erover op. En ja, ik weet van colbrelli en van sporters die lang klachten houden. Hopelijk geen corona gevallen meer, mooie koers en geen anti-wieler-spektakel op de alpe d huez donderdag.
Ik ben het met je eens dat we er geen corona topic van moeten maken. Dus dit is mijn laatste opmerking erover. Ik vind dat je een keuze moet maken. Of je accepteert het, zoals jij zegt, als elk ander virus (griep etc) en als je echt ziek bent ga je uit koers. Of je kiest ervoor om bij besmetting eruit. En dan niet een beetje is niet erg, maar een beetje meer wel. Besmet is besmet.

Hier moet je dan overeenstemming met de ploegen en renners over krijgen. Dan is het voor iedereen duidelijk en kun je verder. Overigens moet je wel iets inrichten voor renners die na zo'n besmetting nooit meer op niveau komen of de rest van hun leven klachten houden etc. (Maar dat vind ik bijv ook gelden voor mensen in de zorg die nu ontslagen worden als gevolg van blijvende klachten.)
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12475
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 12 jul 2022 15:09

Ik vind het bijzonder....... Hij mag blijven rijden, straks steekt ie iemand anders aan, die met een officiële test positief is en dan?
Of iemand die wel klachten krijgt. Dit klinkt als een Nederlands referendum, vragen om advies en het omgekeerde doen.

Of positief en eruit of gewoon niet testen. Dit gaat gezeik worden natuurlijk, daar kan je op wachten.
(Dat staat verder helemaal los of ik het wel of niet eens ben met het testen).

Ik ga morgen zelf naar Frankrijk en het is me nog steeds niet duidelijk wat ik wel en niet moet, dat zal aan mij liggen....
Goede nieuws precies tot 2 augustus heeft de hele familie een herstelbewijs. (en ik ben maar twee keer een nachtje in FR).
In Spanje is het wel duidelijk daar hoef ik niets.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 jul 2022 15:28

Maak je geen zorgen JPAR. er wordt hier echt nooit meer gecontroleerd. Iedereen is het beu maar er worden nog wel veel mondkapjes gedragen op vrijwillige basis. (Als ik die tegen kom maak ik een ommetje ;) )

Als je met eigen vervoer gaat is er sowieso geen probleem!
Vliegen weet ik nix van ;)
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 jul 2022 15:34

Ik zou het wel lachen vinden als je Majka een 5-tal meter voor het peloton ziet fietsen, omdat iedereen afstand houdt :mrgreen:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 12 jul 2022 16:09

Ook al boze boeren in Frankrijk?…..

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 12 jul 2022 16:16

Lijken me eerder jongeren te zijn die iets willen aankaarten. Hmm, climate change ofzo?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 jul 2022 16:56

mao schreef: 12 jul 2022 16:09 Ook al boze boeren in Frankrijk?…..

Nee weer al een ander stel idiote narcisten die ergens aandacht voor willen krijgen :cry:

Ga lekker een uitzendbureau beginnen voor al die banen die niet ingevuld kunnen worden ofzo! Doe iets met je leven ipv op deze wijze zoeken naar erkenning voor de problemen die geen enkele kijker van dit wedstrijdje wil zien laat staan herkent! Bah!!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 jul 2022 17:01

Volgelingen van gekke Greta.
Verbannen naar de woestijn, dan kunnen ze aan den lijve even wat echte opwarming voelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

i-mac

i-mac 12 jul 2022 17:16

Hoe ze hun acties doen, dat keur ik biet goed. Maar ze hebben ergens wel een punt. Dat onze wereldbol ferm aan het veranderen is, dat kan je toch moeilijk ontkennen. En straks zijn we met 8 miljard bewoners, waarvan er nu al veel op dd vlucht zijn voor welke reden dan ook.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 12 jul 2022 17:21

bartdr schreef: 12 jul 2022 14:50 Helemaal ok om hier niet over corona als issue te praten, maar dan raad ik je aan om ook zelf je mening niet duidelijk weer te geven. Ondertussen Van Aert weer op pad om nog wat puntjes te sprokkelen bij de tussensprint.
Ook al een lange lijst gelosten met onderandere Naessen, toch ook niet bepaald 1 van de minste.
Dankjewel voor je advies, ik had dat zelf ook al bedacht. Het kost me alleen zo verdomd veel moeite, al meer dan 2 jaar... Niet voor wappie uitgemaakt willen worden, een gefundeerde mening hebben en stil te zijn is lastig voor vrije mensen die in hun normale bestaan weinig beperkingen hebben op communicatief gebied.

Plaats reactie