Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 21 jun 2022 14:09

Wie is kopman bij Bora, en bij Bahrein?
En kunnen die in de top 5 eindigen.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 jun 2022 14:14

Bora zou Vlasov zijn. En die reed erg goed. Maar nu met zijn besmetting.....?

Bahrain weet ik niet.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 22 jun 2022 06:48

Lcsmet schreef: 21 jun 2022 13:44
el_loco schreef: 21 jun 2022 12:05 ...... en een saaie Belg voor de groene trui om het maar samen te vatten. ......
Dan heb jij of een andere Belg voor ogen of je kent niets van koers.
Je kan voor of tegen iemand zijn maar daarom moet je niet alle objectiviteit overboord gooien.
Nou, vAert manifesteert zich toch vooral als sprinter plus de laatste tijd. Ploeg op kop om de pure sprinters overboord te gooien en winnen. Dat mag natuurlijk, maar is niet echt attractief koersen, Verder vindt ik het een beetje een duffe gast, maar ja dat heeft met zijn koersgedrag niks te maken. Hij mag me verrassen.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 22 jun 2022 07:31

Ik moet zeggen dat ik die tactiek van JumboVisma niet echt snap. Je wilt zo graag de tour winnen, je hebt 2 (!) potentiële winnaars in je ploeg en dat ga je deels je focus verleggen naar een groene trui en sprintzeges.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 22 jun 2022 07:36

Dat bijt elkaar nauwelijks. Knechten die goed zijn voor laatste 10km voor groen zijn dat net zo goed voor geel. Die pikken ook aan tot minimaal 3km. En je hebt dat soort renners ook nodig voor waaiers, chaos na val/mechanische pech en in kasseienrit.

Knechten vallen echt niet in een hokje dat ze maar voor 1 kleur trui mogen rijden.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 jun 2022 08:05

Al die kritiek op weinig Nederlanders bij TJV vind ik onterecht. Dat is al jaren een internationale wielerploeg, de voertaal is zelfs Engels daar. Jammer dat Gesink niet mee kan, maar met het oog op groen én de kasseien vind ik een Van Hooydonk eigenlijk best logisch. En Dennis had (zoals hierboven vermeld) maagproblemen.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 22 jun 2022 09:29

Kans zit er ook in dat ze bij TJV vooral niet zonder trui naar huis willen of iets soortgelijks. Langs de andere kant is hun selectie toch niet veel zwakker dan andere jaren? Van Hooydonck lijkt me capabel om de hele dag op kop te rijden, Laporte kan een heuveltje over en als het moet dan zal Van Aert vermoedelijk ook nog wel knechten (afdalingen/vallei/eerste stuk van een klim).
Het kan ook even goed zijn dat TJV de koers nooit gaan moeten dragen, dan heb je ook minder nood aan knechten.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 jun 2022 10:06

Met Kuss en Kruijswijk heb je nog altijd twee hele goede klimknechten. En indien nodig kan WvA ook een stukje bergop mee.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 22 jun 2022 10:30

Ik denk dat er wel bewuste keuzes gemaakt zijn om niet weer Pogi naar de finish te rijden. Er komt nu meer druk bij UAE te liggen. Dennis was normaliter wel gegaan, dus die hebben ze moeten vervangen. Ik denk door Van Hooydonck.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 jun 2022 11:10

havana schreef: 22 jun 2022 08:05 Al die kritiek op weinig Nederlanders bij TJV vind ik onterecht. Dat is al jaren een internationale wielerploeg, de voertaal is zelfs Engels daar. Jammer dat Gesink niet mee kan, maar met het oog op groen én de kasseien vind ik een Van Hooydonk eigenlijk best logisch. En Dennis had (zoals hierboven vermeld) maagproblemen.
Je kunt niet Roglic en van Aert in je ploeg hebben en dan de knechten gaan uitkiezen op basis van nationaliteit. Dan zijn z.s.m. vertrokken.

Aan de andere kant is het voor de meeste sponsors en fans wel jammer. Die zijn grotendeels Nederlands.
Dat is dan wel eerder kritiek op het aankoopbeleid dan op de huidige tourselectie.
Maar daar hebben ze weer de pech dat Dumoulin en Oomen aardig tegenvallen.
Campagnolo Ultra Dork

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 22 jun 2022 11:55

Nog een stapje verder off topic, maar zijn er eigenlijk wel fans van ploegen die naar nationaliteit kijken en daarvoor een ploeg afrekenen? Ik denk dat het vaak een "of" verhaal is voor van die "groep"-supporters: of je supportert voor wielrenners van een bepaald land, of je supportert voor een bepaalde ploeg.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 22 jun 2022 12:02

bartdr schreef: 22 jun 2022 11:55 Nog een stapje verder off topic, maar zijn er eigenlijk wel fans van ploegen die naar nationaliteit kijken en daarvoor een ploeg afrekenen? Ik denk dat het vaak een "of" verhaal is voor van die "groep"-supporters: of je supportert voor wielrenners van een bepaald land, of je supportert voor een bepaalde ploeg.
Ik kijk nog breder. Voor mij is de renner bepalend, niet de nationaliteit of ploeg.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie