Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 jun 2022 21:39

Ik gooi ‘m maar vast even open ;)
Na een spetterende Giro, een voorspelbare Dauphine en een (tot nu toe wat saaie) ronde van Zwitserland begint het nu toch wel te kriebelen!
Waar is Pogacar? vroeg ik me deze week al af. Maar hij gunde zijn ploegmakker vandaag in de ronde van Slovenië (woensdag 15 juni) de zege in een eerste rit bergop waar hij alvast sterk vertegenwoordigd was!

Gaat van Aert de groene trui pakken? Dat is nochtans zijn doel deze Tour..

En hoe gaat de strijd tussen WVA en MVDP uitpakken? Afgaande op de Giro denk ik dat MVDP zich vooral gaat richten op de heuvelritjes. Hij was in de Giro zo bezig met zijn powermeter toen hij bergop reed en hij zal ongetwijfeld nog een hoogtestage gedaan hebben in aanloop naar de Tour…

WVA heeft, vooralsnog dit seizoen, het postuur van een sprinter maar helpt de ploeg hem ook in zijn doel? En wie gaat dat dan doen?

En dan de sympathieke Romain Bardet. De Giro uit gemoeten met maagklachten maar hij mag het goed maken in Frankrijk. Bergtrui?

We gaan het zien!
Do or don’t, there is no try

marsman
Forum-lid
Berichten: 2335
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 16 jun 2022 08:38

Ik zie ook uit naar de strijd tussen Fabio en Dylan. Dylan heeft toch een wat minder voorjaar gehad.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 jun 2022 09:53

Dylan is gewoon hopeloos uit vorm en zijn sprinttrein lijkt ook niet op de rit.

Ik neem 'm in ieder geval niet mee in mijn team. Sowieso wat minder massasprints dan anders lijkt het.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 jun 2022 10:35

Benieuwd of Roglic het 3 weken gaat volhouden.
In de Dauphine vond ik hem in de laatste aankomst bergop toch net iets minder dan zijn ploegmaat Vingegaard.
Ook benieuwd hoe echt de wil voor de groene trui bij bij Jumbo is. Gaat van Aert, mocht de keuze moeten gemaakt worden, toch niet moeten werken voor de gele droom?
I know myself like no one else
Nothing to defend

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 16 jun 2022 10:46

Rijdt Sagan de Tour dit jaar? Hij oogt fit in Zwitserland.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 jun 2022 10:58

El Pistolero schreef: 16 jun 2022 10:46 Rijdt Sagan de Tour dit jaar? Hij oogt fit in Zwitserland.
Ik denk het wel.
De winst kon niet op een beter moment komen, zo’n twee weken voor de Tour de France. “Daar moet het gebeuren, maar het is prettig dat ik hier laat zien dat ik er nog steeds ben.”
Bron: het nieuwsblad
I know myself like no one else
Nothing to defend

marsman
Forum-lid
Berichten: 2335
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 16 jun 2022 14:48

Laatst gewijzigd door marsman op 16 jun 2022 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

marsman
Forum-lid
Berichten: 2335
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 16 jun 2022 14:49

Non de Jus. Met de zomerpiek qua Corona, kan dit zo maar eens een heel rare tour worden.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 16 jun 2022 16:37

[Vrouwenwielrennen: Team DSM getroffen door corona; Degenkolb en Eekhoff moeten Baloise Belgium Tour skippen]

Doet Degenkolb tegenwoordig mee bij de vrouwen? :roll:

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 jun 2022 17:03

Bardet? Neuh, denk het niet. Misschien een bergtrui maar meer wordt het denk ik niet. De strijd tussen Jakobsen en Groenewegen vind ik niet heel interessant, maar ik zou mijn geld op Jakobsen zetten. Ik mag hopen dat WVA wordt geofferd voor geel, groen gaat niet voor geel lijkt me. Jumbo heeft nu precies een situatie die Sky jaren had: 2 kopmannen die beiden de tour kunnen winnen met Vingegaard en Roglic. Ik zou me niet verbazen als die Deen gewoon de tour wint....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 jun 2022 22:16

Als je af moet gaan op de Dauphine dan is hij inderdaad wel favoriet ja!
Wel grappig; hoeveel van die situaties hebben we al niet gehad in de geschiedenis van de Tour?
Hinault- lemond
Froome - Wiggins
Enz. Enz.

Leuk toch!
Do or don’t, there is no try

el_loco
Forum-lid
Berichten: 950
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 17 jun 2022 08:15

Als Pogacar niks tegenkomt kwa Corona of valpartijen denk ik dat ie met 5 minuten voorsprong wint. Podium is voor Roglic en Vingegaard. Ik verwacht kortom weinig spanning wat betreft het algemeen klassement. Voor de ritzeges wordt het leuk hoop ik. VdPoel gaat weer all-in natuurlijk, half België over de zeik als vAert weer een keer op Roglic moet wachten, vrijbuiters als Bardet kunnen de bergetappes kleuren en met Groenewegen en Jakobsen heeft Nederland twee topsprinters in huis. (Groenewegen lijkt toch echt wel goed uit de Dauphiné gekomen te zijn, mooi!) Groene trui zal verder wel, minst interessante klassement wat mij betreft.
Hopen op waaiers en regen in de eerste week, dan wordt het spektakel! (en hopen op weinig Corona gevallen, maar ik vrees het ergste...)

Plaats reactie