Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jul 2022 17:30

Ik meende zelfs te horen dat Renaat er zowaar een brok van in zijn keel kreeg en even moest passen waarop José het dapper overnam.
Het raakte mij ook wel hoor. Typisch de Tour; mooie verhalen en veel emotie
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jul 2022 18:35

Nou ik krijg dan ook een beetje natte ogen. Zeker omdat het verhaal van de week al een keer langs was gekomen.
Dit maakt sport toch ook zo mooi?

Paar keer goed geslapen in de eerste week tijdens de live uitzendingen maar deze Tour is toch een van de betere malts die ook nog op een heel fijn bijzonder vat heeft gelegen. Nuttig niet te vroeg............het komt goed is echt het devies van dit rondje Frankrijk.

Morgen maar vroeg gaan werken want om een uur of drie wil ik toch wel voor de buis zitten!

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 jul 2022 18:36

Mooi dat verhaal van Houle.

Raadselachtige move van Eekhoff bij de tussensprint. Is dit echt voor de centjes?

Chapeau voor Soler :like: (eergisteren gelijkaardige actie van Morkov :like: ), echt mannen met wielrennershart. Geen toeristen. De stunt was natuurlijk Hamilton, maar die had misschien wel de hulp van toverdrankjes...

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 jul 2022 19:23

Enzzo schreef: 19 jul 2022 15:20 Je hebt helemaal gelijk Fiedoo erg slordig! Schaam op mij.
Ik heb hetzelfde met zij en zei. Op een of andere manier lukt het me niet met die eitjes.
Ik denk dat de helft het hier fout spelt, vandaar. Ik begrijp gewoon niet hoe dat komt. Maar terug on topic :-) .
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 jul 2022 19:26

lugosi schreef: 19 jul 2022 18:36 Mooi dat verhaal van Houle.

Raadselachtige move van Eekhoff bij de tussensprint. Is dit echt voor de centjes?

Chapeau voor Soler :like: (eergisteren gelijkaardige actie van Morkov :like: ), echt mannen met wielrennershart. Geen toeristen. De stunt was natuurlijk Hamilton, maar die had misschien wel de hulp van toverdrankjes...
Waarom zou Wout die tussenspurt moeten krijgen, die trui kan hem niet meer ontlopen toch? En laat DSM toch ook eens iets verdienen, aub.
Die paar schouderduwen achteraf (waarom nu geen enkele kritische opmerking en bij dat ellendig ventje van PL wel?) waren voor niks nodig.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 jul 2022 19:28

Gastheerg schreef: 19 jul 2022 18:35 Nou ik krijg dan ook een beetje natte ogen. Zeker omdat het verhaal van de week al een keer langs was gekomen.
Dit maakt sport toch ook zo mooi?

Paar keer goed geslapen in de eerste week tijdens de live uitzendingen maar deze Tour is toch een van de betere malts die ook nog op een heel fijn bijzonder vat heeft gelegen. Nuttig niet te vroeg............het komt goed is echt het devies van dit rondje Frankrijk.

Morgen maar vroeg gaan werken want om een uur of drie wil ik toch wel voor de buis zitten!
Erg al je je broer verliest maar als je 10 jaar later nog zo emotioneel reageert zit het toch wel heel diep.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jul 2022 19:35

Dat blijft altijd diep zitten!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jul 2022 19:55

Ik was trouwens wel onder de indruk van de aanvallen van Pogacar! Maar evenzeer onder de indruk van de reacties van Vingegaart!!
Morgen (vooral) en overmorgen worden nog leuke koersdagen denk ik!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 jul 2022 20:06

fiedoo schreef: 19 jul 2022 14:57
Enzzo schreef: 19 jul 2022 13:44
daniel1975 schreef: 19 jul 2022 12:59 Vandaag Mur de Péguère, benieuwd of Vingegaard hier kan volgen. Als hij vandaag het wiel van Pogi kan houden wint hij de tour.
Dat vind ik toch wel wat prematuur. Er komt morgen nog een klim die op het eind echt super stijl is. Die aankomst waar Froome ooit tijd verloor omdat hij slalommend naar de finish moest. Zó stijl dus.

Vandaag vrees ik de afdaling. Best technisch, een paar dorpen door met bochten en obstakels en vooral erg lang!
ik wil niet de schoolmeester spelen, is ook niet de bedoeling van dit forum, maar ik heb hier al zo talloze malen "een stijle helling" zien neerpennen dat het toch een beetje storend wordt en ik soms zelf al begin te twijfelen of ik niet fout ben. Maar het is dus wel degelijk "een steile helling" (allez, soms toch :lol: ). Voor degenen dus die graag zo foutloos mogelijk schrijven.
Ik zeg maar helemaal niks :-)

Afijn de beloofde BQ bij winst van Bardet is na vandaag definitief wel van de baan,…

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jul 2022 20:31

Die afdaling viel wel heel erg mee. Daar kon een goede daler ook niet veel mee beginnen. Gewoon een redelijk overzichtelijke meetrapafdaling.
Een beetje overhyped wat mij betreft
Campagnolo Ultra Dork

i-mac

i-mac 19 jul 2022 20:49

fiedoo schreef: 19 jul 2022 19:28 Erg al je je broer verliest maar als je 10 jaar later nog zo emotioneel reageert zit het toch wel heel diep.
Die pijn gaat nooit weg. De renner in kwestie had er een doel van gemaakt. Als je dat dan lukt, is het niet meer dan normaal dat je daar emotioneel op reageert.

Wat de pijn betreft, dat maakte ik zelf niet mee. Maar een oud collega van me verloor zijn zoon. Zijn jongste zoon heeft het tot op vandaag nog steeds moeilijk hiermee. En in dat geval is het al meer dan 30 jaar geleden. Als je daar af en toe eens je hart kan over luchten, dat helpt dat.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 19 jul 2022 21:54

Enzzo schreef: 19 jul 2022 19:55 Ik was trouwens wel onder de indruk van de aanvallen van Pogacar! Maar evenzeer onder de indruk van de reacties van Vingegaart!!
Morgen (vooral) en overmorgen worden nog leuke koersdagen denk ik!
Had ook de indruk dat Vingegaard bergop zeker niet de mindere was van Pogi. Bij de eerste demarage was Pogi toch echt goed weg, maar Vingegaard zat zo weer op het wiel.
Bij de huldiging van de witte trui leek het me ook of Pogi zoiets had van, "tsja en nu" . Vinegaard niet kunnen lossen moet toch haast wel iets met het vetrouwen doen lijkt me.
De hele tour is Vingegaard al niet de mindere van Pogi en de enige die een inzinking heeft gehad is Pogi zelf.

Zou met niet verbazen als Vingegaard mmorgen of overmorgen nog wat tijd weet te pakken.
Maakt tot nu toe een prima indruk.
Denk ook dat TJV als team momenteel nog/weer sterker is dan UAE.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie