Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 jul 2022 16:29

Ben ik dan naïef om te stellen dat Jacobsen terecht boos mag zijn op Groenewegen?
Nee dat is zeker niet naïef. Groenewegen heeft een groot deel schuld aan wat er met Fabio gebeurd is.
Maar ik vraag me af wat Groenewegen nu eigenlijk bedoelde met te zeggen dat het “goed is dat Sagan zo goed kan sturen”?
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5214
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 03 jul 2022 16:39

i-mac schreef: 03 jul 2022 16:09 Ben ik dan naïef om te stellen dat Jacobsen terecht boos mag zijn op Groenewegen? Het was uiteindelijk niet niks wat er gebeurt is. Voor hetzelfde geld was Jacobsen er niet meer. Hoe zouden we zelf reageren in een gelijkaardig incident? Als je van je sokken wordt gereden door een knul die zit te klooien met lachgas of onder invloed van alcohol/drugs, en jij halfdood wordt achtergelaten. Hoe zou jij dan reageren? En je familie/vrienden? Gaan zij de tegenpartij omhelzen?

Ik gun Groenwegen, net als alle andere spurters een klinkende overwinning. Maar liefst op een zo sportief mogelijke manier.

Het is alleen te hopen dat de UCI wijze lessen heeft getrokken uit dat ene incident. Al weet ik wel dat zij naar andere criteria kijken.
Feit is dat Groenewegen de deur dicht heeft gegooid. Feit is ook dat de omstandigheden slecht waren (parcours, hekken etc). Feit is ook dat Groenewegen niet een renner is die agressief koerst en sprint. Feit is ook dat er meteen gesproken is van doodslag en rechtzaak etc door Patlev. Feit is dat er allemaal juristen zijn opgetrommeld om alles af te handelen die andere belangen behartigen en waardoor bepaalde dingen niet gezegd mogen/kunnen worden (aansprakelijkheid etc). Feit is dat de heren het dus eigenlijk nooit echt hebben kunnen uitspreken en er nu altijd iets tussen staat. Feit is ook dat Sagan gisteren niet de enige was die ellebogen gebruikte en aan het dringen was. Feit is dat er niks gebeurd is gisteren en er dus ook geen straf/reactie/etc vanuit de UCI volgt.

De vraag is wat deze feiten allemaal opleveren?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

hayes

hayes 03 jul 2022 16:43

Sagan heeft de gewoonte in gaatjes te duiken die er eigenlijk niet zijn. De meesten gaan wat opzij voor Sagan, Jakobsen deed dat niet. En goed maar ook.
Ik zou het nog even moeten herbekijken, maar volgens mij houdt Fabio z'n lijn.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5214
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 03 jul 2022 16:56

hayes schreef: 03 jul 2022 16:43 Sagan heeft de gewoonte in gaatjes te duiken die er eigenlijk niet zijn. De meesten gaan wat opzij voor Sagan, Jakobsen deed dat niet. En goed maar ook.
Ik zou het nog even moeten herbekijken, maar volgens mij houdt Fabio z'n lijn.
Fabio deed net zo hard zijn ellebogen naar buiten om Sagan tegen te houden. Wil je van dit gedrag af dan had je ze beide moeten terugzetten.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 jul 2022 16:57

Hij hield inderdaad zijn lijn met alles wat hij had! Sagan beukte aan de poort maar Fabio hield stand. Zo las ik het.
Dat hij (Fabio) daarna nog zigzaggend in volle wind de zege pakt zegt veel over zijn punch en zijn vorm
Do or don’t, there is no try

i-mac

i-mac 03 jul 2022 17:27

Mooi, mooi, mooi

hayes

hayes 03 jul 2022 17:29

JPAR schreef: 03 jul 2022 16:56
hayes schreef: 03 jul 2022 16:43 Sagan heeft de gewoonte in gaatjes te duiken die er eigenlijk niet zijn. De meesten gaan wat opzij voor Sagan, Jakobsen deed dat niet. En goed maar ook.
Ik zou het nog even moeten herbekijken, maar volgens mij houdt Fabio z'n lijn.
Fabio deed net zo hard zijn ellebogen naar buiten om Sagan tegen te houden. Wil je van dit gedrag af dan had je ze beide moeten terugzetten.
Dus omdat Sagan duwt, moet Jakobsen opzij?? :shock:
Zo kan je iedereen opzij beuken.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5214
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 03 jul 2022 17:35

hayes schreef: 03 jul 2022 17:29
JPAR schreef: 03 jul 2022 16:56
hayes schreef: 03 jul 2022 16:43 Sagan heeft de gewoonte in gaatjes te duiken die er eigenlijk niet zijn. De meesten gaan wat opzij voor Sagan, Jakobsen deed dat niet. En goed maar ook.
Ik zou het nog even moeten herbekijken, maar volgens mij houdt Fabio z'n lijn.
Fabio deed net zo hard zijn ellebogen naar buiten om Sagan tegen te houden. Wil je van dit gedrag af dan had je ze beide moeten terugzetten.
Dus omdat Sagan duwt, moet Jakobsen opzij?? :shock:
Zo kan je iedereen opzij beuken.
Dat schrijf ik niet. Jakobsen duwt zelf ook met de ellebogen terug.

Je hoeft ze van mij niet eruit te halen, maar dan moet je dat ook niet doen op het moment dat het niet goed gaat. Er moet uniformiteit zijn.

Vandaag is Sagan weer aan het duwen, bij Wout. Maar Wout gaat gewoon zijn eigen weg, zonder ellebogen etc. Nu zouden ze Sagan terug moeten zetten. Maar dat zal ook niet gebeuren. Is dan twee sprints op rij. Als er dan bij een volgende print weer geduwd wordt en die keer gaat het wel mis, dan moet je ook niks doen. Gelijke ....

Overigens mooi dat Dylan wint.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

i-mac

i-mac 03 jul 2022 17:40

Ik denk dat WVA vandaag de rit verliest omdat Sagan de ellebogen gebruikt.Maar ik ben vooral blij voor Groenewegen. Het ware mooi mochten Dylan en Fabio elkaar achter de schermen even kunnen spreken. Lijkt me het ideale moment om dat even te doen (als het kan/mag van de entourage).

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 03 jul 2022 17:42

Mooie symboliek inderdaad. Als je een boek zou schrijven zou je het zo laten gebeuren.
Wat betreft Sagan en WvA, Wout kneep ook een klein beetje richting de boarding, en daar had Sagan niet heel veel ruimte, dus ik snap ook wel dat Sagan zichzelf beschermt.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 03 jul 2022 17:44

WVA gooit rechts de deur dicht en vergeet de concurrentie op links.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 03 jul 2022 17:46

marsman schreef: 03 jul 2022 16:14 Cort redt deze dag nog een beetje, maar wat een slaapverwekkende etappe vandaag
Wel met een happy end..

Plaats reactie