Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 jul 2022 23:20

Ja. Dat gedweep met Baeckelands vond ik inderdaad ook wat te ver gaan.
Sven Nys vond dat ook had ik het idee ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 jul 2022 23:30

En helaas wordt alles weer overschaduwd door een aanslag in Kopenhagen. Zo jammer dat dit enorme wielerfeest nu zo’n akelige staart krijgt door een paar idioten die hun mening op deze wijze moeten uiten. Walgelijk!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 jul 2022 01:27

Enzzo schreef: 03 jul 2022 22:53 Wout van Aert had meer vertrouwen in het wiel van zijn lead out moeten hebben.
Maar dan nog; zou hij eerste geworden zijn?
........
Dat zullen we nooit weten, maar het verschil was zeer klein, enkele cm, dus de kans zat er zeker in. Goed dat hij het zelf besefte, zal er dan wel uit leren.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 jul 2022 01:30

Enzzo schreef: 03 jul 2022 22:58 Meanwhile ben ik verliefd op
Roxanne Kneteman! Iemand die gezien bij vive le velo?
Wat een moordwijf zeg! Echt net haar vader met het hart op de tong 👍🏼
Echt niet.
Das nu al enkele jaren dat die in vive le velo langskomt. Voor mij hoeft het niet en als commentator bij dameswedstrijden is het helemaal banaan.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 jul 2022 03:57

Oneens. Prima combi met Danny als commentaar bij de dames.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 jul 2022 06:38

ottorongo schreef: 03 jul 2022 23:15 Ik heb het gezien, zij is wel een aanwinst. Maar ik erger me blauw aan de houding en de reacties van Jan Baeckelans die elke vraag vakkundig ontweek met nietszeggende antwoorden om op die manier zijn post-carriere mogelijkheden niet in gevaar te brengen. Enkel iets over/tegen de uci kon hij over zijn lippen krijgen. Stop met hem uit te nodigen want hij kan/wil geen stelling innemen.
En dit niet voor het eerst.(Vroeger wuyts en nu Karl doen hun stinkende best om Jan te lanceren naar een leidinggevende functie)
Hoogste tijd voor weer een apart topic over de praatprogramma’s rond de Tour.

Over het algemeen laat ik VLV links liggen. Veel te veel saaie gasten die vaak ook moeilijk te verstaan zijn voor een Ollander als ik.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 jul 2022 07:49

El Pistolero schreef: 03 jul 2022 23:07 Fabio heeft net als de overige renners van Quick-Step Alpha V geen gun factor bij mij.
Dat staat er bij mij 100% los van.

Wat er niet los van staat is de hetze die Fabio samen met de ouwe dictator heeft gevoerd tegen Groenewegen. Die heeft echt alle schuld gekregen, incl een straf die volgens mij nog nooit is voorgekomen. Dat steekt mijn rechtvaardigheidsgevoel het meest, dat UCI en R v Polen volledig buiten schot zijn gebleven en nu gewoon stomme aankomsten blijven presenteren.
Ik moest branieschoppertje Dylan in begin ook niet, maar ik heb nu veel, heel veel meer respect voor hem dan voor Fabio.
En zoals hiervoor al werd geschreven: dit interview was na de analyse en omkleden, dus de adrenaline smoes kan moeilijk getrokken worden.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 jul 2022 08:20

lugosi schreef: 03 jul 2022 20:07 Tweede worden is idd geen schande, als je echter geen gebruikt maak van je leadout dan maak je een fout. Blijkbaar had Wout dat na de finish ook begrepen. Hij gaf toe dat hij blunderde door niet in het wiel van Laporte mee te schuiven maar langs de andere kant zijn sprint aan te gaan.
Met het inzien van de fout zit je al op de helft van hem te verbeteren ;) . Met slechts één mannetje in de lead out, wordt het er ook niet makkelijker op.
Campagnolo Ultra Dork

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 04 jul 2022 08:45

Enzzo schreef: 03 jul 2022 23:20 Ja. Dat gedweep met Baeckelands vond ik inderdaad ook wat te ver gaan.
Sven Nys vond dat ook had ik het idee ;)
Ik ben daar niet zo zeker van. Nys zei op een gegeven moment toch iets over de grote capaciteiten die Bakelants heeft.

hayes

hayes 04 jul 2022 08:50

i-mac schreef: 03 jul 2022 17:40 . Het ware mooi mochten Dylan en Fabio elkaar achter de schermen even kunnen spreken. Lijkt me het ideale moment om dat even te doen (als het kan/mag van de entourage).
Stukje interview met Fabio gehoord. Dat zit er echt niet in.
Hij eindigde met 'het laat me koud'.

Stel jezelf even in Fabio z'n plaats... Wat die een jaar lang moeten onergaan heeft. De ene operatie na de andere.
En zeker na uitspraken als 'jodium of het podium' moet ik Groenewegen niet.

hayes

hayes 04 jul 2022 08:54

bartdr schreef: 04 jul 2022 08:45
Enzzo schreef: 03 jul 2022 23:20 Ja. Dat gedweep met Baeckelands vond ik inderdaad ook wat te ver gaan.
Sven Nys vond dat ook had ik het idee ;)
Ik ben daar niet zo zeker van. Nys zei op een gegeven moment toch iets over de grote capaciteiten die Bakelants heeft.
Bakelants heeft het hart op de tong. En is bovendien clever.
En dat heeft niet iedereen graag. :mrgreen:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 jul 2022 09:01

Bakelants is verstandig en heeft kennis van zaken, de tijd dat hij het hart op de tong had is echter al even voorbij. Dat is reeds begonnen vorig jaar (oa in de extra times rond de klassiekers) waar duidelijk werd dat hij niet zomaar iedereen nog voor het hoofd wou stoten (lees uci, wielerbond, vrt en andere media) met het zich op een latere carrière. Vroeger nam hij inderdaad een standpunt in vanuit de belangen van het peloton (wielervakbond), nu tracht hij zelfs veiligheidsproblemen door slechte organisatie goed te praten om toch maar alle mogelijkheden open te houden.

Plaats reactie