Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 jul 2022 01:05

wasbeer2006 schreef: 02 jul 2022 19:40 Toch apart volgens mij doet Jacobsen hetzelfde als Lampeart vorige week...... hij houd Sagan gewoon tegen.
Waar iedereen nog al overheen viel.
jaja, inderdaad, ze sloten terug met 3 man van QS sagan in waarbij er iemand ostentatief sagan tegen hield met de elleboog. :shock: :roll: :lol:
Als je het verschil tussen wat verleden week met lampaert en zijn 2 kompanen en wellens gebeurde en het wat leunen tegen elkaar om positie te houden/kiezen zal verdere uitleg er ook wel niet toe doen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

el_loco
Forum-lid
Berichten: 950
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 03 jul 2022 09:36

Het is een mooi moment voor Jakobsen, maar ik moet zeggen dat het mij weinig doet. Het lijkt ook alsof Groenewegen (mentaal) nog een stuk meer last heeft van het hele gebeuren dan Jakobsen zelf. En dat er in sprints volkomen willekeurig door de wedstrijdjury (niet) wordt opgetreden mag toch ook geen verrassing meer zijn. (ik had bovenstaand voorval overigens volledig gemist, maar goed)
Verder waren het prachtige beelden van Denemarken, helaas niet genoeg wind om het interessant te maken. Had ook zomaar anders gekund.

i-mac

i-mac 03 jul 2022 09:57

Nog een akkefietje gisteren. Geen declassering, maar een boete
https://www.hln.be/wielrennen/in-de-cli ... ~a5e41ed0/

En Wuyts geeft zijn mening over het duel tussen Jacobsen en Sagan : beelden van de sprint vanaf 4:47

https://www.hln.be/tour-de-france/analy ... ~adcdbf73/

De koers zelf was best saai. Al heb ik alleen geluisterd. En dan proberen ze op de radio nog iets spannend van te maken :-)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 jul 2022 12:27

i-mac schreef: 01 jul 2022 19:21 ........Zie de reactie van WVA, die spreekt boekdelen. Mochten de renners sommige reacties hier lezen, ze vallen om van het lachen.
Ik kwam dit filmpje tegen.
Beaamd helemaal wat je schrijft.

"Pech dus voor Van Aert, maar die toonde zich achteraf van zijn sportiefste kant. Zo gaf hij Lampaert meteen een dikke knuffel toen hij zijn landgenoot een eerste keer zag. "Zot vent, ik versta het niet, moatje. Ik dacht nochtans dat ik het iedere keer liet liggen in de bochten", reageerde de West-Vlaming. "Blijkbaar niet he", aldus Van Aert."
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 03 jul 2022 12:51

Alejandro mag deze Keer het haasje zijn,


https://www.telegraaf.nl/sport/12812537 ... ij-politie

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 jul 2022 12:54

Lcsmet schreef: 03 jul 2022 12:27
i-mac schreef: 01 jul 2022 19:21 ........Zie de reactie van WVA, die spreekt boekdelen. Mochten de renners sommige reacties hier lezen, ze vallen om van het lachen.
Ik kwam dit filmpje tegen.
Beaamd helemaal wat je schrijft.

"Pech dus voor Van Aert, maar die toonde zich achteraf van zijn sportiefste kant. Zo gaf hij Lampaert meteen een dikke knuffel toen hij zijn landgenoot een eerste keer zag. "Zot vent, ik versta het niet, moatje. Ik dacht nochtans dat ik het iedere keer liet liggen in de bochten", reageerde de West-Vlaming. "Blijkbaar niet he", aldus Van Aert."
VanAert is het al gewoon van tweede te worden, hij vergelijkt zich zelf al met Poupou. Ongelooflijk dat iemand met zo'n capaciteiten zo redeneert. Of zoals Rik Van Looy zei, Wout de opvolger van de Keizer van Herentals? Mmmisschien, alhoewel, eerder een prinsje als je ziet wat ik op die leeftijd al gewonnen had.
Dat Wout blijkbaar buiten de koers goed overeenkomt met Lampaert is in het teken van wat de laatste weken gebeurde, behoorlijk determinerend voor hem.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jul 2022 13:00

el_loco schreef: 03 jul 2022 09:36 Het is een mooi moment voor Jakobsen, maar ik moet zeggen dat het mij weinig doet.
Dacht dat ik de enige was. Knappe zege, “goed” verhaal, maar is mij verder om het even of het een ander was geweest.
Hij heeft zo vreselijk lelijk gedaan over Groenewegen, terwijl er ook de UCI heel veel te verwijten was en er veel pech bij was.
Ik kan er niet warm van worden helaas.
Hoop de Groenewegen er nog 1 pakt, maar ik vrees er voor.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 jul 2022 15:44

Ik heb er ook niet zo,n goed gevoel bij.
Misschien snap ik het wel Groenewegen mag geen sorry zeggen van de stropdas criminelen.
En Jokobsen snapt dat niet of vind dat moeilijk te verkroppen.

En je ziet weer het meten met twee maten omdat de regels gewoon niet consistent worden nageleefd.
Je mag dus met je ellebogen iemand tegenhouden of toch niet...... zeg het maar.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 jul 2022 15:59

Het was toch vooral Sagan die wat aan het drammen was meen ik.
Vandaag eigenlijk ook weer bij het tussensprintje, niet zo heftig als gisteren maar hij was wel weer aan het wringen.

Ik heb trouwens wel een gevoel bij de zege van Fabio Jakobsen: geweldig! Prachtig dat hij weer terug is en blijkbaar niet bang is! En gezien zijn eindschot gisteren gaat hij er nog veel winnen deze Tour.
Kleine kanttekening; Ewan schoot uit zijn pedaal of had een ander mechanisch probleem en kon dus niet meedoen.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 jul 2022 16:07

Dylan Groenewegen heeft er ook zo zijn mening over. Ik vind het nogal cryptisch eerlijk gezegd; bedoelt hij nu dat Sagan fout zat of dat Fabio er over ging?

Ook Dylan Groenewegen, gisteren achtste, kwam voor de start terug op de hectische sprint. "Er waren gisteren veel ellebogen en kopstoten die eraan te pas kwamen."

"Ik ben daar niet echt fan van. Een schouderduw kan nog wel, maar dit was gewoon gekkenwerk. Wat ik anders moet doen? Toch wat agressiever zijn."

Werden er grenzen overschreden? "Laat ik het zo zeggen: ik ben blij dat Peter Sagan heel goed kan sturen, anders lagen we daar met enkele jongens op de grond."

"Dan is het meteen een heel ander verhaal. Nu vond iedereen het een mooie sprint. Het was echt chaos, maar het is moeilijk om te bepalen waar de grens ligt."
Do or don’t, there is no try

i-mac

i-mac 03 jul 2022 16:09

Ben ik dan naïef om te stellen dat Jacobsen terecht boos mag zijn op Groenewegen? Het was uiteindelijk niet niks wat er gebeurt is. Voor hetzelfde geld was Jacobsen er niet meer. Hoe zouden we zelf reageren in een gelijkaardig incident? Als je van je sokken wordt gereden door een knul die zit te klooien met lachgas of onder invloed van alcohol/drugs, en jij halfdood wordt achtergelaten. Hoe zou jij dan reageren? En je familie/vrienden? Gaan zij de tegenpartij omhelzen?

Ik gun Groenwegen, net als alle andere spurters een klinkende overwinning. Maar liefst op een zo sportief mogelijke manier.

Het is alleen te hopen dat de UCI wijze lessen heeft getrokken uit dat ene incident. Al weet ik wel dat zij naar andere criteria kijken.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2335
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 03 jul 2022 16:14

Cort redt deze dag nog een beetje, maar wat een slaapverwekkende etappe vandaag
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie